שתף קטע נבחר

תיעוד: נזק במאות אלפי שקלים לחקלאי שאמר "לא" לפרוטקשן

פני הפשיעה החקלאית: אלמונים הציתו 144 גלגלי טפטוף להשקיה בדרום לאחר שבעל השדה סירב להעביר לעבריינים דמי חסות. הנזק מוערך בכ-650 אלף שקלים. "אנחנו נלחמים על קיומה של החקלאות בישראל"

  

החקלאי סירב לשלם דמי חסות, העבריינים סגרו חשבון: חקלאי מאזור הדרום גילה בסוף השבוע כי אלמונים הציתו 144 גלגלי טפטוף להשקיה בשדה שנמצא בבעלותו. במשטרה חושדים כי הרקע למעשה הוא סירובו של החקלאי לשתף פעולה עם עבריינים שדרשו ממנו פרוטקשן.

 

הפשיעה החקלאית הפכה כבר מזמן למכת מדינה. לעיתים סובלים החקלאים מגניבות ולעיתים מ"איתותים" על דרישות לתשלומי דמי חסות.

גלגלי הטפטוף שנשרפו ()
הנזק לגלגלי הטפטוף להשקיה

"באותה חלקה שבה הציתו את גלגלי הטפטוף, השחיתו לפני חודשיים שני מחשבי השקיה בשווי של 100 אלף שקלים", סיפר החלקאי. "כל הזמן אחנו סובלים מהשחתת ציוד. אחרי זה המשחיתים פונים אלינו ודורשים כסף כפרוטקשן".

 

הוא הוסיף כי "זו מלחמה על קיומה של החקלאות בישראל". הנזק שנגרם לבעל השדה בעקבות הצתת גלגלי הטפטוף נאמד בכ-650 אלף שקלים.

גלגלי הטפטוף שנשרפו ()

יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' אמר: "יש לשנות את תפישת הביטחון ולהחזיר את האחריות המשימתית על המרחב הכפרי למשמר הגבול, שאנשיו מכירים היטב את השטח. ביום רביעי תתקיים פגישה עם מפקד מג"ב וראשי המועצות האזוריות כדי לבדוק את כל האפשרויות הקיימות להילחם בתופעות האלה".

 

חג'ג' הוסיף כי "אני רואה במעשים האלה טרור לכל דבר. אני מקווה שהפיילוט בנושא השיטור המועצתי ייכנס לתוקף. תוספת תקנים למועצה אזורית תאפשר תחושת ביטחון ותמנע פריצות. ההיכרות המעמיקה של מג"ב עם מאפייני המרחב הכפרי, מאפשרת להם לתת מענה מיטבי".

 

ואם לא די בכך, החקלאים מספרים על כך שהם סובלים גם ממחירי רווח נמוכים. החקלאי שנפל קורבן לוונדליזם סיפר כי "יום אחרי ששרפו לי את הציוד החקלאי, גיליתי שבאחת מרשתות השיווק מכרו תפוזים ב-8.90 שקלים בזמן שהחקלאי קיבל 90 אגורות, כרובית שמכרנו בשקל וחצי נמכרה ברשת ב-11 שקלים. זה מצב מאוד מתסכל, חייב להתחולל שינוי. אנחנו יוצאים מופסדים מכל הכיוונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים