שתף קטע נבחר

לא דיברת לא שילמת? הקו שהתעורר לחיים אחרי 6 שנים

HOT מובייל החליטה להתחיל לחייב בפברואר 2019 לקוח שביקש לעזוב את החברה ב-2013 והקו שלו הושאר כקו במסלול "לא דיברת לא שילמת". הוא לא השתמש בקו במשך שנים ופתאום קיבל חיובים. בעקבות פניית ממון הקו נותק לבקשתו. החברה: "ללקוח הסתיים המבצע"

הקו שקם לתחייה והחל צובר חיובים: אלכס גרין היה לקוח HOT מובייל עד 2013. לטענתו עזב את החברה באותה עת ועבר לחברה אחרת. ככל הנראה, אחד משני הקווים שלו, נשאר כקו במסלול "לא דיברת לא שילמת" בחברה. בכל מקרה הוא לא השתמש בו מאז. לפתע, הקו התעורר מתרדמתו הממושכת ו-HOT מובייל החלה גובה עליו כסף.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

HOT מובייל: 29 שקל בחודש ל-100 גיגה - אם תגייסו עבורנו לקוחות

דמי מעבר מופקעים ותא קולי בתשלום: הגבייה הנסתרת של חברות הסלולר

בקשה לייצוגית נגד HOT מובייל: צירפה בחינם לספק אינטרנט והחלה לגבות אוטומטית

 

יש לכם תלונה? כתבו לנו >>

 

"מאז 2013 אין לי קשר אליהם, ביטלתי את כל התכניות שלי שם ועזבתי אותם כמו שעושה כל לקוח אחר. פתאום, הם שולחים לי חשבון שמגיע משום מקום. בחודשיים שלושה האחרונים זה החמיר כשהם שולחים לי בערך כל חודש חשבון על סך כמה עשרות שקלים.

הקו שקם לתחייה והחל צובר חיובים. הוט מובייל (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הקו שקם לתחייה והחל צובר חיובים. הוט מובייל(צילום: shutterstock)
 

"יצרתי איתם קשר דרך הפייסבוק והנציגה טענה שאי אפשר לבטל את החשבון כיוון שהתכנית החינמית שהייתה על החשבון הזה נגמרה ואוטומטית חויבתי, למרות שאני כבר חמש שנים בערך לא משתמש בקו ומטרתי היתה לעזוב את החברה. אני בכלל לא זוכר שהשארתי את הקו על שמי במסלול של 'לא דיברת לא שלימת', אבל אם זה המסלול - למה אני פתאום משלם?

 

"ניסיתי להתקשר לשירות הלקוחות ולא הצלחתי להגיע לנציג. אם אני מתקשה להשיג שם מישהו לדבר איתו, אני שואל את עצמי מה היה קורה עם בן אדם יותר מבוגר או מישהו שמתקשה עם השפה".

 

"ללקוח הסתיים מבצע במסגרת התכנית"

HOT מובייל החלה לחייב את הלקוחות במסלול "לא דיברת לא שילמת" כבר ב-2017. עקב כך, לא ברור איך לאחרונה, בפברואר 2019 נזכרה בגרין והחלה לגבות ממנו 7.90 שקלים לחודש סך הכל. לטענת החברה, נשלח ללקוח מכתב הודעה על תחילת גבייה בדואר אבל הוא גר בכתובת אחרת.

 

"אם זה נכון, לא ברור לי באיזו זכות הם יכולים להתחיל לגבות ממני תשלום בלי אישור מפורש ממני? את החשבוניות קיבלתי, כי זאת הכתובת שההורים שלי גרים בה. עקב כך פניתי אליהם דרך הפייסבוק לפני חודשיים בערך עם דרישה חד משמעית לבטל את החיוב וסורבתי.

 

"עסק שמחליט לגבות כסף עבור תוכנית ללא תשלום על דעת עצמו, צריך אישור מפורש של בעל החשבון שהוא מסכים לכך. זה לא שעדכנו לי את התעריף - זה היה קו רדום ללא שימוש. זה גם לא תקין בשום צורה שגובים מבן אדם כסף על קו שעובדתית לא היה בשימוש והיה בתכנית חינמית במשך שנים על דעת עצמם".

 

בעקבות פניית ממון בוטל החיוב והקו נותק לבקשתו.

ההודעה שנשלחה לגרין ()
ההודעה שנשלחה לגרין אחרי פניית המערכת
  

מ-HOT נמסר בתגובה: "ללקוח הסתיים מבצע במסגרת התכנית 'לא דיברת לא שילמת', ועודכן לו המחיר. הלקוח קיבל התראה על כך מראש, כנדרש על פי החוק. נציגי החברה יצרו קשר עם הלקוח והנושא טופל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים