שתף קטע נבחר

מצמצמים היקפים ב-2020

לא ממש מפתיע לגלות שההחלטה הכי פופולארית בעולם בכל שנה היא לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא. זו גם ההחלטה שרובנו לא עומדים בה, וגם זה לא מפתיע. איך נדאג שבשנה הקרובה סופסופ נצליח? הדיאטנית קארין אדוני בן-דוד עם התשובות

שנה חדשה, עשור חדש, סיכום העשור האחרון, מחשבות קדימה, חשבון נפש, כל אלו בדרך כלל מהווים חלק בדרך של כל אחת ואחד מאיתנו אל עבר שנה אזרחית חדשה. המחשבות האלו מובילות את רובנו ליעד מספר אחת: לרדת במשקל, לסגל אורח חיים בריא ולפקוד את חדר הכושר בשיא המרץ בכל יום.

אחרי כל כך הרבה שנים של הבטחות וכשלונות, רובנו כבר לא באמת מאמינים שנצליח, ויכול מאוד להיות שגם השנה, אפילו שמדובר בהחלטה הכי פופולארית ברחבי העולם, אפילו שנראה שכל הכלים, השיטות והאפשרויות מסביבנו, רובנו פשוט הכשל במשימה. אנחנו לא עומדים בהבטחות שלנו, נתאכזב מעצמנו שנכשלנו שוב, נשוב למקום המוכר הזה של ההלקאה העצמית, של התחושה שמשהו אולי לא בסדר אצלי או שאולי רק אני לא אצליח לעולם להגשים את המטרה הזו. אנחנו מרגישים שזאת משימה בלתי אפשרית וחוזרים להתנחם שוב באוכל, נותנים לרגשות האשם להשתלט.

 

נשמע מוכר? אז איך השנה נוכל לגשת לזה קצת אחרת, כדי שנוכל הפעם באמת להצליח?

 

החליפו את המושג לא יכול

כאשר מישהו אומר שהוא לא יכול משהו, משמע הוא לא רוצה מספיק. האוכל לא חזק מכם, הבחירות שלכם עומדות בידכם ואין דבר העומד בפני הרצון, אבל בשביל זה, צריך באמת לרצות. ולשנות את הגישה מלא יכול, להבין האם אני באמת רוצה, מתמסר למטרה הזו. מוכן להקדיש לה את כל הנדרש. אולי לא כל אחד מוכן לעשות את מה שצריך לעשות בשביל להגיע למטרות שמציב לעצמו. גישה משחררת תהיה להודות שלפעמים אנחנו פשוט לא רוצים מספיק, ולשבת לחשוב עם עצמנו טוב יותר.

 

אנחנו לא קורבן

הפסיקו לקרבן את עצמכם. כן, זו האמת לאמיתה. רובנו נופלים למקום הזה גם אם אנחנו נוטים לספר לעצמנו סיפור אחר. אתם לא קורבן של הנסיבות או של החיים, ולא לאכול פיצה כל יום זה ממש בסדר. ולא- האנשים ששומרים על משקל תקין ובריאות איתנה לא נולדו עם גנטיקה מיוחדת במיוחד, הם פשוט שומרים ומודעים לאכילה שלהם, אם אתם גם רוצים, הצעדים צריכים להיות בהתאם, ויש להפסיק לרחם על עצמכם בדרך. בשלב זה כולנו מבינים שזה לא פשוט, אבל זה מאוד אפשרי. הגישה שלכם תהווה מרכיב חיוני בדרך להצלחה בתהליך הזה. חשוב לשנות מחשבה ולא לחשוב על מה אני מוותר אלא על כל מה שאני מרוויח.

 

דגע ()
קארין אדוני בן-דוד.

 

אל פחד

התהליך הזה מלווה בויתורים, בהקניית הרגלים חדשים, תפיסה אחרת והסתגלות שדורשת זמן ועבודה. בשביל כל אלו צריך מיקוד ואמונה. אל תתנו לפחד להוביל אתכם. חבקו אותו בשתי ידיים ותבינו שהוא חלק מהדרך בכל תהליך שתבחרו,

ניהול זמן

למדו לנהל את הזמן שלכם טוב יותר. לכם ולכל שאר האנשים בעולם יש אותה כמות זמן ביום, אתם רוצים עוד חצי שעה ביום להתאמן? לבשל? חישבו היכן לאורך היום אתם מבזבזים את הזמן שלכם, והיכן אתם יכולים להיות יעילים יותר, פחות זמן ברשתות החברתיות, פחות זמן בלקרוא חדשות, אולי פחות זמן טלוויזיה, תבינו מה זולל לכם את הזמן ותפעלו בהתאם. אורח חיים בריא לא לוקח יותר זמן וגם לא עולה יותר, להיפך. ברגע שלומדים לבחור נכון, מתזמנים את הזמן נכון הכל הופך קל יותר.

 

כישלון איננו תבוסה

סרבו לקבל כישלון כתבוסה- קושי וכשלים זה חלק מכל תהליך בחיים, ירידה במשקל היא לא לינארית, יש עליות ,יש ירידות והגרף לירידה במשקל הוא לא ישר, אבל המגמה היא למטה. אם לא תתנו לזה להפחיד אתכם, לנהל אתכם ולשתק אתכם, תוכלו להשתמש בדרך הזו ככוח מנ.

 

מי שמאמין לא מוותר

שאפו להתקדמות לא לשלמות. כמה זה מעייף לרדוף אחרי שלמות, הכל או כלום, שחור או לבן, או שאני שומרת הכי הדוק שיש או שאני אוכלת מכל הבא ליד, שחררו, זה מעייף. החיים וגם שינוי אורח החיים שלנו עמוקים יותר מרק שחור או לבן , הכל או כלום, מותר לאכול עוגיה וזה לא יהרוס את התהליך. קורה גם שיהיו לנו ימים ושבועות חריגים, מי שמצליח זה לא מי שמושלם, או מי שכל הזמן הולך בתלם, מי שמצליח זה מי שלא מוותר. ברגע שתשחררו את זה תבינו כמה דלתות בחשיבה שלכם יפתחו.

 

מחשבה חיובית

הפסיקו לרדת על עצמכם. מחשבות נגטיביות ושליליות מאוד נפוצות בתהליך הזה. תחשבו שהייתם מבלים 24 שעות ביממה לצד מישהו שיורד עליכם בלי הרף, כמה זה היה מוריד לכם את הביטחון, כמה מערער זה יכול היה להיות. עכשיו קחו את זה ותבינו שאתם כל היום מדברים ככה אל האני הפנימי שלכם. זה בדיוק מה שאתם עושים. מספיק לרדת כל עצמכם, זה לא מקדם ולא תורם.

אם תתחילו לדבר אחרת, תפסיקו לקרוא לעצמכם בשמות גנאי ותבינו שאולי הדברים יכולים להראות גם אחרת.

 

ניטרול ביקורת

אל תתנו לסביבה להשפיע עליכם. לפעמים אנחנו אפילו לא מספיקים לשים לב ולהבין עד כמה הערות ושאלות של האנשים מסביב ישפיעו עלינו. את שוב בדיאטה? את לא אוכלת גלוטן עכשיו?

מה עלית במשקל? אז מה את לא אוכלת כלום? מוכר לכם?! לא כולם רוצים בטובתכם, וגם אלו שאוהבים אתכם לא תמיד יודעים להביע את עצמם בצורה הכי נכונה. אל תתנו לכל אלו האלה לבלבל או להוריד אתכם.

וזכרו את המסע הכי חשוב בחיים, אתם צועדים לבדכם, לא משנה כמה תמיכה או אהבה יש מסביבכם, אז תדאגו שהסביבה שלכם תהייה חיובית, ומקדמת.

 

שנה אזרחית טובה, מלאה בהחלטות לחיים

 

  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים