שתף קטע נבחר

צפו: למה אחרי חודש כבר יורד לי ממנה?

"אני יוצא עם בחורות שעושות לי את זה, אבל כבר אחרי חודש אני מרגיש שזה לא זה. אני מתחיל לראות בהן את כל מה שמפריע לי, נהייה חסר סבלנות ורק רוצה לסיים את הקשר". מתרגלים זוגיות, שאלות מחדר הטיפולים

(תסריט: לורי שטטמאור, הפקה: מיכאלה חזני, צילום: ירון ברנר ושמוליק דודפור, עריכת וידאו: רז רפאל)
 
היי, אני בן 30. רוב החברים שלי בזוגיות וגם לי בא כבר למצוא את הפינה שלי. אני שם לב שאני יוצא עם בחורות ממש סבבה, אבל גם אם אני עף בהתחלה, אחרי גג - חודש, יורד לי. אני מתחיל לראות את כל הדברים שמפריעים לי, נהייה חסר סבלנות ורק רוצה לסיים את זה. האם לא מצאתי את האחת שלי או שמשהו בי לא בסדר?
אילוסטרציה של זוג בדייט (צילום: Shutterstock)
לא יודע מה קרה לי, ירד לי ממנה(צילום: Shutterstock)
 

העצה של עדי קמחי וחמוטל לוי לשם

וואלה, באמת, שאלת מיליון הדולר. לכל אחד מאתנו יש דפוסים אחרים של כניסה לקשר, והדפוס שאתה מספר עליו מכונה: 'להתלהב ולעוף'. הבעיה היא שבדרך כלל, מה שמגיע עם הדפוס הזה הוא נפילה. כל מנגנוני ההגנה שלך מתחילים להידלק. ואיך הם מהבהבים? הם מוצאים את ה'למה לא'. באופן כללי, גם כשנכנסים לאט לקשר זוגי, אחרי חודש כבר מבינים מה תואם לנו ומה פחות, ומתחיל איזשהו קונפליקט. ופה אנחנו מזהות איזשהו רצון שהכל יהיה הרמוני, איזושהי פנטזיה שתהיה פה התחברות מאוד טבעית ושהכל יסתדר לכם במדויק.

 

לטור הווידאו הקודם של עדי וחמוטל: "גיליתי שהבחור החדש שלי עדיין באפליקציה"

 

בסוף-בסוף, השורה התחתונה זה פשוט להיות ער לזה. כי יש צדק בחלק שרוצה כל הזמן את ה-הכי טוב שאני יכול להשיג, אבל החלק הזה גם מסמא את העיניים ואנשים מבינים את זה בדיעבד, שהם ויתרו במהלך הדרך על יותר מדי אנשים טובים כי הם כל הזמן חיכו ל'אחד' או ל'אחת' המושלמים שלהם. אבל אין חיה כזאת. אין מושלם, ואם אני מזהה על עצמי שאני חותר כל הזמן ליותר טוב, אז חשוב שנייה לעצור. אחד הדברים שאולי יכולים לעזור כדי לעשות דברים אחרת, הוא לקבל החלטה שבפעם הבאה שמישהי מוצאת חן בעיני, אני לא אברח ברגע שמגיע השלב שבו יורד לי ממנה. אני אחליט עם עצמי מראש שאני רגע נותן לזה זמן, לא ישר הולך לדבר הבא.

 

אם הנטייה היא אחרי חודש לפרק את זה, תחליט שאתה נשאר שם חודשיים. ותהיה בסבלנות לגבי עצמך, לא רק מול הדברים שלא מסתדרים, אלא עם כל מה שקורה לך בגוף ובראש לגבי הקשר הזה. נסה למשל להיזכר בדייט הראשון שהיה לכם, ברגעים שבהם כן הרגשת חיבור. חשיבה על מה כן אהבת בקשר תעזור לך להתמודד עם הפחדים שמסמלים את כל מה שמפריע לך. כי כשמשהו לא עובד לנו, אנחנו נורא יודעים להיתקע עליו, אבל זה יכול לתת לך באלאנס נהדר ולאפשר לך להיות שם עוד קצת אחרת מהדפוס. תן לזה עוד חודש. אל תמהר לברוח. מי יודע, אולי תצליח לעבור את השלב של הקושי ולמצוא את הפינה שלך.

 

עדי קמחי וחמוטל לוי לשם הן מאמנות לזוגיות ומנחות קבוצות בנקודתיים - תהליכי זוגיות  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים