שתף קטע נבחר

אמא: בתי התינוקת כמעט נחנקה מסופי הג'ירפה

האם טוענת שהתינוקת הכחילה פתאום, משום שאחת הרגליים של נשכן הג'ירפה נשאבה לכאורה לגרונה. ב-2015, אם בריטית תיארה סיפור דומה של כמעט חנק שנגרם לבתה מהנשכן היקר, המיוצר כבר 58 שנה בצרפת. היבואן: "בדיקות הראו שאין אפשרות לחנק, למרות זאת אסור להשאיר תינוק לבד עם צעצוע"

האם הנשכן סופי הג'ירפה עלול לגרום לחנק? אם לתינוקת בת 4.5 חודשים טוענת שבתה כמעט נחנקה מאחת מרגלי הג'ירפה ואילולא שמה לב לכך בזמן, היה קורה אסון. סופי הג'ירפה הוא הנשכן המפורסם ביותר בעולם ומיוצר כבר 58 שנה בצרפת, על ידי חברת Vulli. הוא עשוי מגומי טבעי ועולה למעלה מ-100 שקל, מחיר גבוה לעומת נשכנים לא ממותגים.

 

יש לכם תלונה? כיתבו לנו >>

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

הספה הפגומה עלתה אלפי שקלים - הרשת לא הסכימה להחליף

פורסם תקן חדש לטרמפולינות לתינוקות

ההורים מוחים: האגיס הפחיתה את מספר המגבונים

נשכן סופי הג'ירפה ()
סופי הג'ירפה. הנשכן המפורסם בתבל

 

"שולפת את סופי מהגרון שלה ונשמע צליל של שליפה מוואקום"

"אני רוצה לשתף אתכם בחוויה נוראית שקרתה לנו", כתבה האם. "חג שבועות היום, אנחנו יושבים בארוחת חג. בתי בת הארבעה וחצי חודשים נמצאת בלול לידנו, ממש סנטימטרים ספורים מאיתנו, בהשגחה צמודה, ומסביבה נמצאים מוצץ וסופי הג'ירפה. על פניו סופי הג'ירפה, נשכן שאמור להיות בטוח מגיל אפס, נשכן יוקרתי שעולה לא פחות מ-120 שקל, מוכר לכל אמא ואבא להם תינוק חדש בביתם. אין לנו חבר אחד שאין לו את הג׳ירפה הזו.

 

"הבת שלנו בלול, על הגב עם סופי הג'ירפה בידה, משחקת איתה ומכניסה אותה לפיה כמו שאמור להיות (בשלב הזה, השלב האוראלי, תינוקות מתחילים להכניס כל דבר לפה). בעודה משחקת בסופי הג'ירפה, מתהפכת על הבטן וממשיכה לשחק עם סופי. כל כמה שניות אני מביטה עליה ומוודאת שהכל בסדר. נראה לי שהיא ממש נהנית מהמשחק ועושה תנועות עם הידיים והרגליים.

 

"אני ממשיכה בשלי בארוחה ובשיחה עם משפחתי ומציצה עליה שוב ונראה שהיא מזיזה את הידיים והרגליים באופן קצת יותר אגרסיבי, משהו מרגיש לי מוזר ואני מחליטה לבדוק אותה מקרוב. אני מרימה אותה ורואה אותה נאבקת ממש, אדומה כחולה - נחנקת!! אחת הרגליים של סופי הג'ירפה תקועה עמוק בפה שלה, בגרון, כמו פקק חונקת אותה וחוסמת כניסת אוויר והילדה לא נושמת! אני שולפת את סופי מהגרון שלה ונשמע צליל ואקום, כמו ששולפים פקק מבקבוק בוואקום.

 

"היא בכתה קצת אבל התאוששה ולא נגרם לה נזק. כל הסיפור נמשך אולי כמה שניות וזה בשל ערנות ומהירות פעולה שלי (והרבה מזל!!) אך אני מאמינה שהרגל של סופי הייתה תקועה בגרונה לפחות חצי דקה, 30 שניות! עוד כמה שניות ויכול היה להיות אסון!! הייתי יכולה לאבד את הילדה שלי או שהיה נגרם לה נזק בלתי הפיך!... אני בטראומה של ממש והמחשבה על מה שיכול היה לקרות מחרידה ולכן חשוב לי לשתף. שימו לב והיזהרו!"

סופי הג'ירפה נשכן חנק (צילום מסך פייסבוק)
הפוסט שפורסם בפייסבוק. זכה כבר לאלפי שיתופים(צילום מסך פייסבוק)
 

 

קרה גם בבריטניה ב-2015

ב-2015, פוסט דומה שפרסמה אם בריטית היכה גלים בפייסבוק. לטענתה של האם, קייטי ג'ונס שמה, היא הלכה למטבח בזמן שבתה פייג', בת חצי שנה נשכה את הנשכן, וכשחזרה, שמה לב שהתינוקת מכחילה משום שכל הרגל של סופי היתה תקועה בגרונה. גם היא שלפה את הרגל והצילה את בתה, לטענתה. "היא היתה נחנקת לולא שמתי לב לזה". היא סיכמה: "אל תשאירו את ילדיכם עם נשכן, ללא השגחה".

 

בתגובה אמר אז המפיץ של המוצר לגופי תקשורת כי "סופי הג'ירפה עומדת בכל תקני הבטיחות לילדים בארצות הברית ובאירופה, משווקת כבר למעלה מ-50 שנה והיא צעצוע נפלא".

 

סופי עמדה במרכזה של שערורייה נוספת, כשב-2017 פורסם שרופאת שיניים הבחינה בריח מוזר מהנשכן, חתכה אותו וגילתה שהוא מלא בעובש. החברה אמרה אז שהסיבה לכך היא לא רוק (שכן הנשכן שוהה רבות בפה של תינוקות), אלא שהייה של הצעצוע במים.

 

סופי נחשבת לנשכן פופולרי למרות מחירה הגבוה, בשל העובדה שהיא עשויה מ-100% גומי טבעי המופק מעצי הוואה, וצבועה "בצבעי מאכל המופקים ממינרלים", כך נטעו באתר היבואן הישראלי. יש לה מראה מזוהה, היא משמיעה צפצופים כשמועכים אותה ובשל ג'ירפיותה, היא ניחנה באזורי לעיסה מגוונים שמקלים על כאבי צמיחת שיניים. בגרסה הקלאסית שלה, אורכה כ-18 ס"מ ואורך רגליה כ-6-5 ס"מ. יש לה גרסאות נוספות קטנות יותר ועם ידית אחיזה.

 

היבואן: "עומדת בבדיקות ובתקנים האירופאים והבינלאומיים"

מהיבואנית נמסר בתגובה: "אנחנו חברת הגמל הנמרי בע"מ, היבואן הרשמי של חברת Vulli, שמים את הבטיחות של הלקוחות שלנו לפני הכל. עד היום בישראל לא ידוע לנו על מקרה דומה. מכיוון שגם אנחנו וגם חברת Vulli שמים את הבטיחות של הלקוחות שלנו כערך עליון. סופי הג'ירפה המקורית, שנמכרת על ידנו ועל ידי חנויות שאנחנו ממליצים עליהם באתר שלנו, עומדת בבדיקות ובתקנים האירופים והבינלאומיים המחמירים ביותר וכמובן עברה אישור של מכון התקנים הישראלי.

 

"אחת מהבדיקות היא הדמייה של קנה הנשימה והאפשרות לחסימת דרכי הנשימה על ידי סופי הג'ירפה. בבדיקות אלה נקבע שאין אפשרות לחנק ולכן נקבע שסופי הג'ירפה המקורית בטוחה לשימוש מגיל 0+.

 

"למרות זאת ולא משנה כמה צעצוע הוא איכותי ובטיחותי, אסור להשאיר תינוק לבד עם צעצוע ונדרשת השגחה מלאה.

 

"ניסינו ליצור קשר עם האימא גם בתגובה לפוסט שלה וגם פנינו אליה באופן פרטי דרך הרשתות החברתיות השונות. אנחנו שמחים שאתם נותנים לנו את הבמה לפנות אליה ואנחנו מבקשים ממנה ליצור איתנו קשר כדי להבין את פרטי המקרה לעומק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים