שתף קטע נבחר

יום ישראל בבורסה האמריקאית

השבוע דגלי כחול לבן קישטו את מתחם הנאסד"ק בטיימס סקוור וחגגו את החדשנות הישראלית

אגודת הידידים אמריקה - ישראל (AIFL - America-Israel Friendship League), סוסא ומשלחת של בכירים ישראלים ואמריקנים חזרו לציין השבוע את היום המיוחד של אמריקה וישראל בבורסה האמריקאית, אחרי שנתיים של הפסקה. אם במקרה עברתם באיזור הטיימס סקוור באותו הבוקר, קשה היה לפספס את הדגלים המשותפים של שתי המדינות. הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק דני דיין, לצד דני גילרמן ויהונתן בר שדה מ AIFL , עזי שפר מנכ"ל SOSA וגיא פרנקלין, מנהל SOSA ניו יורק ולילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית קבוצת דיסקונט, לחצו ביחד על פעמון תחילת המסחר בנאסד"ק.

 

יום ישראל- אמריקה בבורסה האמריקאית התמקד השנה בתעשיית הסייבר הישראלית, וחשף בפני בכירי הנאסד"ק חמש חברות מבטיחות: Axonius, IronScales, SecxuredTouch, Siemplifyו-Firedom. סטארטאפיסטים, משקיעים ובכירים נוספים מתעשיית הפיננסים הניו-יורקית הגיעו כדי לחגוג את הבוקר החגיגי. בין הדוברים, אנה ארינו, סמנכ"לית אסטרטגיה של העיר ניו יורק וזוהר רוזנברג, סמנכ"ל השקעות סייבר באלרון.

 

בשנים עברו, נערך האירוע ב-NYSE אך השנה בחרו לציינו דווקא במרכז הנאסד"ק. "השנה עברנו עם הארוע לנאסד"ק מכיוון שזה יותר מתאים לחברות הטכנולוגיה." מסביר לנו פרנקלין שעומד גם מאחורי מפת הסטראטאפים הישראליים בניו יורק. "עובדה מעניינת היא שישראל היא במקום השלישי מבחינת מספר החברות הנסחרות בנאסדק אחרי ארצות הברית וסין".

 

דגכדג ()
חוגגים את ישראל. צילומים: שחר עזרן

 

מאז הקמתה של מפת הסטראטאפים הישראליים בניו יורק, צמחה מ-100 חברות סטארטאפ ישראליות בניו יורק לכ-400 כיום. "אם היינו עדים לפני מספר שנים לחברות בתחומים של פרסום, וידאו ומדיה וחברות המכוונות ללקוח הסופי, כיום יש חברות רבות בתחומי הסייבר, פינטק, אינשורטק, ביג דאטה וAI. שיתוף הפעולה המתמשך עם הליגה לידידות והאירוע השנתי מסמלים את השותפות העסקית החזקה בין ישראל לארצות הברית, שלה פירות רבים, כשאחד מהם הוא מרכז הסייבר הרשמי של העיר ניו יורק".

 

הבחירה בתחום הסייבר נעשתה בין השאר בהמשך לסדרי העדיפויות המשתנים של ניו יורק, שרק בשנה שעברה הכריזה על הפיכתה לבירת הסייבר העולמית, מהלך בו נוטלת חלק גם סוסא הישראלית, שבונה את מרכז הסייבר הגלובלי בו ייפגשו תאגידים ותעשיות הזקוקות לטכנולוגיה בתחום זה עם טכנולוגיות מתקדמות מכל העולם. "בחרנו בארה''ב וספציפית בניו יורק כיעד הראשון להקמת מרכז חדשנות מחוץ לישראל", סיפר באירוע עזי שפר, מנכ"ל SOSA. "העיר, תעשיית הפיננסיים הגדולה, אופיה הגלובאלי והמגוון עם תעשיית הטק הצומחת, הופכים את ניו יורק ליעד המושלם ליזמים שמכוונים לשוק האמריקאי ושואפים לבנות חברה גלובאלית. אנחנו מייצרים מדי יום מפגש בין טכנולוגיות חדשות ובין התעשייה האמריקאית, והפוטנציאל אדיר".

 

דגכדג ()
כחול לבן בטיימס סקוור.

 

ישראל אמנם ידועה בתעשיית הסייבר המתפתחת שלה, אך במסגרת האירוע, הייתה זו הזדמנות לחשיפה רחבה של כמה מהחברות המבטיחות בתחום. "מדובר בחברות חזקות", הסבירו מפיקי האירוע, "והן הציגו את היכולות המתקדמות שלהן ואפשרויות חדשות בעולם אבטחת הסייבר". חברת הסייבר הישראלית פיירדום (Firedome), מפתחת כלי אבטחה ליצרניות מוצרי אינטרנט הדברים, IoT, ותומכת כיום במיליוני מכשירים. חברת אקסוניוס מפתחת פיתרון שמשדרג אבטחת מידע תאגידית על בסיס מערכות קיימות. ב-2019 דיווחה החברה על עלייה של יותר מ-400% בהכנסה השנתית החוזרת (ARR),ועל הצטרפות חברות מהגדולות בעולם - פורצ'ן 500 כלקוחות. Siemplify מפתחת פלטפורמת ניהול אבטחה הוליסטית המאפשרת לאנליסטים בצוותי סייבר לעבוד ולהגיב מהר יותר. ב-2017 דיווחה על צמיחה שנתית של 1,000% וב-2018 של 280%; ברבעון הראשון של 2019 - גידול של 250% בהכנסות; החברה הוסיפה לרשימת הלקוחות שלה לאחרונה כמה חברות הנמנות על פורצ'ן 100.

 

את החברות הציגו בארוע: דין זיסמן מנכ"ל Axonius, עמוס שטרן, מנכ"ל Siemplify, שרון מירסקי, מנכ"לית Firedome ואלסדיר רמבוד, מנכ"ל SecuredTouch.

דני דיין, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, בירך על היוזמה החיונית להידוק הקשרים בין החברות הפיננסיות והטכנולוגיות של שתי המדינות.

 

 

 

 


פורסם לראשונה 15/11/2019 04:53

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיין ושפר. יום ישראל בנאסד"ק
מומלצים