שתף קטע נבחר

לחשב מסלול מחדש

ניבי רבי מלווה אנשים בצמתי קריירה וארגונים בתהליכי צמיחה ומסייעת מכאן לישראלים שכמהים להעיז ולהצליח בתפוח בגדול. עצות וצעדים בדרך להגשמת המטרה שלכם לשינוי והתפתחות הקריירה ב-2020

שנה אזרחית חדשה תקופה מרגשת כל פעם מחדש. הרחובות מקושטים, הכל חגיגי, זיקוקים מבפנים ומבחוץ, מסיבות ו...דף חדש ונקי ביומן, הזדמנויות נפתחות, מטרות חדשות.

כמו ארגונים רבים, שעסוקים בימים אלה בסיכומים של מה שהיה ותכנונים של מה שיהיה, כך גם אנחנו מנצלים את הימים האלה להתבוננות בקריירה שלנו ולקבלת החלטות.

 

למשל, החלטה שהשנה אני רוצה לחזור לעבוד. אנשים שיצאו בעקבות בן או בת הזוג לרילוקיישן ונאלצו להתמסר ולדאוג לייצב את הבית, הילדים, הבירוקרטיות והתנתקו מעט משוק העבודה, יחליטו לקראת השנה החדשה – שעכשיו תורם.

 

עוד החלטה בנושא קריירה יכולה להיות – השנה אני רוצה למצוא תחום עיסוק חדש. זאת מתוך הזדמנות (או אילוץ), שנוצר ויש צורך "לחשב מסלול מחדש".

החלטות נוספות יכולות להיות – להחליף מקום עבודה. מתוך הבנה שמקום העבודה הנוכחי לא טוב עבורי. אולי חלקנו גם נרתה להתקדם או לעבור לתפקיד חדש בארגון בו אנו כבר עובדים.

 

אחרי הספירה לאחור, אחרי שהשנה החדשה כבר תהיה כאן באופן רשמי, כשהזיקוקים יסתיימו, המסיבות יגמרו והאורות יכבו, רובנו, כך מספרת הסטטיסטיקה, לא נצליח לממש את ההחלטות שקיבלנו לשנה הקרובה בתחום הקריירה.

 

הרבה סיבות ותירוצים יעמדו בינינו לבין ההצלחה. ההורים בדיוק הגיעו לביקור, יותר מידי עיסוקים הקשורים בילדים, בבן או בת הזוג, בנסיעות מרובות, אני לא יודע אם אני מסוגל, מה אם אכשל, אין לי מספיק זמן. האמת, אף פעם לא באמת נמצא זמן שהוא ממש נוח לחיפוש עבודה ולכן עלינו להחליט – מתחילים לחפש עבודה – לא מחר, היום.

 

דגע ()
ניבי רבי.

 

השאלות הראשונות שנשאל את עצמנו הן – מה הסיבה שאני רוצה את השינוי הזה? איך ארגיש כשזה יקרה? ומה אני מוכן לעשות בזמן הקרוב כדי לממש את המטרה שלי?

לפני מספר שנים, עברתי עם משפחתי לארה"ב, השארתי מאחור קריירה מוצלחת וחוויתי בעצמי את אתגר החיפוש במדינה זרה. מתוך החוויה האישית שלי, הניסיון הרב שצברתי בעולם התעסוקה וכלים מקצועיים שרכשתי עם השנים, פיתחתי תוכנית ליווי מותאמת אישית, המוקדשת כולה למחפשי עבודה. תוכנית הליווי מסייעת לקצר את זמן החיפוש, מצמצמת התברברויות ומשחררת מתקיעויות בתהליך. את אלו תוכלו ליישם להגשמת היעד שלכם לשנה החדשה.

 

איך נוביל את עצמנו ליעדים הגדולים שלנו למימוש החלטות הקריירה בשנת 2020:

● הציבו יעדים ריאליים ושתפו אותם עם אנשים סביבכם – דמיינו היכן הייתם רוצים לראות את עצמכם בסוף שנת 2020. הקשיבו לרצון הלב, לדבר שבאמת באמת אתם שואפים אליו. וכתבו את זה. כתיבה ושיתוף עם הסביבה מייצרות התחייבות משמעותית.

● הכינו תוכנית עבודה – מה עליכם לעשות בכדי לממש את היעד הנכסף? מי יכול לעזור לכם?

● נהלו את פרויקט הקריירה שלכם – תהיו פרואקטיביים, אל תשבו ותחכו שדברים יקרו, תגרמו להם לקרות. תזמו, היו יצירתיים, תיפגשו, תדברו, עשו follow-up, קדמו את עצמכם.

● השקיעו בקשרים שלכם – פתחו קשרים חדשים, היפגשו עם אנשים, תשאלו, תלמדו, תהיו סקרנים. סיכויים גבוהים שדרך הקשרים הללו תמצאו את

התפקיד הבא שלכם, אז השקיעו בזה.

● תלמדו "למכור" את עצמכם – התואר המרשים והניסיון הרב שלכם לא מספיקים כדי להתקבל למשרה הנחשקת בתוך או מחוץ לארגון בו אתם עובדים כרגע. כדי באמת להגיע לשם תצטרכו להתחבר להצלחות שלכם, לחוזקות, לייחודיות שבכם. לדעת לענות בביטחון על השאלה: "למה דווקא אני״

● אל תתביישו לבקש עזרה – אי אפשר להצליח לבד. תצטרכו אנשים סביבכם שיתמכו ויעזרו לכם להשיג את היעד. בין אם זה בחיבורים ובין אם זה איש מקצוע שיעזור לכם להגיע לתוצאות מהירות יותר.

● אומץ – מי שמפחד ונישאר באזור הנוחות שלו, לא מצליח להתקדם, לצמוח ולהשיג את מבוקשו. בכל פעם שאתם רוצים לעשות משהו והפחד משתלט עליכם תענו על השאלה – מה יש לי להפסיד?

● תאמינו מכל הלב שזה יגיע – חיפוש עבודה הוא תהליך, לעיתים קרובות זה לוקח זמן. תהיו אופטימיים, תאמינו בטוב, תסמכו על הדרך, תלמדו ממנה. המשרה המבוקשת מחכה לכם מעבר לפינה.

 

לשנה של מימוש מטרות בקריירה!

 

את ניבי רבי תמצאו גם באפליקציית הומיז


פורסם לראשונה 26/12/2019 22:53

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים