שתף קטע נבחר

ההיי טק חוגג גאווה

חודש יוני הוא גם חודש הגאווה. אל החגיגות הצטרפו גם חברות ההיטק הישראליות עם רעיונות חדישים, יוזמות ובפעילויות למען העובדים הלהט"בים

כיאה לסטארטאפ ניישן, הקדמה באה לידי ביטוי בכל מיני אספקטים ומשרתת את אנשיה בכל מיני תחומים.

השנה, נראה שחברות ישראליות, כאן ושם, התגייסו למען קידום שוויון, עידוד, תמיכה ומתן פתרונות לקהילה הלהט"בית, פתרונות שישארו איתם הרבה אחרי חודש הגאווה.

 

בחברת הפינטק Payoneer למשל, הכריזו על תפקיד חדש - קצין להט"ב. הקצין יהפוך לאחראי על צורכי הקהילה הגאה שעובדת במשרדי החברה בניו יורק, תל אביב וברחבי העולם. לתפקיד מונה אדם מוס, בן 34, המשמש בפיוניר כמנהל בכיר במחלקת שירות לקוחות. כבר 9 שנים שהוא עובד בחברה וטרם המינוי, במסגרת תפקידו, הוא ביקר במשרדי החברה הפרושים בעולם. באופן טבעי התעניין מוס בשיחות עם העובדים הגאים ובשאלה, האם סביבת העבודה נוחה עבורם. הוא חקר ובדק, האם יש משהו שרוצים לדווח אודותיו בתקווה להוביל לשינוי בשטח. "מעולם לא הרגשתי כל כך מקובל כפי שאני מרגיש כאן", מספר לנו מוס.

 

"ברגע ששמעו בחברה על רצוננו לחגוג את ארעי הגאווה הם גרמו לזה לקרות. היה יפה לצפות במנכ"ל ובעובדים נוספים מתכנסים כדי לחגוג עם הקהילה שלי." אחת הסיבות העיקריות למינויו של מוס ולנחיצות התקן, היא היוזמה שהוביל עם חגיגות ארועי הגאווה במשרדי החברה מסביב לעולם. בכל שנה, לאורך שבוע שלם, מקושטים המשרדים מקצה לקצה בדגלי הקשת ובעוגות צבעוניות,וכל משרד זוכה לתקציב שנועד לחגיגות הגאווה. בנוסף, ייסד מוס את "גאייוניר", קבוצת עובדים של פיוניר העוזרת לעובדים גאים מרחבי העולם המגיעים לישראל, להתחבר לחברים חדשים מהקהילה המקומית, הנפגשים ויוצאים יחד לאחר שעות העבודה. "מדובר בתפקיד חדש בחברה. הוחלט עליו לאחר שאדם לקח דברים תחת חסותו והורגשה תרומתו לעובדים. אלו מחוות בעלות ערך שאנו לא מעוניינים להשאיר ליד הגורל, כשיש אדם שאמון על התחום באופן מסודר זה מבטיח שלא יפסחו על ארועים החשובים לעובדינו. התפקיד הפורמלי מאפשר גישה לתקצב ארועים וסמכות להזיז עניינים לקיום יוזמות נוספות במשרדים ברחבי העולם."

 

ssv ()
חוגגים גאווה.

 

בחברת קלטורה, המפתחת טכנולוגיות וידאו ומעסיקה 500 עובדים במשרדים בניו יורק, תל אביב ויעדים נוספים בעולם, מעידים על עבודה מודעת למען הכללה מלאה ותמיכה בקהילה הגאה. החברה סייעו למשל ברילוקיישן בשם האהבה לעובד גאה, שבכדי להיפגש עם בן זוגו נהג לקחת חופשים ןלממן לעצמו טיסות מתל אביב לניו יורק. בקלטורה הבחינו במאמצים הכרוכים לשימור הזוגיות והחליטו לעודד אותו לרילוקיישן כל הדרך למשרדי החברה כאן בניו יורק, זאת בכדי שיוכל לחיות עם בחירת ליבו, ללא הקושי של ניהול קשר במרחק טראנס אטלנטי. עם פרוץ מחאת הפונדקאות קלטורה העניקה לעובדיה יום חופשה עם תשלוםעל מנת שיוכלו לצאת ולהפגין ותמכה כלכלית במארגני המחאות, כדי לעמוד על כך שהזכות להפוך לאב ואם בישראל חייבת להיות שוויונית.

 

בחברת אוטודסק הוקם גוף פנימי המסייר פיזית בין המשרדים ברחבי העולם, במטרה לשמוע את העובדים בשטח ולוודא שיש קבלה והכללה של אוכלוסיות שונות העובדות בארגון. בנוסף לפעילות מתוך החברה, אוטודסק עובדת גם עם מוקד פניות חיצוני, המאפשר לעובדים להתייעץ או להעביר דיווח לידיעת ההנהלה במידה והעובד מרגיש נוח יותר לפנות לערוץ חיצוני במקום דרך האנשים המוכרים בסביבת העבודה המכירים גם את האדם עליו מעוניינים לדווח. בנוסף, תכנים להט"בים מקבלים ביטוי בפעילויות העשרה של החברה. כך למשל, העובדים השתתפו בהרצאה של יזמית בינלאומית שעברה שינוי מין והציגה פיתוחים טכנולוגים שנועדו לעזור לאנשים להיות טובים וסבלניים יותר.

 

ssv ()
היי טק הישראלי מציין את חודש הגאווה.

 

בחברת הסייבר סייבריזן מתגאים בייצוג משמעותי של הקהילה הלהט"בית בקרב העובדים עוד מיום היווסדה. החברה החלה את דרכה בתל אביב כסטארטאפ וכיום מחזיקה במשרדים בבוסטון ומסביב לעולם, בהם עובדים קרוב ל-500 איש אשר- 12% מביניהם מגדירים עצמם כמשתייכים לקהילת הלהטב"ק. בחברה ישנה מדיניות פתוחה ומקבלת. סייבריזן משתתפת מדי שנה באירועי שבוע הגאווה על ידי מתן סבסוד לאירועים, ציון שבוע הגאווה בחברה והפקת חולצות ממותגות לעובדים שהשנה משמשות אותם בהשתתפות במצעדי הגאווה בבוסטון ובתל אביב. סייבריזן חברה בארגון IDS - Israel Diversity Standard, יוזמה ישראלית אשר מחייבת את החברות שהיא מלווה לעמוד בסטנדרטים המטיבים עם הקהילה הגאה בסביבת העבודה. אחד מתוך חמשת הערכים של החברה הוא מושג ה- UbU שטבע המנכ"ל ולמעשה מאפשר ומבקש מעובדי החברה להיות נאמנים לעצמם בכל מה שהם עושים (You Be You). בחברה מאמינים כי רק כאשר העובדים מרגישים ומתנהגים בחופשיות, תחושת הסיפוק שלהם עולה והדברים הכי טובים ויצירתיים קורים. גם סייבריזן אישרו יום חופש בתשלום לעובדים שלקחו חלק בהפגנות לפני שנה.

 

יוזמה נוספת של חברות היי-טק מהשנה שחלפה הייתה קמפיין לשינוי תמונת פרופיל בעמוד החברה ברשתות החברתיות, כאות מחאה נגד איסור הפונדקאות לגאים. השימוש במדיה החברתית איפשר לתת הד למחאה בארה"ב ואירופה מאחר ואותן חברות עובדות בעיקר עם לקוחות מחו"ל. בין החברות שהשתתפו בקמפיין: איירון סורס, אופטימוב, DayTwo, Yotpo, דוג'ו-בולגארד,, JoyTunes ו- Wibbitz .

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים