שתף קטע נבחר

הישראלים שהלכו על הצעת נישואים גדולה מהחיים

החקלאי שחיזר בעזרת שק של אבוקדו, האחיין שרתם את הילדים מחוג השייט וגם הצעה מקסימה באמצע הופעה של בית הבובות: הצעות נישואים שריגשו אותנו

שני ורן (צילום: אוסף משפחתי)
שני ורן. הכל התחיל בשק של אבוקדו(צילום: אוסף משפחתי)

"את יודעת שאני לא אוהב את הטקסים האלה, אבל אם זה חשוב לך בואי נלך לרבנות ונגמור עם זה", אמר מי שנודע לימים בכינויו, 'הגרוש שלי', שעה שהציע לי נישואים. מאחר שלא היתה מעורבת בסיפור טבעת וגם לא כריעת ברך, התקשיתי להבין שמדובר ובכן, בהצעת נישואים, והלכנו לישון כבכל הלילות. "נו, אז מה את אומרת?", הוא שאל למחרת כמה פעמים, ואני, שלא מבינה רמזים, גם אם הם מפורשים, עדיין לא קלטתי לאן הוא חותר. הצעת הנישואים במקרה שלי ארכה יומיים, שבסיומם ענדתי שרשרת במקום טבעת.

 

מהנישואים הללו יש לי ילדה, שמגיל שלוש התחילה לשחק בחתן וכלה (כשבדרך כלל אני הייתי על תקן החתן), וגרמה לי להבין את גודל הפנטזיה. אנחנו חולמות על האביר על הסוס הלבן, על שמלות קצפת ורומנטיקה מתקתקת. ובינינו, מה כל כך רע ברומנטיקה? החיים של כולם מורכבים, לא פעם קשים, אז למה שלא נעז ונחלום? איזה מזל שכמה זוגות בהחלט לקחו על עצמם את המקום הזה, של להחזיר את הרומנטיקה לזוגיות ולהפוך את הצעת הנישואים למשהו גדול מהחיים.

 

הכל התחיל באבוקדו

קחו למשל את רן, חקלאי רומנטיקן, שהצליח להפתיע את שני חברתו בהצעת נישואים מושקעת. הם הכירו במקום מגוריהם, אבל היא לא היתה מוכנה לחשוב בכלל על זוגיות איתו, מכיוון שהוא צעיר ממנה בשבע שנים. אלא שמתברר שלאהבה אין גיל, וברגע שנוצר ביניהם קליק, כבר אי אפשר היה לברוח. "רן אומר שהתחלתי איתו כיוון שביקשתי עסקת חליפין - אבוקדו מהמשק שלו תמורת לחמניות, אבל באמת שהיתה לי כוונה טהורה לקבל אבוקדו", שני מספרת משועשעת. "הוא הגיע עם שק שלם, והתקשרתי להודות לו. השיחה נמשכה שעה, ומאז לא נפרדנו". עשרה חודשים אחר כך רן הציע לשני נישואים.

 

מה בדיוק הלך שם?

"יום אחד הוא נכנס הביתה, תוך כדי שהוא מתווכח עם מישהו בטלפון. שאלתי מה קרה, והוא אמר שהוא צריך לאסוף שיק מלקוח וביקש שאצטרף לסיבוב", היא מספרת. לדבריה, היא היתה כבר אחרי מקלחת ולא ממש התחשק לה להצטרף אליו. "רן רצה לקחת רכב שטח ולנסוע דרך השדות, ואמר לי שהוא עושה את זה כדי לחסוך את הפקקים המטורפים, למרות שהשעה היתה שלוש בצהריים ולא היו בכלל פקקים. בכל זאת, זרמתי איתו ונסענו".

 

"נסענו בכל השלוליות והתמלאתי בוץ", היא נזכרת. "באמצע הנסיעה רן אמר שיש קיצור דרך וטיפס עם הרכב על גבעה תלולה. הייתי בהלם". שם, ליד מאגר מים יפהפה, הוא יצא מהרכב, כרע ברך, וכשהיא הסתובבה היא ראתה טרקטור עמוס ערימת חציר ענקית, שעליה כתוב – "התינשאי לי?".

שני ורן (צילום: אוסף משפחתי)
שלוליות, בוץ ומלא אהבה. רן ושני(צילום: אוסף משפחתי)

שני ורן (צילום: אוסף משפחתי)
שני ורן. כל החקלאים צפרו להם בדרך(צילום: אוסף משפחתי)
 

נשמע כמו סצינה מסרט.

"לגמרי. מיד אחרי שאמרתי כן, מצאתי את עצמי נוהגת על הריינג'ר בחזרה הביתה, כי רן היה צריך להחזיר את הטרקטור. נסענו בשיירה, וכל החקלאים שראו אותנו בדרך צפרו לנו ועשו לנו שמח", היא נזכרת ומתקשה להסיר את החיוך מעל פניה. בהחלט קומדיה רומנטית.

 

הצעה על כוס קפה

עמנואל בחר בשלט מסוג שונה, והדפיס את הצעת הנישואים שלו על כוס קפה. הוא פנה לחברת RIPPLES שפיתחה פלטפורמה המאפשרת הדפסה של מסרים ותמונות על גבי קצף של משקאות, וביקש לברר באיזה בית קפה בניו-יורק מגישים משקאות שאפשר להדפיס עליהם. בינתיים הוא קנה טבעת, שכר צלם, ותכנן לו ולחברתו טיול בכל המקומות הנחשקים בניו-יורק, ובין היתר באחד מבתי הקפה שבהם מגישים RIPPLES. שם עמנואל שאל אותה, דרך כוס הקפה אם היא תסכים להינשא לו. כמובן שהיא הסכימה.

  

"לקח לי זמן להבין שההצעה מכוונת אליי"

אדי אדמון, איש יחסי הציבור, הציע לאחרונה לשחקנית טלי ברוניצקי להינשא לו. החיבור הראשוני בין השניים נולד באפליקציית הכרויות, אלא שטלי לא ענתה להודעותיו של אדי. יומיים לאחר מכן הגורל הפגיש ביניהם שנית, כשהם חלפו אחד על פני השנייה ברחוב. בעקבות המפגש המקרי אדי כתב לטלי: "יכול להיות שמבטינו הצטלבו?", והפעם היא כבר השיבה. אדי מספר שאת ההצעה הוא בחר לעשות במקום האהוב על שניהם - שובר הגלים מול המרינה בתל אביב. אחרי שהיה לו את הלוקיישן, הוא חשב על משהו מיוחד שיוכל לעשות, ויצר קשר עם עמותת אתגרים למען ילדים מיוחדים.

טלי ואדי (צילום: אייל ושירן עוז)
טלי ואדי. "לא הפסקתי לצחוק"(צילום: אייל ושירן עוז)

טלי ואדי (צילום: אייל ושירן עוז)
ועכשיו עם הטבעת(צילום: אייל ושירן עוז)
 

"האחיין שלי משתתף בחוג השייט שלהם, ורתמתי אותם לטובת העניין", הוא מספר. "ביקשתי מאחותי לצלצל ולבקש שאאסוף את האחיין מהחוג במרינה, ובמקביל דאגתי שזוג חברים ששימש בדיעבד כצוות צילום, יהיה באזור וילחץ עלינו להיפגש". אלא שטלי באותו בוקר קמה חולה, וכמעט שנשארה בבית. רק ברגע האחרון, אחרי שאדי כבר הספיק להילחץ לגמרי, היא החליטה להצטרף אליו. כשהם הגיעו למרינה והמתינו כביכול לסיום החוג, חלפה לנגד עיניהם סירה ועליה התנוסס שלט גדול עם הכיתוב: "טלי, התינשאי לי?"

 

טלי, איך הגבת?

"הייתי בשוק ולא הפסקתי לצחוק. לא האמנתי שאדי יכין שלט, ולקח לי רגע להבין שהשלט מכוון אליי", היא אומרת, ומוסיפה שאף על פי שחודש קודם אדי החל לחקור אותה לגבי הטעם שלה בטבעות, היא עדיין הופתעה בזכות סיפור הכיסוי ההדוק. אחרי כן אדי סימן לה להסתובב חזרה אליו והוציא טבעת. כמובן שהיא אמרה לו - כן!

 

  

כשהסולן מוודא שאת אכן מסכימה להתחתן

יותם ותהילה נפגשו לראשונה באוטובוס בדרך לאילת. תהילה היתה בדרך הביתה ויותם, ששירת באותו זמן בבסיס בדרום, ירד לאילת כדי לצלול. הם ישבו האחד ליד השניה, ודיברו במהלך הנסיעה אבל לא היה להם הרבה במשותף ודרכיהם נפרדו, לא לפני שתהילה הציעה ליותם להצטרף לארוחת שישי אצל הוריה, אם אי פעם יישאר לבד בסוף שבוע באילת. בחלוף שנה, שבמהלכה הם לא היו בקשר, יותם אכן נתקע באילת, והחליט לממש את ההצעה של תהילה. "יצא שאכלתי אצלם ארוחת שישי עוד לפני שהכרתי אותה", הוא אומר. מאז הם שמרו על קשר רציף אך חברי בלבד, ורק אחרי שיותם השתחרר מהצבא, הם החליטו לקחת את הקשר ברצינות, עברו לגור ביחד, ולפני שלושה חודשים יותם הרגיש שהגיעה השעה להציע נישואים.

 

אז איך הצעת? 

"הזמנתי כרטיסים להופעה של 'בית הבובות', שזו להקה שאני שומע עוד מהתיכון, וחשבתי שזו יכולה להיות הזדמנות טובה להצעת נישואים", הוא אומר ומוסיף שכדי לקחת את זה שלב נוסף קדימה, הוא יצר קשר עם הבעלים של ה'ברל'ה', שבשמחה חיברו אותו עם מנהל הלהקה שבעצמו תמך ברעיון. "סיכמתי איתם את כל הפרטים מראש", יותם מספר, "וביקשתי שההצעה תהיה לפני השיר 'עד שבאת', שיש לו ערך סנטימנטלי עבורי".

 

כיד המקרה באותו סוף שבוע הם היו בצימר בצפון. "הזמנתי לנו צימר ליום השנה ביחד, ובכל פעם התאריך נדחה, עד שנפל במקרה באותו סוף שבוע של ההופעה", יותם מסביר. תהילה, שחלמה כבר להתחתן, ציפתה שההצעה תגיע במהלך סוף השבוע באחד הלוקיישנים הקסומים שיש לצפון להציע, אבל ליותם היו תוכניות אחרות, וכשסוף השבוע הסתיים וההצעה לא הגיעה, תהילה התאכזבה מאוד. בדרך הביתה יותם עצר ב'ברל'ה', למורת רוחה של תהילה, שעוד לא ידעה מה עומד לקרות. "הסולן העלה אותי לבמה, אל מול 350 אנשים, ובתור בחור ביישן הייתי בטוח שאתעלף", יותם משתף. "הכנתי נאום שלם אבל ממש לא הצלחתי להיצמד אליו. אחר כך הזמנתי את תהילה לבמה".

 

כרעת ברך?

"כן, הכל לפי הספר".

 

איך היא הגיבה?

"בהתחלה היא היתה קפואה ואז, מרוב התרגשות, היא התחילה לספר איך הכרנו. הסולן קטע אותה באמצע ושאל: 'אבל את אומרת כן?', והיא אמרה כן".

 

יותם ותהילה (צילום: גיא רוזנטל)
יותם ותהילה מתחבקים, רגע אחרי ההצעה(צילום: גיא רוזנטל)

 

ט"ו באב שמח.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייל ושירן עוז
אדי וטלי. רומנטיקה במיטבה
צילום: אייל ושירן עוז
חתונות
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים