שתף קטע נבחר

תל השומר: ופל "רבע לשבע" ב-24 שקל, מים מינרליים קטן ב-9 שקלים

שוב מחירי פיצוציה בבית החולים, במקום מחירי מזנון מוזל: מטופלת בתל השומר גילתה שממתק עולה כמעט פי 3 מאשר בסופר. במקום אמנם יש מזון במחירים מפוקחים אך הכריכים אוזלים כבר בצהריים והקפה המוזל - קטן מאוד. בבתי חולים אחרים המצב דומה: דנונה ב-8.9 שקלים, מילקי ב-6.5 שקלים, כיפכף ב-8 שקלים ומים מינרליים ב-8-9 שקלים. צפו בכתבה

 

 

כמה עולה אריזת גלילי ופל "רבע לשבע" בבית החולים שיבא תל השומר? 24 שקל, מחיר גבוה כמעט פי שלושה ממחיר המוצר ברשתות השיווק, שם הוא מתומחר ב-10-7 שקלים בדרך כלל. את התגלית הזאת גילתה נעמה עידן, עיתונאית ואם לילדה שהתאשפזה בבית החולים.

 

נתקלתם במקרה דומה? יש לכם תלונה? כתבו לנו >>

  

 

"הילדה נחבלה בפה, היינו צריכים לתת לה משהו לאכול כדי שהפה לא יהיה יבש", סיפרה באולפן ynet. "היא שמה עין על ממתק שנקרא 'רבע לשבע'. הייתי מוכנה לקנות אותו, עד שהבחנתי במחיר. זה נראה לי מוזר, לא הגיוני. הסברתי לילדה שיש לה סכום כסף ושתפעל בחכמה, היא נפגעה בשיניים, לא בשכל. היא אמרה לי שזה יקר מדי ושהיא תקנה משהו אחר, היא יודעת שהמחיר בחנויות אחרות הוא 8-7 שקלים".

תל השומר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תל השומר(צילום: AFP)

אמנם לא מדובר במוצר מזון בסיסי, אבל גם מוצרי מזון אחרים מתומחרים בבתי החולים ביוקר. אז איך קורה שאחרי מחאות וכתבות רבות בנושא, מחירי המזון הנמכרים בבתי החולים עדיין מזכירים מחירי בתי קפה ופיצוציות יקרות, במקום מזנונים מוזלים ושווים לכל כיס כפי שאמור להיות כשירות לציבור המתאשפז? ולמה צריך לשלם 160% יותר על ופל בבית החולים?

 

מזון מפוקח? קטן ונדיר

כשבעלה של עידן העלה ציוץ בנידון לטוויטר, ענתה לו דוברת בית החולים שיש בו גם בתי עסק ומכונות שמציעים מחירים מפוקחים. "בית החולים הוא קמפוס ענק עם המון בניינים, הלכתי לחפש את המקום שמוכר פריטים מפוקחים", סיפרה עידן.

ופל רבע לשבע בית חולים תל השומר ()
גלילי ופל רבע לשבע בתל השומר
 

"גיליתי מקום חביב. שאלתי כמה עולה קפה, אמרו לי '10 שקלים'. אמרתי שהבנתי שיש קפה ב-6 שקלים. המוכר ענה: 'כן, זה מיני קפה'. יש שם ארבע כוסות, אחת מהן היא כוס קטנה של 180 מ"ל, עם הקצף. כשביקשתי לדעת מה המחירים של הכריכים השיב: 'יש כריכים ב-6 שקלים, אבל נשאר רק אחד'. השעה היתה 14:00. אם הייתי עם בעלי ועם הילדה, לא היינו יכולים לקנות כריכים לכולנו".

  

המסקנה היא שלביקור בבית חולים רצוי להתכונן היטב עם כריכים מהבית, אבל לא תמיד מדובר באירועים צפויים שמאפשרים זמן הכנה של סנדוויצ'ים. "בנוסף, כשילד חולה אי אפשר לעזוב אותו", היא מספרת. "לא היה אפילו קפה להורים".

 

מבדיקה בסורוקה מצאנו מחירים דומים. בקפה פלפלת בסורוקה בקבוק מים עולה 8 שקלים בתל השומר: 9 שקלים. בסורוקה, כריך עולה 20 שקל ומיני כריך 14 שקל. קפה ומאפה: 20 שקל. לכאורה: דיל סביר. למעשה: זוג הורים יגיע להוצאה של 40 שקל רק על קפה ומאפה. ולמה בייגלה צריך לעלות 10 שקלים בבית חולים? ומדוע חטיפי שוקולד כמו כיפכף עולים 8 שקלים לעומת 3 שקלים בסופר?

 

ב"קרנף" בסורוקה מצאנו ופל רבע לשבע ב-19 שקל "רק" פי שניים מהסופר. דנונה בר עולה 8.5 שקלים פי שניים מהסופר ומילקי 6.5 שקלים כשבסופר הוא נמכר ב-2.80 שקלים.

 

מבית החולים שיבא תל השומר נמסר בתגובה: "בשיבא נלקחה החלטה ערכית לפיה ציבור המטופלים לא יהיה קהל שבוי ואנחנו בית החולים הראשון והיחיד בישראל אשר הנהיג פיקוח על מחירים והכניס כתנאי במכרז 20 מוצרי יסוד במחיר של 6 שקלים בלבד.

בבית החולים לילדים, ממש מול קפה פלפלת הוצבה מכונה מסובסדת מטעם הנהלה, עם מוצרים במחירים מוזלים, החל מ-3 שקלים, לטובת באי המיון וכמובן המשפחות והילדים המאושפזים".

 

מבית חולים סורוקה נמסר בתגובה, כי "ספקי המזון נקבעים במכרז בהתאם לחוק חובת המכרזים. הזכיין מחויב לספק היצע מוצרי מזון בסיסיים במחיר מוזל לצד מגוון מוצרים נוספים לבחירת הלקוח. מחירי המוצרים משקפים את רמת התפעול ואינם חורגים מהמקובל בכלל בתי החולים בארץ ואף נמוכים מהם. כל ההכנסות מוקדשות לפיתוח ביה"ח ולשיפור השירות לציבור".

 

השתתפו בהכנת הכתבה: אלכסנדרה לוקש ואטילה שומפלבי השתתפו בהכנת הכתבה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אבי מועלם
שיבא תל השומר
צילום: אבי מועלם
מומלצים