שתף קטע נבחר

לחיות שם, להצליח כאן

כשאלפים בוחרים להתרחק מהארץ והמשפחה בישראל כדי להצליח באמריקה, יש כאלו שלא ויתרו על החיים במזרח התיכון ועדיין מקדמים את הקריירה שלהם כאן בניו יורק. עומר מנשה, אחד שעשה את זה, מתאר איך אפשר להנות משני העולמות

בארצות הברית ובניו יורק בפרט אלפי סטארטאפיסטים, הייטקיסטים ובעלי עסקים ישראלים מכל מיני תחומים, בוחרים להעתיק את חייהם, לעזוב את המשפחה, החברים והבית ולעבור לחיות פה, בארצות הברית. ההקרבה הזו, מסתבר, אינה תמיד הכרחית. למעשה יש כמה ישראלים אמיצים שהאמינו שיש דרך לכבוש את השוק האמריקאי, ולהישאר בישראל. מי שעושה את זה כבר כמה שנים בהצלחה הוא עומר מנשה, מנכ"ל ובעלים משותף של חברת אימוג'ו, חברת דיגיטל מרקטינג ישראלית הפועלת בין היתר בניו יורק, שבחר להישאר לגור בארץ, ולנהל את הפעילות האמריקאית בשלט רחוק.

 

לפני כ-8 שנים הקים עומר מנשה (35) את אימוג'ו, שמספקת שירותי קצה לקצה לסטארטאפים וחברות: "אנחנו למעשה מספקים לארגונים את כל מה שהם צריכים בתחום האונליין מרקטינג", מסביר מנשה ל׳ידיעות אמריקה׳. "מאתר, גרפיקה, הפקות וידאו, דרך בניית האסטרטגיה השיווקית ועד היישום שלה דרך קמפיינים ממומנים, קידום אורגני, אוטומציה שיווקית ועוד".. כל אלו הם שירותים שלא ממש מסובך לאתר גם בשוק האמריקאי, למעשה, אחד השווקים הרווים בסביבה, אבל מנשה הצליח היכן שרבים מהם נכשלו. אימוג'ו הייתה מעורבת בפרויקטים עם לקוחות בולטים כגון בנק דיסקונט, האוניברסיטה העברית, תדיראן, רונית רפאל, חברת 'שורש', ודיסני. כמו כן, היא שותפה בתכניות מיוחדות של אמזון ו-YELP האמריקאיות.

 

הוא מספר כיצד בחר להקים חברה שמרכזת את פעילותה בחו"ל, אך כזו שאינה מאלצת אותו להעתיק את מגוריו ומאפשרת לו להמשיך להתגורר בישראל: "כיום אני מתגורר עם משפחתי בתל אביב. בחרתי להישאר בארץ מכמה סיבות, כשהעיקרית מביניהן היא הנוחות: יותר קל לחיות בישראל מבחינת המשפחה, החברים והשפה", מסביר עומר. "את העבודה שלי אני עושה 'על הקו': שמונים אחוז בארץ, עשרים אחוז בניו יורק", אומר. ״ב-2011 הקמנו את החברה. לפני שנתיים וחצי החלטנו שאנחנו רוצים להתפתח בפעילות שלנו בחו"ל. שמנו לב שהלקוח הבינלאומי שווה פי 5 או 10 מהלקוח הישראלי. קיבלנו כל מיני הצעות ממדינות כמו אוסטרליה, שוודיה וארצות הברית, והייתי צריך להחליט לאן אני הולך לטוס עכשיו לעיתים תכופות. סידני הייתה יותר מדי רחוקה, וניו יורק נשמעה כמו האופציה הנכונה ביותר. התחלנו להגיע לכאן והתפתחו מהר מאוד הרבה שיתופי פעולה מעניינים, ביניהם שיתוף הפעולה עם תוכנית הסטארטאפים של אמזון- AWS, שבחרו בנו לעבוד איתם. התכנית מהווה חממה ליזמים, וחברים בה יותר מ-100 אלף סטארטאפים. אנחנו כל הזמן מלמדים אותם מה אפשר לשפר". החברה מונה כיום כ-15 עובדים, הפיתוח שלה יושב בתל אביב, ואילו המכירות הבינלאומיות יושבות בניו יורק.

 

דגע ()
שיתוף פעולה עם YELP. עומר מנשה

 

אחרי שחתמו על הסכם תקדימי של שיתוף פעולה עם ענקית ההמלצות yelp, עומר חושב שהשמיים הם הגבול, גם בשלט רחוק. למי שחושב על חיי משפחה בישראל ונסיקה עסקית בתפוח הגדול, יש לו כמה טיפים:

 

הכל מתחיל בנווטוורקינג-

יצירת רשת קשרים ענפה היא המפתח להצלחה בעולם היזמות ובכלל. ככל שתכירו יותר אנשי מפתח בתחום שאליו אתם מכוונים, או בכלל, כך ההסתברות ליצור את ההזדמנות הבאה תלך ותגדל: "אני החלטתי לטוס לניו יורק כאשר לא היה לי כלום ביד. פניתי להרבה מאוד חברים ומכרים וביקשתי שיחברו אותי לאנשים מקומיים מניו יורק. מיד חתרתי למפגש פנים מול פנים איתם. שלחתי עשרות הודעות. לא חיפשתי לקוחות אפילו, אלא ביקשתי שיקדישו לי זמן, אפילו המעט ביותר לכוס קפה או כוס בירה. בנסיעה הראשונה נסעתי בלי תוכנית. במשך עשרה ימים נפגשתי כל יום עם שישה אנשים. יצרתי 60 פגישות בשבוע של אחד על אחד. זה המון. לנטוורקינג יש את הערך הכי חשוב. זה פותח דלתות. שנתיים וחצי אחרי זה גדלנו במכפלות והביזנס היום מרוכז בניו יורק".

 

שתפו את הרעיון שלכם-

בניגוד למה שמקובל לחשוב, טוען עומר שאם יש לכם רעיון מנצח, שתפו אותו וכמה שיותר: "גם אם הרעיון שלכם הכי טוב בעולם, אם הוא נשאר במגירה, הוא לא שווה כלום. שתפו אותו עם כמה שיותר אנשים. כנראה שהשיתוף יעשה את העבודה ויתרום לקידום של הרעיון, במקום הסבירות שמישהו יגנוב לכם אותו. חוכמת ההמונים זה דבר נהדר, וכל שיתוף יכול להוליד רעיון חדש או משהו שטרם חשבתם עליו״.

 

דגע ()
עומר מנשה.

 

הכירו את הלקוח האמריקאי-

לא בכל מקום תרבות ה-"יהיה בסדר", וה-"סמוך עליי", תעבוד. "כשמגיעים לעשות עסקים בארץ אחרת, חשוב מאוד להכיר את הפרטנרים שאיתם עובדים מבחינה תרבותית, ובמקרה הזה את האמריקאים", אומר עומר. "לא פעם בין ישראלים לאמריקאים יש כמה וכמה הבדלי תרבות, שחשוב מאוד להכיר מבעוד מועד כדי לנסות לגשר עליהם, לדוגמא: הישראלים הרבה פעמים נתפסים כיותר אגרסיביים; הרבה פעמים הם יהיו מאוד ישירים, ויסבירו לזה שעומד מולם למה "אין לו מושג על מה הוא מדבר". האמריקאים מאוד מנומסים: הם משדרים שהם מאוד מתעניינים בך, ומקשיבים, גם אם לא תסגור איתם עסקה. פעם זה הרגיש לי מזויף", מסביר, "היום כבר למדתי להעריך את זה. תמיד אתה תצא בתחושה טובה שהיה מפגש טוב, עם פוטנציאל למפגשים עתידיים", אומר. "דוגמא נוספת היא שישראלים אוהבים לדבר בווטסאפ, גם בחברה ציבורית עם 5,000 עובדים. באמריקה אין דבר כזה. הכל מתנהל במיילים, ואחרי השעה 5 בערב מכבים את הטלפון וזה נחשב לא מנומס לפנות לקולגה או לקוח מעבר לשעות העבודה״.

 

הקהילה הישראלית בניו יורק-

כדי לרכך לעיתים את המפגש הראשוני עם האמריקאים, מומלץ מאוד לפנות לאלה שכבר עשו את זה לפניך: ישראלים-מקומיים: "יש בניו יורק קהילה של כמה עשרות אלפי ישראלים. יש המון פעילות שקשורה בנטוורקינג ומומלץ מאוד להתחבר למקומות האלה. המפגש עם ישראלים מקומיים יכול ללמד מאוד על "עשה ואל-תעשה", וגם ללמד כיצד לגשת לשוק האמריקאי. מעבר לכך, ישראלים כמו ישראלים אוהבים לעזור אחד לשני. יש לנו יתרון שאנחנו עם נודד ושאנחנו בכל מקום. זה מתחיל מהקהילות בבתי הכנסת, ועד לסוסא, הומיז, IAC, ועוד ועוד.

 

לחיות את הפעילות בחו"ל-

אם כבר בחרתם לנהל את הפעילות שלכם בשלט רחוק, בכל זאת הנוכחות שלכם בחו"ל חשובה מאוד כדי שהוא יצליח: "אני באופן אישי מגיע פעם בחודשיים לעיר. כל אחד צריך לנסוע לפי כמה שמתאים לו, אך הנסיעות האלו, כמה פעמים בשנה הן חשובות והכרחיות", אומר עומר. "העולם אומנם הוא כפר גלובלי קטן, אך אין תחליף לפגישה בארבע עיניים, לחיצת ידיים, קשר ויחס אישי. בכל פעם שאני מגיע פיזית לניו יורק היקף המכירות שלנו עולה. חלק מההבנה של הלקוח האמריקאי היא ההבנה שצריך להשקיע בו: לקחת אותו לארוחות ערב, משחקי בייסבול או כדורסל, או כל פעילות שמקדשת את טיפוח הקשרים האישיים". הוא מסכם: "אם אתם מרגישים שבארץ הגעתם לתקרת זכוכית בתחום שלכם, ואתם עדיין אוהבים את הארץ ורוצים לחיות בה, אולי ניהול העסק מרחוק זה האתגר הבא בשבילכם. בניו יורק תמיד יריית הפתיחה שלכם היא שתהיו זנב לאריות. תמיד מישהו עשה את זה לפניכם בצורה יותר טובה".


פורסם לראשונה 26/12/2019 22:20

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים