שתף קטע נבחר

קצב ישראלי חדש

בזמן שאנחנו עדיין מתרפקים על צלילי הנוסטלגיה של המוזיקה הישראלית, דור חדש קם שם מעבר לים ושמות חדשים משחררים להיטים בקצב מסחרר. כדי שנישאר מעודכנים, מומחה המוזיקה שלנו חושף את האמנים הישראלים המבטיחים של השנה

 

 

השנה הנוכחית הוסיפה להיות שנה שבה הפופ הישראלי טרף את כל הקלפים ודחק הצידה את המוזיקה הים תיכונית (שבעצמה עשתה הסבה לפופ), הרוקנרול וההיפ הופ שבניגוד לשאר הז'אנרים, שרד את שינויי הטרנדים ושמר על מעמדו.

 

השנה הביאה עימה, לצד הזמרים המוכרים שפרצו בשנים האחרונות (וקודם לכן) גם כמה מהתגליות החדשות, המעניינות והמסקרנות בעולם המוזיקה המקומי, שהשנה פרצו לתודעה וסביר להניח שבשנה הבאה נשמע עליהן עוד הרבה יותר.

 

 

עדן חסון

חסון (25), רק לפני שנה הוציא את שיר הבכורה שלו – "שמישהו יעצור אותי", אשר הפך ללהיט מצליח ואף זיכה אותו בפרס "שיר השנה" של אקו"ם. הוא הפך למכונת להיטים משומנת בחודשים האחרונים עם להיטים שכתב והלחין בעצמו כ"אין יותר מועדונים", "ילדים באלה", "כפיות" וכו'.

 

לצד שיריו כמבצע, אותם קיבץ לאלבום הבכורה שלו שיצא השנה ("שמישהו יעצור אותי"), כתב חסון שירים לאמנים כמו אייל גולן, פאר טסי, עדן בן זקן (איתה ביצע דואט "שונה מהנוף" ורקם מופע משותף עימה) ואיתי לוי.

 

דגנדגנ ()
עדן חסון. צילום: גבריאל בהרליה

 

יהונתן מרגי

הבויפרנד הטרי של נועה קירל ומי שפרץ לחיי הישראלים בסערה כשהגיע למקום השני בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" (במקום הראשון זכתה נטע ברזילי), כונה בצדק בשם "ג'סטין ביבר הישראלי", והביא איתו וייב חדש בתרבות הפופ בה עוסק.

 

הוא רקדן מקצועי ומשלב ברייקדאנס בכל הופעה וקליפ, הוא שר בסגנון חוצלארצי עם הקול החושני ודוגל בלחנים מתקדמים של פופ ו-RNB שלעיתים קשים לעיכול מרוב שמקדימים את זמנם.השנה הספיק מרגי להוציא להיטי מיינסטרים גדולים כ"תני לי רגע" ו"הזוג הזה", להשיק EP ראשון ("מה יהיה") ואף הפך לחייל הראשון שזכה לשרת במסלול "טאלנט" בצה"ל.

 

דגנדגנ ()
מרגי. צילום: שגיא אקושטי

 

עדן מאירי

מאירי (18) רק לאחרונה התגייס לשורות צה"ל, הוא די ג'יי, יוצר וזמר ירושלמי שהתפרסם ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", התכנית הפופולארית, בה הגיע למקום החמישי.

את טבילת האש הראשונה שלו כזמר עשה השנה עם השיר "לך עם האמת שלך" שהפך ללהיט היסטרי והציג אותו כווקאליסט שנע בין דודו טסה לעמיר בניון אבל עם פאסון וסטייל אישי. הרעב להצליח והמקצועיות הפדנטית שמאירי משקיע בכל שיר אותו הוא מוציא, כמו שירו האחרון "מה עשה לנו הזמן", מציגים בחור שנועד לבמה ומוכן לעשות הכל כדי לכבוש אותה.

בהופעותיו הוא לא רק שר אלא גם מתקלט ומקפץ על הבמה, כשהוא סוחף אחריו את הקהל. בימים אלה, לצד היותו חתום בחברת NMC United , מופיע מאירי ב"פסטיגל FREESTYLE".

 

דגנדגנ ()
מאירי. צילום: אור דנון

 

שירה לוי

לוי (21) המתחזקת עמוד אינסטגרם מצליח מאד, מסתמנת כאחד הטאלנטים הבאים בעולם הבידור המקומי, הן כשחקנית והן כזמרת. היא החלה דרכה כוכבת ילדים ונוער לפני כשנתיים אך בשנה האחרונה פרצה לקהל הרחב, לא מעט הודות לבחירה בה לתפקיד הראשי בסדרת הנוער המצליחה "התחנה" המגוללת סיפורים של בני נוער המתנדבים במד"א.

 

בסדרה, בה משלבת לוי בין תפקיד דרמטי לתפקיד קומי, לוי גם שרה את שיר הנושא המצליח ("לרדת בתחנה") ובימים אלה עובדת על עוד שירים חדשים. השנה, לצד "התחנה", כיכבה לוי בתיאטרון חיפה בהצגה "ביוש", מנחה את הפורמט החדש של ניקולודיאון "הקומה העליונה", השתתפה בסדרת הנוער "המלאך השומר שלי" ומשתתפת בפסטיגל הקרוב.הכישרון של לוי, הן כזמרת והן כשחקנית, והעובדה שהיא יכולה לחלוש על שלל תפקידים שונים בטבעיות נונשלנטית, ממתגים אותה כאחת הכוכבות הבאות הבולטות בעולם המשחק והבידור הישראלי.

 

 

דגנדגנ ()
שירה לוי. צילום: עדי אורני

 

נופר סלמאן

סלמאן (21), שהגיעה למקום השני בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" (עונה 3), הוציאה את הסינגל הראשון שלה ("אחכה לך בכל מקום") לפני כשלוש שנים, אך בשנה האחרונה, אחרי תפקיד דרמטי בסדרת הפשע "מלכות", נבחרה לשחק בתפקיד הראשי במחזמר "זה אני" של מאור זגורי המבוסס על שירי אייל גולן ואף זכתה בפרס התיאטרון על תפקידה זה.

 

בימים אלה הצטלמה לסדרה חדשה בשם "עיניים" שגם בה תגלם בתפקיד הראשי זמרת צעירה המפלסת דרכה מאנונימיות לתהילה, כנגד כל הסיכויים. סלמאן היא זמרת נשמה והעובדה שהיא גם יוצרת וגם מתנסה בשלל תפקידים בתחום, ועושה זאת בעבודה קשה ובהצלחה רבה, מאירה זרקור על העתיד שנראה כי יאיר לה פנים.

 

דגנדגנ ()
סלמאן. צילום: אריאל שלג ואור סימסון

 

רון בוחניק

אחרי "צבעים", פרי שיתוף הפעולה שלו עם גיל ויין שזיכה אותו בלהיט סולו ראשון, רון בוחניק הפך לאחד הקולות הבולטים בשנה האחרונה, לא מעט הודות לשופטת שלו מ"הכוכב הבא לאירוויזיון" (2016), קרן פלס, שהפכה למנהלתו האמנותית והקליטה עימו שני שירים מצליחים: "שקופים" ו"מעבר לנהר" שקצרו מיליוני צפיות. גוון הקול המיוחד של בוחניק (23) המשיך גם לשיר שכתב והלחין בעצמו – "לב יפה", שמסמן אותו ככישרון ראוי.

 

דגנדגנ ()
בוחניק. צילום: סלי בן אריה

 

אושר כהן

אושר כהן אמנם רק בן 20, אך הוא החל את הקריירה שלו לפני כמה שנים עם הלהיט "ונזכר בעיניה". בזמן שחלף השתפשף המון בהופעות וביצירת שירים והפך בשנה האחרונה לאחד הכותבים המבטיחים בז'אנר הים תיכוני- ישראלי כשבאמתחתו שירים שכתב לאייל גולן, עומר אדם, דודו אהרון, מאור אדרי וכו'.

כהן יצא מהסטריאוטיפ שדבק בו כזמר השייך לז'אנר שירי ה"דיכאון" ויוצר שירים שנוגעים גם בפופ ורוק. כמבצע, זכה כהן השנה ללא מעט להיטים מצליחים בראשם "ברגעים שאת הולכת", "עצבים בגוף" ו"אני שונא אותך" שהפכו אותו לאחד השמות החמים והמבטיחים בז'אנר המסלסל.

 

 

דגנדגנ ()
אושר כהן. צילום: פזית כהן

 

כרקוקלי

האחיות טלי ולירון כרקוקלי כבר לא מעט שנים בתעשיית המוזיקה והוציאו כמה וכמה שירים עד הפריצה הגדולה שנדמה שהחלה בשנה האחרונה כשהפכו לא רק ליקירות הרדיו וגלגל"צ, אלא אף פרצו דרך הן מבחינת הלחנים הא-סימטריים והמקוריים והן מבחינת ההפקה המוזיקלית שהודות לסתיו בגר, הפכה אותן לממתק הכי חם ועכשווי כיום. בשנה החולפת הוציאו האחיות להיטים כ"על הספה", "תופסת", "מי מחפש אותי" ו"מלכה שלי" ובימים הקרובים צפויות להשיק את אלבומן השני.

 

דגנדגנ ()
כרקולי. צילום: משה נחומביץ'

 

דניאל סאן קריאף

בשנים האחרונות דניאל סאן קריאף (28) בעיקר מוכרת כזמרת של להקת "טיפקס" לצד סולן הלהקה, קובי אוז, אבל השנה הייתה שנת תפנית עבורה כשהוציאה אלבום בכורה, מהמשובחים שנשמעו בשנים האחרונות בסצנת האינדי – "תורי לומר" שלהגדירו או להגבילו בסגנון או ז'אנר מסוים יהיה חטא. היא מביאה באלבומה ובכלל בשיריה, כיוצרת וזמרת, את ההשפעות הרבגוניות שספגה: מפולק, רוק, פופ ואלקטרו ועד מוזיקה מזרחית וצלילים אתניים כשהיא שמה דגש נרחב הן על טקסטים אישיים מאד והן על לחנים הממחישים את הורסטיליות הגוברת שלה.

 

דגנדגנ ()
צילום: זוהר רון

 

ים רפאלי

רפאלי (21) פרץ לתודעה כפיינליסט התכנית "אקס פקטור" והמשיך לשמור על הגחלת עם שירו הראשון, "שהכאב ימצא לו חברים" שהציג ווקאליסט נהדר והיה ללהיט ענק עבור הזמר עם הקול המעט מחוספס. בהמשך הוציא את "לא יוצאת לי מהראש", "מילים שהייתי אומר רק לך" שקצרו מיליוני צפיות ברשתות החברתיות ולאחרונה אף הקליט דואט עם טליסמאן – "ורוד שחור". נדמה כי רפאלי יודע לבחור היטב את השירים שהוא מבצע ותופר אותם למידותיו, תוך הבנה מדויקת של יתרונותיו וחסרונותיו, עליהם גובר תוך ביצועים מלאי נשמה ורגש.

 

דגנדגנ ()
ים רפאלי. צילום: סיון פרג'

 

דניאל רובין

בשנת 2016 הוציאה רובין (25) את אלבומה הראשון – "כלום לא עובר על ידי", אך השנה החולפת הייתה עבורה שנה מכוננת הן מבחינת ההופעות, הן מבחינת החשיפה התקשורתית לה זכתה והן מבחינת העובדה שאלבומה השני, "הסיפור בגדול", הציג עושר מוזיקלי יותר נרחב מקודמו. אלבומה השני, למעשה, וביסס את מעמדה של רובין כיוצרת מגובשת ואינטליגנטית שמשלבת בין רקע המוזיקה הג'אזית והקלאסית שספגה בלימודי המוזיקה שלה והן מבחינת ההשפעות העכשוויות הרבגוניות שמהוות חלק מישותה המוזיקלית.

 

דגנדגנ ()
רובין. צילום: אורי ברקת

 

להקת "פורמולה"

להקת הבנות שכבשה את הרשת והיוטיוב בשנה החולפת מורכבת מארבע כוכבות רשת צעירות: אנג'ל ברנס, טניה לאורן והתאומות עלמה וליה ציון. הלהקה מציגה שירי פופ עכשוויים שאמנם נוטים לעיתים לכיוון שבלוני, אך הולמים היטב את רוח התקופה, הן מבחינת הסלנגים הטקסטואליים והן מבחינת ההפקה המוזיקלית ההדוקה שהפכה אותן לפופולאריות בקרב ילדים ובני נוער. בין להיטי האינסטנט שלהן ניתן למצוא את "ואו יה", "או לה לה", "לאב מי" ו"ניו וייב".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים