שתף קטע נבחר

משירת נשים ועד הפרדה: מעבירים את החרדים "חינוך מחדש"

ראש העיר רמת גן הקים "ועדת חקירה" בעקבות הורדה של זמרת מבמה תורנית ביום העצמאות, והמחיש שוב כיצד פועלת הדורסנות הליברלית, שמתעלמת באופן גס מעולם המשמעות והזהות של קבוצה שבפשטות איננה "הם". לפי השיטה הזו אנחנו מתקדמים לעבר אינקוויזיציה חילונית בכל מרחב דתי

לאחר בחירות 2015 טען הסוציולוג, פרופ' ניסים מזרחי, כי בניגוד לתפיסתם של אנשי השמאל - כישלונם לא היה טמון בהעברה לא מוצלחת של המסר הליברלי-חברתי. גם לא ב"חוסר היכולת" של המזרחיים וישראל השנייה לקלוט אותו מתוך הימצאותם ב"תודעה כוזבת" דכאנית.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >> 

 

אז ממה נבע הכישלון? לפי פרופ' מזרחי, מחוסר היכולת של השמאל הליברלי להבין כי גם לאותן קבוצות מדוכאות, לכאורה, יש עולם של כבוד, מוסר ומשמעות ערכית המקנה להן זהות, גם אם עולמם האידיאולוגי איננו זהה לזה הליברלי, אך גם לא נופל ממנו.

 

קראו עוד בערוץ היהדות : 

 

את הטעות הרדיקלית הזו מבצעים שוב ושוב לוחמי חופש וחירות שמשוכנעים שעולמם החופשי, החף מכל הבדלי מגדר במקומות ציבוריים, למשל, הוא הנכון, הצודק ובעיקר היחיד. ההכרה כי תיתכן סיטואציה שבה אלפי אנשים יתכנסו לאירוע בתל אביב, ברמת גן או במאה שערים, בהפרדה מגדרית שהיא חלק מזהותם - כלל לא עולה בתודעתם של מנהיגים מקומיים. לדידם, תפיסתם האנטי-מסורתית ועולמם הליברלי-אקטיביסטי הוא עולם המשמעות היחיד שקיים.

 

דורסנות ליבראלית - קווים לדמותה

נערה הורדה מהבמה במהלך הופעה של נתן גושן ביום העצמאות בעיר רמת גן – והרוחות סוערות סביב הדרת נשים, מדינת הלכה ואפילו חזרה לימי הביניים, רחמנא לצלן. גם ראש העיר החדש, כרמל שאמה הכהן, שכעמיתיו מתל אביב ומטבריה גילה את הקסם שמהלכת המילה "הדתה" - מיהר להקים ועדת חקירה עירונית, לא פחות, והבטיח בז'רגון צבאי כי האירוע יטופל "בנחישות ובעוצמה".  

 

 

על פניו, היה שם מופע של הדרת נשים כולל הלבנת פנים מטרידה, אלמלא הייתה לפנינו המודעה של העירייה עצמה. לאחר ההזמנה להקרנת טקס המשואות נכתב כי על הבמה יופיעו נתן גושן, ציון גולן, בתי הספר הממלכתיים-דתיים והמרכז הקהילתי-דתי חברותא ושולי רנד. במילים אחרות, כפי שנכתב באתר העירייה – "במה לציבור המסורתי-דתי". על הבמה ישב חבר מועצה מטעם ש"ס. יש את זה ביותר ברור?

 

באיזו חוצפה מבקשים ראש העיר והגורמים החילוניים סביבו לכפות על הקהל את תפיסת עולמם? הדורסנות הליברלית הזו, שמתעלמת באופן גס מעולם המשמעות והזהות של קבוצה שבפשטות איננה "הם", עלולה – אם לא תיעצר בזמן – לחרוג מגבולות השיח ולהפוך לאינקוויזיציה חילונית בכל מרחב דתי. 

 

גם באקדמיה: תכבדו את עולמם של החרדים

בקונספציה של הכהן וחולדאי לא ירחק היום ו"עזרות הנשים" בבתי הכנסת יבוטלו - ובחופים הנפרדים בתל אביב תיאסר "הדרה של נשים" ביום המיועד לגברים. אישה שתבחר לרחוץ בים בכל זאת ותורחק על ידי המציל, תגרור אחריה ועדת חקירה שתבדוק כיצד לא אפשרו האברכים מבני ברק לצעירה החילונית להיכנס אל חוף הים הנפרד ביום שישי.

 

הדרת צעירה בת 17 עלתה במה יום העצמאות עיריית רמת גן  נתן גושן ()
את מי הדירו פה בעצם? נתן גושן עם הנערה על הבמה

 

באופן דומה משתקפת סוגיית ההפרדה במוסדות האקדמיה החרדיים בישראל. כחרדי הלומד ועובד באוניברסיטה בעידן המאה ה-21 אני אישית סבור שאין להתנגד ללימודים מעורבים באקדמיה. ועם זאת, אני מודע לכך כי קיימת קבוצה גדולה בעלת משמעות, תוכן וזהות השונים מאלו שלי. עשרות אברכים מחבריי שחו באוזניי כי הם חפצים שנשותיהם תרכושנה השכלה אקדמית איכותית, רק שזו תתקיים במוסדות שלהם ובהפרדה.

 

האם בשל העקרונות הליברליים של שוויון מגדרי יש לכפות עליהם לנהל את מוסדותיהם או את אירועיהם על פי תפיסת עולם אחרת? האם בכלל מותר לאי-מי להעביר את מי שאינו הוא סדרת "חינוך מחדש"? התשובה בעיניי שלילית בהחלט. גם אם קוראים לו כרמל שאמה הכהן ומפלגת האם שלו היא "הליכוד".

 

  • לכל הטורים של אליעזר היון
  •  

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    את מי הדירו פה בעצם? נתן גושן והצעירה
    מומלצים