שתף קטע נבחר

"נמשכת רק לדושים. האם לעד אשאר לבד?"

"ברור לי שאני נמשכת לנרקיסיסטים, אבל אני לא יכולה להתפשר על איזה חנון. אני מיואשת כי כל שני וחמישי נשבר לי הלב. האם נידונתי להישאר לבד?". שאלות מחדר האימונים הזוגיים של נקודותיים. צפו

(תסריט: עדי קמחי וחמוטל לוי לשם, הפקה: מיכאלה חזני, צילום: רועי עידן, עריכת וידאו: רז רפאל)

 

"חמוטל ועדי שלום! ברור לי שאני נמשכת לדושים נרקיסיסטים אבל אני לא יכולה להתפשר על איזה חנון. אני ממש מיואשת כי כל שני וחמישי נשבר לי הלב. האם נידונתי להישאר לבד?" 

 

לפעול אחרת מהאוטומט

קודם כל, התשובה היא - לא. לא נידונת להיות לבד. עם זאת, הרבה פעמים אנחנו נמשכים לבלתי אפשרי, לאלו שלא רוצים אותנו. המקום הזה יכול להגיע מכמה טעמים, למשל - "אני אשיג את הלא מושג כדי להבהיר משהו לעצמי לגבי עצמי", כאילו שאם אני אשיג את האדם הזה, זה יעיד משהו עליי. עוד דבר שאנחנו רואות אותו כשאנחנו נכנסות לעומק של הגישה הזאת, הוא שהרבה פעמים אנחנו מפחדים להצליח.

 

למה הכוונה? נהוג לדבר על "הפחד מכישלון", אבל הפחד מהצלחה נפוץ לא פחות. על כן חשוב רגע לעצור ולחשוב מה יקרה אם זה כן יצליח? ממה אני מפחדת כל כך? כי יחסים הם דבר שהרבה פעמים מאיים עלינו. אינטימיות היא דבר שמאיים עלינו. החשש שיראו מי אני מתחת לכל המסכות, ובכל זאת ידחו אותי, הוא דבר מבעית לחלוטין. עוד פחד נפוץ שמתקשר לכך הוא כמובן הפחד להיפגע, או החשש מלהתאכזב שוב.

חמוטל ועדי (צילום: מתוך הווידאו)
חמוטל ועדי בחדר האימונים(צילום: מתוך הווידאו)
 

מכאן שהמלצתנו היא רגע לעצור ולבדוק ממה אני מפחדת, מהו הפחד הזה שגורם לי שוב ושוב לבחור באנשים הלא נכונים. לא פעם המקור לכך הוא בכלל קולות רקע של "מה יגידו ומה יחשבו עליי". זה אומר שהרבה פעמים לא נלך למקום הזה שהלב שלנו מרגיש בו נוח ונעים רק בגלל שאנחנו חוששים להתמודד עם כל רעשי הרקע של הסביבה שלנו. ציינת שאינך רוצה "להתפשר על חנון", אבל מה זה אומר בכלל? בסוף-בסוף יש כאן חיבור לאדם עצמו, לא לקליפה שלו.

 

אנחנו מציעות לך לעזוב את הקטיגוריות, לשבת עם עצמך ולבדוק מהם הדברים שחשובים לך? אילו ערכים בתוך הזוגיות הזאת חשוב לך שיתקיימו? איזה סוג של בן אדם יכול לעשות לך טוב מבחינה רגשית? הטיפ השני הוא לעשות אחרת ממה שהתרגלת אליו עד כה, ואם עד היום לא נתת הזדמנות ופסלת, אז הפעם לכי עם רשימת הערכים שלך ותני הזדמנות.

 

לצאת מהרגלים אוטומטים זה לא דבר קל, ואנחנו יודעות שכשאדם עובר תהליך כזה, יוצאות מתוכו הרבה מאוד התנגדויות. תני להתנגדויות הללו לעלות והקשיבי להן. החליטי שאת הולכת לשהות בקשר עם הבחור החדש לפחות לארבעה דייטים. אנחנו סבורות כי במהלכם כל מיני שדים וכל מיני קולות יעלו, והנטייה הטבעית שלך תהיה לברוח, אבל חכי איתה. לא נידונת להיות לבד ולא נידונת להתפשר. אבל לפעמים, כשמקבלים את אותה תוצאה של חוסר הצלחה, בהחלט שווה לפעול אחרת ולבדוק את עצמך.

 

בהצלחה וחג שמח!

 

עדי קמחי וחמוטל לוי לשם הן מאמנות אישיות וקבוצתיות בנקודתיים - תהליכי זוגיות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך הווידאו
עדי קמחי. לפעול אחרת מהאוטומט
צילום: מתוך הווידאו
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים