שתף קטע נבחר

רביצה מול המסכים? רוב בני הנוער יצאו לעבוד בחופש הגדול

לא רק ים ובילויים: סקר חדש של AllJobs מעלה כי חלק גדול מבני הנוער ינצלו את הקיץ כדי להרוויח כסף. הסיבות: שאיפה לעצמאות כלכלית והרצון לסייע להורים בהוצאות. ואיזו עבודה מועדפת עליהם במיוחד?

בשיתוף AllJobs 

 

הנוער העובד: 67% מבני הנוער בישראל מתכוונים לעבוד בתקופת החופש הגדול. כך עולה מסקר שערך אתר AllJobs בקרב נערים ונערות עם צאת תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים לחופשת הקיץ. עוד עולה, כי 10% בלבד לא מתכוונים לעבוד והשאר טרם החליטו. 60% מעידים כי הוריהם מעודדים אותם לצאת לעבוד בזמן החופשה.

  

מה זה בעצם אומר "להתקדם" בעבודה?

3 סיבות לערוך את קורות החיים, גם כשכלום לא השתנה

היגיינה במשרד - 5 מקומות שבהם אתם חולקים חיידקים עם הקולגות

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

יותר ממחצית מהנשאלים השיבו כי בכוונתם לעבוד במשך כל חופשת הקיץ. 32% מתכננים להקדיש לכך כחודש, והיתר פחות מכך.

מלצרות. אחת העבודות המועדפות על בני הנוער (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מלצרות. אחת העבודות המועדפות על בני הנוער(צילום: shutterstock)
 

"הנתונים מראים שרוב בני הנוער מבינים שכדאי להם למלא את הזמן החופשי שלהם גם בעבודה", מסבירה עינב בוימפלד, מנהלת התוכן והמחקר של AllJobs. "עבודה כזו מחזקת את הביטחון העצמי ומחדדת את ההיכרות עם ערך הכסף. גם בעולם השפע בו חיים חלק מבני הנוער כיום, יש רבים אחרים שיוצאים לעבוד מתוך צורך אמיתי בכסף. אנו רואים שגם ההורים מעודדים יציאה לעבודה מתוך רצון לספק לילדים תעסוקה ולחנך אותם להתנהלות כלכלית נכונה ולמוסר עבודה".

אינפו כלכלה עבודה בני נוער חופש גדול ()

העבודות העיקריות: מכירות והדרכה

גם הקיץ העבודה הפופולרית ביותר היא מוכרים: 36% מהנערים והנערות מתכוונים לעבודה בעבודה זו. 18% מהם מתכוונים לעבוד בתפקידי הדרכה (קייטנה, מתנ"ס) ו-14% מהם במלצרות.

 

על השאלה "האם הזכויות שלך כעובד ידועות לך?" השיבו 65% מבני הנוער כי הם בקיאים בזכויותיהם, לעומת 35% שאינם מכירים כלל את זכויותיהם. 24% מהמשיבים מעידים כי סבלו מהפרת זכויות במקום העבודה, 49% הודו כי לא נתקלו כלל בתופעה ו-28% לא ידעו או זכרו סיטואציה שבה הופרו זכויותיהם כעובדים.

אינפו כלכלה עבודה בני נוער חופש גדול ()
 

רוב בני הנוער הצהירו כי ישתכרו בין 2,000 שקל ל-4,000 שקל. חלק קטן יותר מצפה לשכר הנע בין 1,000 שקל ל-2,000 שקל ו-18% צפויים להשתכר מעל 4,000 שקל. ומה יעשו עם הכסף? 51% מתכוונים לחסוך ולהשתמש בכסף בשנה הבאה, 29% העידו כי ישתמשו בכסף למטרות קניות ובזבוזים במהלך החופשה, 12% ינצלו את הכסף לטובת נסיעה לחו"ל ו-8% מהם ישתמשו בכסף כדי לסייע כלכלית למשפחה.

 

"הסכומים שבני נוער מצפים להרוויח מלמדים כי העבודה בתקופת הקיץ נועדה לטובת החיסכון העתידי שלהם למהלך השנה הבאה", אומרת בוימפלד. "הם מבינים שכדי לממש את התוכניות שלהם ולהיות מסוגלים לקנות את הדברים והמותגים שהם רוצים - עליהם לממן את עצמם ולא להסתמך על ההורים, שלא תמיד מסוגלים לעמוד בהוצאות האלו. במיוחד במציאות כלכלית לא פשוטה כמו שיש היום".

 

הכותבת היא מנהלת התוכן והמחקר ב-AllJobs

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים