שתף קטע נבחר

5 טעויות שאתם אולי עושים בראיון עבודה טלפוני

התחלתם לשלוח קורות חיים? כדאי שתיכנסו ל'מוד' חיפוש עבודה; כל שיחה ממספר לא מוכר או לא מזוהה, עשויה להיות הראיון הבא שלכם

בשיתוף AllJobs

 

התחלתם לשלוח קורות חיים למשרות שמעניינות אתכם? לפני שהמגייסים מתכוונים להזמין אתכם לראיון עבודה, הם יתקשרו כדי לבצע תיאום ציפיות נוסף בטלפון. מדובר בעוד שלב בתהליך שיעזור להם ולכם לא לבזבז שעתיים מהחיים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

עבודה לצעירים - במה הנוער אוהב לעבוד?

האם מותר לצאת מהעבודה כדי ללכת לראיון?

כיצד למצוא עבודה לחופש הגדול?

 

איך קורה שלא עוברים את שלב הסינון הזה? בהרבה מקרים, בגלל שלא מבינים שמדובר בעוד ראיון קטן בדרך לראיון הגדול - ולכן לא מתכוננים אליו בהתאם. מגייסים רבים, טוענים שכשהם מתקשרים למטרת ראיון טלפוני, המרואיינים לא תמיד נותנים לשיחה הזו את הזמן, הכבוד, ותשומת הלב שכדאי שיקדישו לה, (למרות שציינו בפניהם את מטרת השיחה).

ריאיון עבודה (צילום: shutterstock)
רוצים להגיע לשלב הראיון הפרונטלי? הימנעו מטעויות נפוצות(צילום: shutterstock)
 

רוצים את התפקיד? הימנעו מהטעויות הבאות כדי לתת לעצמכם סיכוי לקטוף אותו:

 

חוסר תשומת לב: תנו למראיין או למראיינת את מלוא תשומת הלב: השיבו באדיבות, והתנהגו ממש כאילו אתם בראיון פרונטלי מול המעסיק העתידי (עם כל התשובות שהכנתם ב'שלוף').

 

חוסר סבלנות לשאלות: כששואלים אתכם לגבי פרט מהניסיון המקצועי הקודם שלכם, אל תשיבו ב"קיבלת את הקורות חיים שלי, לא? זה כתוב שם". לפעמים מעסיקים מציגים את השאלה הזו כדי לדלות יותר פרטים ו/או את ההתייחסות שלכם. התייחסו לזה כאל רמז - משהו שאומר לכם איפה עלו סימני שאלה, ועל מה צריך לעבוד יותר טוב גם בראיון הפרונטלי.

 

חוסר מיקוד בתחום המדובר: בתחילת השיחה, שימו לב לגבי איזו משרה חוזרים אליכם. בדיוק כמו בקורות החיים (שאותם מומלץ להתאים למשרה המבוקשת), גם בראיון הטלפוני כדאי לפרט יותר לגבי ניסיון וידע רלוונטיים יותר לתפקיד.

 

חוסר זמינות לשיחה: יחד עם כל הנאמר פה, גם אם שלחתם קורות חיים, זה לא אומר שיהיה לכם נוח לדבר בכל רגע. אולי אתם עדיין עובדים וזה פשוט לא מתאפשר? אם השיחה תפסה אתכם לא מוכנים, בקשו מספר טלפון ונסו לתאם שיחה שבה אתם חוזרים למגייס ולא להיפך. אם תבקשו שיחזרו אליכם בשעה אחרת, העניין יוצא משליטתכם ואולי זה לא יקרה.

 

לא לדעת מה אתם רוצים: כל שאלה שעולה בראיון עבודה פרונטלי, עשויה לעלות בשיחת הטלפון עם המגייס. אם חשוב לכם למצוא את העבודה שאתם רוצים, חשוב שתהיו במצב שאתם תמיד מוכנים לראיון עבודה. מה זה אומר? לא להיות מהוססים ולהכיר טוב את הגבולות שלכם, כמו מה רחוק לכם מדי, מהן ציפיות השכר שלכם ועוד.

 

בקיצור, אם החלטתם לחפש עבודה ברצינות, כל שיחת טלפון חשובה, במיוחד כשהיא מגיעה ממספר לא מזוהה או לא מוכר. התהליך מאוד פשוט - קורות החיים אמורים להשיג לכם את שיחות הטלפון מהמגייסים, והשיחות, את ראיון העבודה במשרדי החברה. כל שלב דורש את תשומת לבכם וככל שתדייקו בו, תשיגו תוצאות רלוונטיות יותר (למשל, שיחות לגבי משרות שבאמת מתאימות לכם) ועד למציאת העבודה שייחלתם למצוא.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
טעויות שאתם אולי עושים בראיון עבודה טלפוני. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים