שתף קטע נבחר

הוכיח שנקלע לתאונת דרכים - אבל הקנס המשיך לצמוח

ע' שילם קנס של 800 שקל על עבירת תנועה באיחור והסכום עלה ל-2,400 שקל. גם כשהוכיח שהיה מאושפז, סירבו לבטל לו את הריבית וההצמדה. ואז דני שדה נכנס לתמונה

במרץ 2018 נערך ל-ע' משפט על עבירת תנועה והוא קיבל קנס של 800 שקל. למחרת, למזלו הרע, היה מעורב בתאונת דרכים. הוא פונה לבית חולים, עבר כמה ניתוחים, קיבל נכות זמנית והיה מרותק למיטתו זמן ארוך. כל אותה עת לא יכול היה לשלם את הקנס, ובינתיים נוספו לו ריבית והצמדה והסכום הגיע ל־2,400 שקל.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

השוברים שהובטחו - ומאז נעלמו

מי אחראי לחתיכה החסרה שבמזגן?

המקרר הפסיק לעבוד - שירות הלקוחות לא טיפל

 

בנובמבר, כש-ע' יכול היה לקום מהמיטה (עם קביים), הוא התקשר לרשות האכיפה והגבייה במשרד המשפטים וביקש לשלם את חובו ולפטור אותו מהריבית וההצמדה. הפקידה אמרה לו שעליו לשלם ואז לפנות לוועדת חריגים. "מאז נובמבר אנחנו במרדפים טלפוניים ובכל פעם מפנים אותנו לגורם אחר", סיפרה לנו אימו. לדבריה, כל פעם ביקשו ממנה לשלוח את מסמכי התאונה והאשפוז, וכל פעם טענו שלא קיבלו את המסמכים.

תאונת הדרכים מוכחת, אבל הקנס ממשיך לצמוח (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תאונת הדרכים מוכחת, אבל הקנס ממשיך לצמוח(צילום: shutterstock)
 

ב-1 באפריל הצליחה האם לשוחח שוב עם נציג שירות. "אנחנו לא רוצים החזר על תשלום הקנס, אלא רק על הריבית שנוצרה שלא באשמתו של הבן", הסבירה. על פי הנחייתו, היא העלתה לאתר הרשות מסמכים, בהם אישורי משטרה ומד"א, תעודת נכה מביטוח לאומי ומכתב שחרור מבית החולים. כעבור שלושה חודשים קיבלה מענה שהבקשה נדחית כי לא צירפה מסמכים. "גם צירפתי מסמכים וגם כתבתי להם שאם הם זקוקים למסמכים נוספים אשלח", כתבה לנו והוסיפה: "בני נכה ומקבל קצבת ביטוח לאומי, ואנחנו זקוקים לכסף הזה לתרופות, מחיה וטיפולים".

 

המדור פנה לרשות האכיפה והגבייה, וזו מסרה כי הפנייה תועלה שוב לוועדת החריגים. כעבור מספר ימים מסרה כי לאחר דיון נוסף בוועדה הוחלט לקבל את בקשת החייב ולהפחית את קנס הפיגורים. "לרשותו עמדו ערוצים נוספים לתשלום החוב, בין היתר באינטרנט, לכן הוחלט בבקשה הראשונה שלא לבטל את הפיגורים. במסגרת הפנייה המחודשת התברר מה שלא היה ברור בפנייה הראשונה, כי החייב היה במצב רפואי שלא איפשר לו לשלם גם באינטרנט, ולכן התקבלה החלטה לבטל את הפיגורים", נמסר.

 

והמדור תוהה מה בדיוק עושים אנשי שירות הלקוחות של רשות האכיפה והגבייה אם אחרי כל כך הרבה פניות, שבהן הוסבר להם ש-ע' עבר תאונת דרכים והוא מאושפז, הם פתאום מגלים שהיה במצב רפואי שלא איפשר לו לגלוש באינטרנט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים