שתף קטע נבחר

באליגם קרסה: גלית צריכה להזמין שוב חופשה ב-18 אלף שקל

גלית קנתה טיול מאורגן לסיציליה, אבל אתר הקופונים לא העביר את הכסף לקשרי תעופה וכעת עליה לשלם שוב. "הלך הכסף, משהו מעוות בשיטה". קשרי תעופה: "מידע רלוונטי יועבר ללקוחות שנפגעו". בחברות מייעצים: התקשרו לחברת האשראי ועיצרו את התשלומים

 

 

הלך הטיול: לקוחות נותרו ללא חופשה שהזמינו באתר באליגם, לאחר שאתר הקופונים עצר את הפעילות בעקבות בקשה לכינוס נכסים וחובות לספקים. גלית פז, שרכשה טיול מאורגן לסיציליה בעלות של 18 אלף שקל מהאתר, התראיינה לאולפן ynet ואמרה כי "הכסף ירד לטימיון".

 

>> לקוחות באליגם? כתבו לנו >>

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

המשבר מגיע לאונליין: בקשה לכינוס נכסים לאתר באליגם

בקשה למינוי כונס נכסים לחברת הממד החמישי

שלי נרקיס: למנות כונס למכירת הנכס של אלי רייפמן

 

זו לא הפעם הראשונה שפז רוכשת חופשה דרך האתר הוותיק: "לפני שנתיים רכשתי גם דרך באליגם. לכן לא היה לי שום ספק שהכל יעבוד", אמרה.

אתר באליגם (צילום מסך)
אתר באליגם(צילום מסך)

שילמת 18 אלף שקלים, זה המון כסף.

"נכון".

 

מתי את מבינה שמשהו לא בסדר?

"אתמול נכנסתי בצורה אקראית במקרה לפייסבוק, מישהי העלתה פוסט אם מישהו יודע לגבי פשיטת רגל של באליגם, הפוסטים החלו לרוץ ופתאום אני נזכרת שרכשתי שם. התחלתי לנסות להבין איך זה קשור אליי, הרמתי טלפון לגיסתי שגם היא בתוך העסקה, ואז מחשבות, מה אומרים עכשיו לילדים.

 

את מנסה ליצור קשר עם באליגם?

"כן, ניסיתי לאתר את הטלפון של החברה. האתר שלהם כרגע חסום לקניות. אין שם מספרי טלפון, אפשר להשאיר הודעה והם מטיחים שיחזרו תוך 48 שעות, כמובן שלא עשיתי את זה. אבל כן התקשרתי לקשרי תעופה, שהם הספק, ושם ראו שההזמנה נמצאת, אבל היא לא שולמה על ידי באליגם, ולכן הם לא מחוייבים לממש אותה".

 

כלומר, את שילמת לבאליגם, אבל באליגם לא שילמו לספקים ומכאן זה אומר שמבחינתך הלך הכסף.

"בדיוק".

 

מה התחושה?

"שמשהו פה מעוות בשיטה. למה אני צריכה לשלם מראש על מוצר שלא קיבלתי איתו, והנה, עכשיו החברה נעלמת ואין לי שום הבטחה. אני חושבת שצריך לחוקק חוק שצריך להגן על צרכן בצורה מיידית, ולא שאני עכשיו אתחיל לחפש את הפתרונות".

 

יש לך איך לשלם על טיול מאורגן במקום זה שאבד כנראה?

"בעייתי מאוד. זה לא מיליון שקל אבל זה 18 אלף שקל, זה מה שהוקצב לטיול שלנו. כנראה שזה ירד לטמיון".

 

"זאת עוגמת נפש בעיקר, בגלל שהילדים כבר ערוכים, יש לכל אחד את המזוודה שלו, מדברים על זה, עשינו כבר את הביטוח הרפואי, ממש מבאס. הילדה שלי הגדולה בת 11, האמצעית בת 9 וחצי, והקטן בן 6 והוא הכי הרוס".

 

מקשרי תעופה נמסר בתגובה: "מידע רלוונטי יועבר לכל לקוח שנפגע מקריסת באליגם באופן אישי".

אתר באליגם ()
גלית פז, לקוחה שרכשה טיול מאורגן לסיציליה בעלות של 18 אלף שקל מהאתר
  

מה אפשר לעשות?

אם גם אתם רכשתם מבאליגם ולא קיבלתם תמורה, אלה הדברים שכדאי שתעשו כדי לשמור על כספכם:

 

ביטול עסקה או ביטול תשלומים עתידיים דרך חברת האשראי: ספקי החופשות מממליצים לגלית להתקשר מיידית לחברת האשראי ולנסות לבטל את העסקה. אם זה לא מצליח - עליה לבקש בכל מקרה עצירה מיידית של תשלומים עתידיים.

 

דברו אל ליבה של חברת הנסיעות: במצב כזה של חברה מאוד מוכרת שקורסת, הספקים יכולים להרוויח מכך הון שיווקי, יחצ"ני בכך שיאפשרו ללקוחות לקבל את החופשה שלהם על אף ההפסד הכספי שנגרם לספק, או שימכרו לו אותה שוב בהנחה משמעותית. שווה לנסות ולדבר על ליבם.

 

בעתיד: לא בטוחים בעסקה? שלמו בתשלומים: עסקה גדולה מספק שעלול להיות לא אמין, או כזה שעלול לבטל את העסקה, כפי שקורה במקרה של טיסות, כדאי לערוך בתשלומים, כדי שאם העסקה תבוטל - לא יאבד מלוא סכום הכסף.

 

אמצעי זהירות נוספים לעתיד: העצה השכיחה ביותר, היא לקנות רק מאתרים ומבתי עסק אמינים ובטוחים, ולחפש ביקורות וצרכנים מרוצים. אולם, קשה להגדיר עסקים כאלה - באליגם היה אחד הוותיקים בשוק ונחשב לאתר אמין. בנוסף, כדאי שלא לקנות מספקי משנה - למרות שכל שוק התיירות בנוי על ספקים כאלה.

 

בקשה לכינוס נכסים לאתר באליגם

קרן קוגיטו קפיטל, המתמחה בהשקעה בעסקים בינוניים, הגישה אתמול (א') לבית משפט המחוזי בתל אביב בקשה למנות כונס נכסים לחברת סיטי לייף סטייל, המפעילה את אתר המכירות המקוונות באליגם. הקרן טוענת כי החברה חייבת לה כ-10 מיליון שקל וכי יש לה גם חובות לנושים נוספים בסך של כ-12 מיליון שקל.

 

קוגיטו קפיטל ביקשה, באמצעות עוה"ד צוריאל לביא ושירלי יפרח אזור ממשרד ליפא מאיר, להורות על מינויו של עו"ד אהוד גינדס ורו"ח שלומי פיליבה ככונסי נכסים על הנכסים המשעובדים לקוגיטו קפיטל. בין השאר, נטען כי למבקשת שעבוד על מוניטין החברה וזכויות החברה בשם המותג "באליגם" וזכויות החברה בכתובת הדומיין baligam.co.il. בעקבות הבקשה, מינה בית המשפט את השניים ככונסי נכסים לחברה.

 

במסגרת הבקשה נטען כי חברת סיטי לייף סטייל פועלת בתחום הסחר האלקטרוני באינטרנט: "אתר הסחר של החברה הינו פלטפורמת תיווך בין לקוחות לספקים. בעלי מניותיה של החברה הינם ליאור הנדלר, טל לב, חברת קיידן קפיטל, גידעון מיצ'וניק, זיו יאנוס ועוד". עוד נטען במסגרת הבקשה כי "הכוונה הינה כי כונסי הנכסים יגבשו תכנית פעולה תוך ניסיון לאפשר את פעילות האתר מול הלקוחות והספקים ותוך הקמת מנגנון שיאפשר את הבטחת העסקאות שתעשנה בתקופת כינוס הנכסים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים