שתף קטע נבחר

"רוצים לספר לילדים את הסיפור שלנו"

אחרי שדביר דהאן-מודן לא מצא ספר ילדים על הורות חד מינית ופונדקאות, הוא החליט לכתוב ספר. "הספרייה שלי מלאה בסיפורים של משפחות הטרוסקסואליות ותהיתי איך אתקשר לילדיי את הסיפור שלהם בצורה ברורה"

 

 

דביר דהאן-מודן התחתן בשנת 2016 עם בן זוגו אורן מויסה. החליטו להביא ילדים, ויצאו בעקבות כך לתהליך פונדקאות באוקלהומה, ארה"ב, שראה עליות ומורדות.. לימים נולדו לדביר ולבן זוגו תאומים בשם אלי ולני, שכיום בני שנה וחודשיים.

 

בתור הורה צעיר, דהאן-מודן חיפש ספר ילדים שיספר את הסיפור של הילדים שלו ולא מצא את הנישה הזו בחנויות הספרים. הוא חיפש ספר שיספר את האמת בשפה שילדים מבינים, בגובה העיניים על משפחות כמו שלו, ללא דימויים, ובעצם גילה שאין כאלו ספרים. בעקבות כך החליט לכתוב ספר, מתנה לילדים שלו.

 

דביר דהאן-מודן ואורן מויסה (צילום: אלבום פרטי)
דביר דהאן-מודן ואורן מויסה(צילום: אלבום פרטי)

"מצאתי את עצמי בשנה האחרונה מחפש ספרי ילדים שיספרו סיפור שדומה למשפחה שלנו", מספר דהאן-מודן באולפן ynet. "כשלא מצאתי החלטתי לשבת ולכתוב. "רציתי שזה יהיה כתוב בצורה ברורה, כמובן בשפה שילדים יכולים להבין.

 

"הספרייה שלי מלאה בסיפורים של משפחות הטרוסקסואליות ותהיתי עם עצמי איך אתקשר לילדיי את הסיפור שלהם בצורה מאוד ברורה".

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

הבת שלי בגן ויש שם זוגות של הורים חד מיניים וזה נראה לה די טריוויאלי. אני מניח שבשלב מסוים השאלות צפות. איך מתווכים את זה?

מויסה: "אחת הסיבות שדחפתי את דביר בזמן חופשת הלידה שלו לקדם את הסקיצה של הספר הייתה שהמון זוגות סטרייטים, חברים שלנו, רכשו ורצו לתמוך שהספר הזה ייצא לאור. הם אמרו לנו - 'אני רוצה שהילד שלי יכיר וידע את כל הסיפורים כדי שיוכל לעשות ולהיות מה שהוא רוצה בעולם הזה'.

 

"הוצאת הספר הייתה לי חשובה גם בשביל הילדים שלנו כדי שיהיה להם את הידע והסיפור האישי שלהם, וכשהבנו שזה נוגע לעוד הרבה זוגות בישראל, שהנישה הזאת לא קיימת, וגם מתוך העולם שכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה אז הוחלט להוציא את הספר".

 

להסביר לילדים בצורה ברורה (צילום: אלבום פרטי)
להסביר לילדים בצורה ברורה(צילום: אלבום פרטי)

בימים אלו הם החלו בגיוס המונים, במטרה לגייס כסף עבור הוצאת הספר. "כל שקל שיגויס מעבר ל-23 אלף שקלים יעבור לטובת חלוקת ספרים לעמותות במטרה שהספר יופץ לגני ילדים", אומר מויסה.

 

קראו עוד:

"מרגישה מיוחדת שיש לי אבא ואבא"

"ילדים, היום נלמד על אמא ואמא"

"קיבלתי סמס והבנתי שאבא הפך לאמא"

 

"חשוב לי לציין עוד נקודה", אומר דהאן-מודן. "הרגשתי שזה מעבר לאמירה האישית והמשפחתית שלי, סיפורים כאלה צריכים להישמע. כשהיינו בתהליך הפונדקאות היה בדיוק את מאבק הפונדקאות והמחאה הגדולה פה, ויכולנו אולי לעשות את זה בארץ אם החוק היה מעמיד אותנו כשווים.

 

"למזלי, בעקבות ההפגנה הזאת המדינה לא שינתה את החוקים שלה אבל חברות ציבוריות וגם החברה שאני עובד בה כארט דירקטור - 'פלייטיקה' - נתנה תמיכה מדהימה, תמיכה של 100 אלף שקלים לעובד שרוצה לעשות תהליך פונדקאות. הלוואי שהמדינה שלי תוכל לתת את התמיכה ואת היכולת לעשות את זה כאן".

מתוך הספר (צילום: אלבום פרטי)
מתוך הספר(צילום: אלבום פרטי)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
מעבר לאמירה אישית
צילום: אלבום פרטי
מומלצים