שתף קטע נבחר

חורף חם

מזג האוויר אמנם צונן, אבל העיר מכינה לנו שלל פעילויות ייחודיות ושוות במיוחד לחורף הקרוב. רוצים לחוות את החורף הניו יורקי כמו שצריך? קבלו את ההמלצות החמות שלנו

Christmas Spectacular Show

עוד משנת 1932, ניו יורק מטפחת מסורת צבעונית במיוחד עם הקלאסיקה לכל המשפחה שחוזרת גם השנה במופע המוכר והאהוב: הרוקטס. בכל שנה לרגל חג המולד, מופיעה הלהקה הייחודית ROCKETTS עם המופע הנודע Christmas Spectacular Show in NYC ב-Radio City במנהטן. המופע, שאורכו שעה וחצי, אומנם שומר על המסורת עטירת השנים עם השירים והריקודים המקוריים שנכתבו איי שם בשנות ה-20 של המאה הקודמת, אך בכל שנה מוסיף טווסיט חדש למופע כמו פירוטכניקה, ואפקטים באמצעות משקפי תלת מימד על מנת לחדש לצופים החדשים והוותיקים כאחד. המופע מספק חוויה קסומה לכל המשפחה עם שירי חג המולד, שלל שחקנים, זמרים, רקדנים, כיראוגרפיה מהפנטת ותלבושות צבעוניות. תחושה של מחזמר בברודווי, במחיר נגיש.

 

ימים שני, שלישי וראשון 11 בבוקר ו-2 בצהריים.

ימים שני- ראשון 5 בערב, 8 בערב.

כרטיסים ניתן לרכוש החל מ-46$

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

החלקה על הקרח 

היה שווה לחכות לשובו של החורף רק בכדי להנות שוב מהספורט החורפי האהוב- החלקה על הקרח. אומנם לא כולנו מחליקים כמו ג'קסון היינס (שנחשב לאבי ההחלקה האמנותית המודרנית), אך בין אם אנו מצליחים לשמור על שיווי משקל, או בין אם אין קשר מוטורי בין רגלינו השמאלית לימנית, החלקה על הקרח היא בילוי מהנה, משפחתי וגם רומנטי. ישנם מספר מקומות פופלאריים ואייקונים בעיר בהם ניתן להחליק על הקרח:

 

Skating at Bryant Park

פתוח כל יום מ-8 בבוקר עד 10 בלילה. הכניסה חינם, השכרת ציוד החלקה החל מ-18$

Wollman Rink, Central Park:

פתוח כל יום, שעות הפתיחה משתנות בין ימי השבוע. החל מ-12$ למבוגר, 6$ לילד.

The Rink At Rockefeller Center:

פתוח כל יום בין 8 וחצי בבוקר עד 12 בלילה. החל מ-25$ למבוגר, 12$ לילד.

 

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

 

Rockefeller Center Christmas Tree 

אם החלקה על הקרח נראית לכם ממש יפה על המסך אבל איכשהו קשה לכם לתמרן בכפור על הקרח, מומלץ בכל זאת להגיע לאיזור רחבת הרוקפלר ולחזות בעץ חג המולד האייקוני הענק המוצב שם בכל שנה החל מ-1933. את העץ, מקשטות, כמו בכל שנה, לא פחות מ-50 אלף נורות צבעוניות. באופן מסורתי, פוקדים את האזור לא פחות מ-125 מיליון תיירים מרחבי העולם בימים האלו והוא כבר מזמן הפך למאסט לכל תייר.

העץ מקושט בימים אלו ובקרוב ייחשף. הוא ישאר ברחבה על ל-17 בינואר. הרחבה פתוחה כל יום מ-6 בבוקר ועד חצות. הכניסה חופשית.

 

 

Winter Jazz fest 

בניו יורק כמו בניו יורק, אין כמו לחמם את האווירה עם קצת ג'אז לנשמה. פסטיבל הג'אז החורפי הזה מציין בחמימות את ההיסטוריה הענפה של הז'אנר, עם למעלה ממאה אמנים מקומיים. השנה, הוא מגיע גם עם אג'נדה חברתית: מארגני הפסטיבל מצהירים כי הם תומכים במאבק נגד הגזענות, המאבק בעד החופש המגדרי, זכויות פליטים ועוד. הם מזוהים בין היתר תחת ההאשטאגים #blacklivesmatter, #metoo, #wehavevoice. מוזיקה וערכים תמיד הלכו ביחד יד ביד, ונראה שבחורף הזה הם יחממו גם אותנו

 

הפסטיבל יתקיים ב- 9-18 לינואר 2020 במנהטן ובברוקלין במגוון מיקומים.

 

 

Empire State Building Run-Up

אם בא לכם לקחת את החורף הזה צעד אחד קדימה (או במקרה הזה יותר נכון למעלה)- קבלו את מרוץ המדרגות של בניין האמפייר סטייט. אין אחד שלא אמר לעצמו אף פעם "אני חייב להתאמן יותר השנה". ובכן, בואו לקחת חלק באתגר ייחודי ומקומי, ולטפס בריצה היישר לקומה ה-86 של בניין האמפייר סטייט עם 1,576 מדרגות, ולזכות בנוף עוצר נשימה עם סיומה. אורך הטיפוס במדרגות לפסגת הבניין אורך כרבע מייל (402 מטרים), מה שלרוב לוקח במעלית בערך כדקה, עשוי לקחת למהירים מבניכם לפחות כ-10 דקות של מאמץ מרוכז והרבה דופק. אז התחילו להתאמן בבניין שלכם, והשתדלו להתעלם מן הפרצופים התמוהים של השכנים בחדר המדרגות.

 

 

Go to the Dog Show

לחובבי הכלבים שבנינו, אין חגיגה גדולה יותר מתצוגת הכלבים השנתית. השנה, בפעם ה-143 חוגגים את תצוגת האופנה של מועדון הכלבים ווסטמינסטר. כולם מוזמנים לחזות בעשרות גזעים שונים של כלבים, מקטן ועד גדול, מסופרים, מטופחים, מצוחצחים, מאולפים, שמעבר ל"שב" ו"תן יד", יודעים לעשות עוד הרבה דברים מרשימים. המופע משעשע ואוהבי הכלבים ייהנו מהזדמנות להכיר מקרוב את הכלבים ואת הגזעים האהובים עליהם.

 

התצוגה תתקיים במדיסון סקוואר גארדן. כרטיסים החל מ-133$.

 

 

הבלט מפצח האגוזים של צ'ייקובסקי

מפצח האגוזים מזמן מזוהה עם חג המולד ועם החורף המושלג שממתין לנו ממש מעבר לפינה. הבלט המוכר של צ'ייקובסקי הפך בשנות ה-50 למסורת אמריקאית לכבוד חג המולד לאחר שהופק לראשונה בניו יורק, וזאת לאחר שנים בהן לא היה פופולרי דיו באירופה. המחזמר הקלאסי כולל את היצירות האהובות "ואלס הפרחים", "מארש" ו"ריקוד פיית שזיף הסוכר", ומספק חוויה קלאסית לכל המשפחה.

 

הבלט מעלה הופעות מדי ערב לאורך כל חודשי החורף בתיאטרון David H. Koch במנהטן במחיר התחלתי של 160$.

 

 

MINI TRAIN IN BRONX BOTANIC GARDEN

בחג הזה, זו השנה ה-28, תוכלו לצפות ברכבת המיניאטורית המסורתית נוסעת לאיטה בגן הבוטני בברונקס. הרכבת הזעירה נוסעת ברחבי הגן הבוטני למרגלותיהם של לא פחות מ-150 צורות נוף מרחבי היבשת לצד דגמים זעירים של הבניינים האייקוניים של ניו יורק: פסל החירות, מרכז רוקפלר, בניין האמפייר סטייט, גשר ברוקלין. כל הדגמים נבנו תוך הקפדה על חומרים טבעיים. השילוב של הטבע עם הדגמים האורבניים עושים חשק להצטרף לנסיעה.

 

תערוכת הרכבת תתקיים החל מ-23 בנובמבר עד ל-26 בינואר. כרטיסים החל מ-23$ למבוגר ו-10$ לילד.

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
חורף תרבותי בניו יורק
צילום: AFP
מומלצים