שתף קטע נבחר

מחקר ישראלי: מה הסיכוי להריון - אם תקפיאי ביציות בגיל 38?

חוקרים מבית החולים אסותא מצאו כי הפריה מביצית שהוקפאה לשימור הפוריות העתידית בטוחה ויעילה כמו הפריה מביצית שהוקפאה לצרכי טיפולי פוריות לנשים אשר מתקשות להיכנס להיריון טבעי. החוקרים מצאו עוד מה הסיכוי להרות כאשר הביצית הוקפאה לצורכי שימור פוריות

סיכויי הריון מביציות מוקפאות: חוקרים ישראלים מצאו מהו הסיכוי להרות מביצית מוקפאת  והתוצאות – מעודדות.

  

מחקר ראשון מסוגו בישראל, בדק את שיעור הצלחת הפריית הביציות המוקפאות ושיעור ההריונות שהושגו מהפריית ביציות אלה. את המחקר הוביל ד"ר טל שביט, מנהל תחום גינקולוגיה באסותא ומנהל היחידה להפריה חוץ גופית  באסותא רמת החייל, בשיתוף פרופ' דניאל זיידמן, ד"ר שי אליצור וד"ר הילה רענני.

 

 

תופעה התופסת תאוצה . הפריה לצורך הקפאה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תופעה התופסת תאוצה . הפריה לצורך הקפאה(צילום: shutterstock)

 

בשנת 2011 אושרה בישראל לראשונה הקפאת ביציות מסיבות שאינן רפואיות. מה שהחל בטפטופים הפך לתופעה שהולכת וצוברת תאוצה, כשיותר ויותר נשים בוחרות להקפיא ביציות מסיבות חברתיות.

 

אולם אחד החששות המרכזיים של נשים ששוקלות את הליך ההקפאה, הוא מכך שלא יצליחו בהמשך להרות מהביציות שהוקפאו, בגלל שאיכות ביצית מוקפאת אינה זהה לאיכות ביצית "טרייה" או אפילו לעובר מוקפא.

 

הקפאת ביציות ד
הסבר קצר (אינפו ד"ר איתי גל הקפאת ביציות )

 

קיראו עוד:

ביציות: 2 מיליון בלידה - כמה נשארות בגיל 30?

בעקבות החוק החדש: איך מקפיאים ביציות ומה העלות

מהפכת הפריון: מאות נשים בישראל מקפיאות ביציות

 

 

שיעורי הצלחה גבוהים

במחקר שכלל נשים בגיל ממוצע של 38 שנים בעת ההקפאה, נמצא כי הסיכוי להרות מביצית מוקפאת עומד על 20%, כלומר אחת מכל חמש נשים שתקפיא ביצית מסיבה לא רפואית, תצליח להרות.

 

בהשוואה, אצל נשים שהקפיאו ביצית מסיבה רפואית, עמד שיעור ההריונות לכל מחזור בו הוחזרו ביציות מופשרות על 22.1%.

 

עוד נמצא כי שיעורי השרידות של הביציות היו גבוהים לאחר הפשרה, 79.5% אצל נשים שהקפיאו ביציות מסיבה חברתית. החוקרים השוו שיעור זה לביציות מוקפאות אצל נשים שעוברות טיפולי פוריות מסיבה רפואית, שם נמצא כי שיעור השרידות של הביציות עומד על 75% עבור נשים שהקפיאו ביציות מסיבה רפואית.

 

גם שיעור הביציות שהופרו בהצלחה, על ידי הזרע לאחר הפשרתן, היה גבוה: אצל נשים שהקפיאו מסיבה חברתית, עמד שיעור ההצלחה בהפריה על 75.3% ובהשוואה אצל נשים שעברו טיפולי הפריה עמד שיעור ההצלחה להפריה על 67.2% .

 

כאשר שיעורי ההפריה נבחנו על פי גיל האם, נמצא שכאשר הנשים היו בנות פחות מ- 38 או בנות 38 שנה ויותר במועד הקפאת הביציות, שעורי ההפריה היו דומים: 76.7% ו- 74.5% לנשים שהקפיאו ביציות מסיבה חברתית ו- 68.7% ו- 61.4% לנשים שהקפיאו ביציות מסיבה רפואית, בהתאמה.

 

"סיכוי גבוה להגיע להריון"

"הקפאת ביצית מעניקה לנשים שחולמות על הורות, שלווה נפשית ומאפשרת לרבות שלא הצליחו להגיע לכדי זוגיות בגיל צעיר להרות", אומר ל-ynet ד"ר שביט, "הפרוצדורה הפשוטה יחסית מאפשרת לנשים להקפיא את הביציות לשנים רבות ולהרות בגיל ובתקופה שמתאימים עבורה, עד גיל 52. אלא שנשים עדיין חוששות מהתהליך ופוחדות שהוא פוגע בעובר או בתהליך ההריון.

 

"המחקר שלנו מוכיח, בדומה למחקרים קודמים, שמדובר בשיטה בטוחה ויעילה להשגת הריון", מוסיף ד"ר שביט, "ראינו שהסיכוי להריון בהקפאת ביצית מבחירת האם דומה להקפאת ביציות בתהליך פוריות, וכי 20% מהנשים שהקפיאו ביצית – מגיעות לכדי הריון. מדובר במספרים מרשימים, מה שעשוי להוביל ליותר ויותר נשים שרוצות בהורות, להקפיא ולדעת שהסיכוי להגיע להריון גבוה ובטוח".

 

וברגע האמת - כך מקבלים לידת חירום בבית עד להגעת האמבולנס:

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
סיכויים גבוהים להריון
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים