שתף קטע נבחר

ביקרנו ביקב בוטיק חדש: יקב רזיאל

הצצה ראשונה ליקב בוטיק חדש: אלי בן זקן, מי שהקים את יקב קסטל, אחד היקבים הישראלים הנחשבים בארץ ובעולם, משיק את יקב רזיאל, יקב בוטיק חדש יחד עם שלושת ילדיו, השוכן באותו המבנה בו התחיל את דרכו יקב קסטל. אלי בן זקן, היינן: "זה מה שמחזיק אותי עוד צעיר". צפו

בחזית הבקבוק מתנוססת התווית: אריה, הסמל של הרי יהודה, נפת היין הראשונה בישראל שזכתה לסימון אזורי, ולידו שלושה מגיני דויד, המסמלים את שלושת ילדיו של היינן הוותיק – אלי בן זקן – אילנה, אריאל ואיתן. בן זקן היא אחת ממשפחות היין המוכרות בארץ ובעולם, והמשפחתיות שלהם, זו שמאפיינת את יקב קסטל הוותיק שבבעלותם, זולגת גם לכאן.

אלי בן זקן, יקב רזיאל (צילום: תיקי גולן)
אלי בן זקן, יקב רזיאל(צילום: תיקי גולן)


כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

 

הכירו את יקב רזיאל, יקב בוטיק חדש במושב רמת רזיאל. היקב שוכן במתחם בית המשפחה במושב, בדיוק במקום שבו נולד יקב קסטל ופעל בו במשך 23 שנה, לפני שעבר למושב יד השמונה. מדובר ביקב עם זהות נפרדת ופילוסופיה שונה לגמרי, מזו של היקב הבכור, קסטל, יקב שכבר ביסס את שמו ואת מעמדו בארץ ובעולם.

משפחת בן זקן: אריאל, אילנה, אלי, איתן (צילום: אלעד ברמי)
משפחת בן זקן: אריאל, אילנה, אלי, איתן(צילום: אלעד ברמי)

אלי בן זקן כבר בן 75, אבל לא רואים את זה עליו. אולי זה הפרדוקס הצרפתי של מי ששותה הרבה יין, ואולי זה גנטיקה, אבל כך או כך, בן זקן הוא אחד מבכירי תעשיית היין בארץ. רק לפני כחודש הוא קיבל פרס מפעל חיים על תרומתו לתעשיית היין, בתחרות "טרה וינו". הוא נולד במצרים, עבר עם הוריו לאיטליה כשהיה בן 12. הוא למד בבריטניה ובשוויץ ולבסוף בשנות העשרים לחייו החליט להשתקע בישראל - במושב רמת רזיאל שבהרי יהודה. היינות של בן זקן הופיעו במגזינים נחשבים בעולם, והוא נחשב לאחד משגרירי היין של ישראל בעולם, ובייחוד לאזור הטרואר של מטה יהודה.

יקב רזיאל, משפחת בן זקן (צילום: אלעד ברמי)
יקב רזיאל, משפחת בן זקן(צילום: אלעד ברמי)

על יקב רזיאל הוא התחיל לפנטז כבר עם המעבר של היקב ליד השמונה, עד שלפני כשנתיים הוא התחיל לעשות שם יין. "זה מגרש המשחקים שלנו", הוא מודה, "חזרנו לעשות דברים שמעניינים אותנו בלי להיות מקובעים בזנים או בסגנון".

 

בשלב זה יש רק יין אחד למכירה – רזיאל בציר 2017 (בלנד של 80 אחוז סירה ו-20 אחוז קריניאן) ובהמשך ייצא לשוק יין בעבע ראשון שרק עכשיו בוקבק. כרגע הזנים שמהם מכינים שם יין אלה סירה וקריניאן, ובהמשך מתוכננים גם גראנש ומורבד.

 

בשלב זה אפשר להשיג את היין של יקב רזיאל ביקב עצמו וגם במעט מסעדות בארץ כמו מסעדת "מחניודה", בר היין "ברוט", מסעדת "פאסטל", מסעדת "יפו תל אביב", מסעדת "רביבה וסיליה" ובמסעדות קבוצת R2M. בימים אלה היין מגיע גם לחנויות היין.

אלי בן זקן, יקב רזיאל (צילום: תיקי גולן)
חדר חביות של יקב רזיאל(צילום: תיקי גולן)
 

למה בעצם להקים יקב חדש במקום להרחיב את הפעילות של היקב הקיים, ששמו הולך לפניו בארץ ובעולם?

"לא היה לנו עניין בסופו של דבר לעשות עוד מאותו הדבר. יקב רזיאל הוא ישות עצמאית בתוך המשפחה. הוא יקב נפרד, ויש בינו לבין יקב קסטל הפרדה מלאה. המוטו של העשייה שלנו הוא מידה טובה, וזה אומר שאנחנו לא מנסים למקסם רווחים. נכון, היינו יכולים לפתוח סניף של קסטל ולהגדיל את הייצור, אבל לא עשינו את זה".

אלי בן זקן, יקב רזיאל (צילום: תיקי גולן)
"תעשיית היין תוססת, למרות הקשיים", אלי בן זקן(צילום: תיקי גולן)

מה השתנה בענף היין בעשור האחרון?

"ענף היין הפך להיות ענף תוסס, למרות כל הקשיים. הרבה ייננים צעירים נכנסו לתחום אחרי שלמדו יין והסתובבו בעולם. במקביל גם קמו יקבים קטנים שעושים יינות נהדרים, דבר שלא היה לפני 30 שנה כשרק התחלתי את דרכי בעולם היין".

 

איך בגיל 75 מוצאים את התשוקה להתחיל מחדש עם יקב חדש?

"זה מה שמחזיק אותי עוד צעיר. יצרנו מפעל עם נשמה ואנחנו צריכים לשמור על זה, זה לא מובן מעליו שמפעל שהגיע לגודל הזה שומר על הנשמה שלו".

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיקי גולן
יקב חדש ליינן אלי בן זקן: יקב רזיאל
צילום: תיקי גולן
מומלצים