שתף קטע נבחר

לקראת כיפור: כך תתאימו את האופניים למידה שלכם

רכיבה על אופניים שלא מתאימים למידותינו יכולה להגביר את העומס על הגוף ואף להעלות את הסיכון לפציעות. רגע לפני שאתם רוכשים אופניים חדשות לכיפור, ערוץ הכושר עם הכללים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה נכונה

בחנויות האופניים כבר העלו את רמת הכוננות, וגם מזג האוויר מרמז שיום כיפור כמעט כאן. יום זה נחשב לחג האופניים הרשמי של ישראל והוא גם היום היחיד בשנה שמזכיר לנו שהגיע הזמן לשדרג את האופניים.

 

כתבות נוספות:

לאחר שעזבה את הדת - בינה הפכה למפתחת גוף

האמא והבן שמתכננים לכבוש את מרתון ניו-יורק

לא מתקדמים באימונים? 3 טיפים שיזניקו אתכם קדימה

 

אולם, מי שבוחר לדווש בלי מנוע חשמלי מבין שרכישת אופניים היא הרבה יותר מ"רכישת אופניים". לא משנים גילו ומצבו הפיזי של הרוכב, אופניים צריכים להתאים כמו כפפה ליד. הקפדה על כך תמנע פציעות, תשפר את נוחות ויעילות הרכיבה ותפחית את העומס על המפרקים.

 

חשוב לזכור שלמוכר בחנות האופניים יש יכולת מוגבלת לקבוע את כלל הפרמטרים המתאימים לרוכב. רוכבים נבדלים ביניהם במבנה גופם ומדדים כמו אורך הגפיים ורוחב הכתפיים הם מדדים שקשה לאמוד באופן פרטני בעת ביקור קצר בחנות. כיצד ניתן לוודא שהאופניים מתאימות? הנה כמה כללי זהב שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

 

מכלול גדול של מרכיבים. בחירת אופניים ()
מכלול גדול של מרכיבים. בחירת אופניים

 

תשכחו מהמידות שלכם

רוב יצרני האופניים מייצרים דגמים בתבנית מידות זהה, אך לא בכולן המדדים זהים. לכל חברה יש את המדדים שלה ובהחלט ייתכן שאופניים במידה מסוימת בחברה אחת לא יהיו זהים בגודלם לאופניים שמיוצרים בחברה מתחרה. אופניים, חשוב לזכור, בנויים ממכלול של רכיבים ולא מיחידה אחת. לפיכך, מומלץ למדוד את הרכיבים בנפרד (אוכף, שלדה, כידון וכו') ולהתאים אותם לנקודות האחיזה בגוף.

 

בכמה שנים ובשל כך ההשקעה בהם לא משתלמת. אופניים זולים עשויים להתגלות כרכישה מיותרת, שכן איכותם ועמידותם לאורך זמן מוטלים בספק.

 

רוצים לדעת אלו פרטים חשובים במיוחד? צפו?

 

 

שימו לב לתנוחת הרכיבה

גם אם בבדיקה הראשונה בחנות נראה לכם שאתם מרגישים נוח על האופניים, חכו רגע לפני שתשלפו את הארנק. תנוחת הרכיבה שלכם היא זו שתקבע איך תרגישו על האופניים גם אחרי שעה או שעתיים של דיווש.

 

לא מדובר רק בגובה השלדה, אלא בעיקר במיקום פלג הגוף העליון, במיקום האוכף על הציר, או בזווית הכידון. התאמתם תמנע לחץ על המפרקים והגב התחתון ותעניק שליטה על הבלמים בזמן אמת.

 

תנוחת רכיבה נכונה היא כזו שהגוף ירגיש בה כאילו הוא "צף" על האופניים. חלוקת המשקל תעבור בין האוכף לכידון בצורה כזו שתאפשר להרים את הראש ולהסתכל קדימה, ללא עומס גבוה על העורף.

 

במצב כזה תפעול ידיות ההילוכים לא ידרוש את נעילת המרפקים ויאפשר להם לספוג מהמורות שמגיעות מהכביש. דבר שיביא לשליטה טובה יותר. יש לשמור על תנועת הדיווש במעגל מלא כאשר כף הרגל מקבילה לקרקע - בדחיפה מטה העקב דוחף ובמשיכה מעלה העקב עולה מעט מעלה.

 

תנוחת רכיבה נכונה על אופניים ()
מהי התנוחה הנכונה לרכיבה על אופניים?

 

צאו לרכיבת מבחן

בין אם אתם קונים אופניים לעצמכם או לילדכם, אל תוותרו על רכיבת מבחן ארוכה ככל שניתן. אופניים, כאמור, הם כמו חליפה ו"נתפרים" בדיוק לפי מידות. לא פעם קורה שיש צורך להחליף רכיבים כדי להגביר את תחושת הנוחות והיעילות.

 

זו בדיוק המטרה של רכיבת מבחן: לזהות בעיות כבר מהרגע הראשון לפני שיובילו לפציעות ועומסים. מרגישים בנוח על האופניים? אל תהססו לבדוק דגמים נוספים, שכן לכל יצרן יש את הסודות שלו.

 

דעו מהיכן אתם קונים

אופניים קונים בחנות אופניים. את חנויות הצעצועים השאירו לימי הולדת לילדים. בנוסף, נסו להיפטר מהמחשבה שאופניים קונים פעם

 

בואו מוכנים

התאמת אופניים מיועדת לכולם, אך במיוחד לרוכבים חדשים. לא רק על מנת להשיג תפוקת כוח גבוהה ולשפר את יעילות הדיווש, אלא בעיקר כדי להשיג נוחות שתאפשר רכיבה לאורך זמן.

 

הכירו את גופכם וקחו בחשבון שברכיבה על אופניים כל הפרה של איזון בגוף תתגלה במוקדם או במאוחר. לפיכך, מומלץ לבצע התאמת אופניים עוד לפני ההגעה לחנות. הגיעו לחנות עם רשימת הרכיבים המדויקת והנכונה עבורכם. בחנות יידעו אילו חלקים אתם צריכים ויוכלו לעזור לכם למקם אותם על האופניים.

 

הכותב הוא מתאם אופניים מקצועי ומדריך לרכיבת אופניים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך תבחרו אופניים מתאימים לרכיבה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים