שתף קטע נבחר

לעשות את זה באמריקה

שנת 2020 היא השנה שבה הקריירה שלכם תנסוק באמריקה. רוצים לגלות איך? תשכחו מכל מה שידעתם על שוק העבודה בארץ. קבלו את המדריך לחיפוש עבודה לישראלים בארצות הבריתֿ על פי רעות עברון ארג'ינג, מומחית באבחון וייעוץ תעסוקתי המלווה ישראלים באמריקה להצלחה בשוק המקומי

חיפוש עבודה איננו תהליך פשוט בארץ, וגם לא בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. שילוב קשיי ההגירה הרבים יחד עם פערי התרבות, השפה, מגבלות ההגירה, והתחרות הקשה על כל משרה, הופכים את מסע החיפושים למאתגר במיוחד. אז כיצד בוחרים מקום עבודה? כיצד בוחרים משרה אשר גם תפרנס אותנו בכבוד, וגם תתרום למימוש העצמי שלנו? כיצד כותבים קורות חיים ב"אנגלית אמריקאית", וכיצד ניגשים לראיון עבודה בארצות הברית? התהליך הזה איננו פשוט כלל, ודורש סבלנות והעמקה עם עצמנו לפני שאנו יוצאים על העולם בחיפוש אחר האחת שלנו. קבלו את המדריך המלא לחיפוש עבודה באמריקה לישראלים לשנת 2020:

 

הישגים במקום מעשים

 

קורות חיים, מסמך בגודל A4 שלו השפעה כה רבה על הקבלה למקום העבודה שלנו: הוא לעיתים מהווה את הסנן הראשוני בהגשת מועמדות למשרה. ייתכן שאם קורות החיים שלכם לא יעמדו בקריטריונים המתאימים, הם לא יזכו להיקרא על ידי עין אנושית, וכתוצאה מכך תמצאו את עצמכם מחוץ למירוץ על המשרה. כיצד צריכים להיראות קורות חיים "אמריקאים"? שוחחנו עם רעות עברון ארג'נג, מאבחנת תעסוקתית מוסמכת ויועצת לפיתוח קריירה, מנהלת את קהילת הפייסבוק: קהילת התעסוקה לישראלים בניו יורק". "בארץ ירצו לראות מעשים. באמריקה ירצו לראות - תוצאות. על מנת לסגנן מחדש את קורות החיים שלכם, פה באמריקה, בניגוד למה שמקובל בארץ, לא ירצו לראות מהן דרישות התפקיד, אלא מהם ההישגים שלכם במקצוע. האמריקאים מתמקדים בהישגים ובהצלחות- מה השגתי, ולא עשיתי". אם אתם אנשים של דוגמאות בוודאי הרשימה הבאה תוכל קצת לסדר לכם את הראש.

 

 ציינו בקורות החיים:

● מספרים או יעדים שהצלחתם להשיג באופן שניתן לכמת.

● אם הייתם בתפקיד ניהולי - ציינו של כמה אנשים.

● קידומים שקיבלתם במהלך התקופה.

● ניהול תקציבים - ציינו באיזה היקף של סכומים מדובר.

● אחריות על קשרים חשובים שהיו באחריותכם.

● שמות של מותגים, או של חברות גדולות שעבדתם איתם.

● ידע טכנולוגי שצברתם, או מערכות טכנולוגיות שעבדתם עימן.

 

"לדוגמא״, מסבירה רעות, ״הובלתי שינוי כולל לקמפיין של החברה, שהניב עלייה של כ-35% בלידים עבור אותו תקציב הפרסום בלינקדאין. זו הדרך לפרט מה עשיתם במשרה".

 

דגמד ()

 

90% מהמגייסים נמצאים ב-LINKEDIN

כך תיצרו פרופיל אפקטיבי בלינקדאין: "השקיעו בפרופיל שלכם כך שיהיה כמה שיותר רלוונטי אליכם, לניסיון שלכם, ושיוכל להציע לכם כמה שיותר משרות פוטנציאליות עבורכם", אומרת רעות. "כיום, 90% מהמגייסים נמצאים בלינקדאין.

 

רעות מספקת מספר כללי אצבע שיש לעמוד בהם:

 

● פרופיל מקצועי עשיר בניסיון: "רצוי שהפרופיל יהיה מקצועי ויהיה עשיר בניסיון ככל הניתן. האלגוריתם של לינקדאין עובד בצורה כזו שהוא מושך לפרופיל שלכם מגייסים על פי התוכן הכתוב בו, ולהיפך. תנו לפרופיל שלכם לעבוד בשבילכם".

● השקיעו בכותרת הפרופיל (הד ליין): "אם אתם מחפשים עבודה, חשוב שלפחות מילה אחת שרלוונטית למקצוע שלכם תופיע בהד ליין".

● "במידה ואתם רוצים לשווק את העסק הפרטי שלכם, ויודעים מי קהל היעד השתמשו בתבנית הבאה:

אני עוזר ל, באמצעות..."

● השתמשו במילים מקצועיות (BUZZ WORDS): "ככל שתשמשו ביותר מילים מקצועיות, כך יעלו הסיכויים שהפרופיל שלכם יופיע בפיד של המגייס או שהאפליקציה תציע לכם משרות המתאימות לכם".

● ספרו סיפור: "אנשים יוצרים קשרים עם אנשים, לא עם טייטלים".

 

טיימינג זה הכל 

בשוק העבודה האמריקאי לא מגייסים למשרות במקומות העבודה לאורך כל השנה, אלא רק בתקופות מסוימות. חשוב להיות מודעים אליהן, ולדעת מתי כדאי לנו לנסות לחפש עבודה חדשה. רעות מסבירה לנו: "הכל עניין של טיימינג: צריך להיות מודעים לתקופות החיפוש. בתחילת השנה, לרוב בחודשים ינואר עד יוני יש גיוסים. אחר כך, בחודש יולי כבר צריך לצפות לתרדמת. בחודש ספטמבר מתחדשים שוב הגיוסים עם סוף אוקטובר. מאוקטובר ואילך זו כבר תקופת החגים האמריקאים, עד לסוף השנה בה נסגרים התקציבים, אז לרוב אין גיוסים כלל, וכך חוזר חלילה. משרות שטרם אוישו יעברו לשנה הבאה", אומרת.

 

האלגוריתם שמסנן את קורות החיים שלנו: 

הבינה המלאכותית כבר כאן והמון אלגוריתמים כבר מחליפים ידי אדם בכל מיני תחומים, וכך גם בתחום הגיוס: "עבודה של האלגוריתם יכולה לסנן ב-10 דקות מאות קורות חיים, מה שליד אדם היה לוקח שבועות לעשות", מסבירה רעות. הכירו את מערכת ATS, מערכת ממוחשבת, המסננת קורות חיים לפי מילות מפתח שהמגייס מקליד: "במילים אחרות, המגייס מחפש משהו מסוים שאתם חייבים לעמוד בו כדי לעבור את הסינון הראשוני. הקפידו להשתמש במילות מפתח המופיעות בדרישות המשרה ולשתול אותן במקומות שונים בתוך קורות החיים שלכם".

 

COVER LETTER 

"המכתב הזה הוא מכתב מקדים המצורף לצד קורות החיים שלכם. במכתב הזה ניתנת לכם ההזדמנות להסביר מדוע אתם מגישים מועמדות לתפקיד, מהי התרומה הפוטנציאלית שלכם לארגון ולתקציב. בפועל רוב המעסיקים לא יפתחו את המכתב הזה, אך היעדר שלו בתוספת לקורות החיים עלולה להוריד לכם נקודות משמעותיות אצל המעסיק".

 

 

עשו שיעורי בית, ואל תאחרו 

בשעה טובה, קורות החיים שלכם עברו את הסנן, וזומנתם לראיון עבודה. בעולם ראיונות העבודה האמריקאי רעות מספקת לנו מספר כללים ברורים של "עשה ואל תעשה":

 

● לא לאחר, ולהגיע לפני הזמן! "הקדימו ברבע שעה. מעבר לשקט הנפשי זה ייתן לכם ללמוד הרבה על אופי הארגון: איך מתלבשים, האם שיחות מסדרון, איך מתנהגים, איך עובדים וכו'. לפני שאתם נכנסים לראיון, לכו לשירותים והסתכלו במראה לוודא שאתם מסודרים: כתמים, צווארון, איפור".

● עשו שיעורי בית לפני הראיון: "בידקו מי כל מידע על מי המראיין. בגוגל/ פייסבוק/ לינדקין. מצאו תחומי עניין משותפים עם המראיין: למשל, חיבה לספורט, בעלי חיים או אוכל, ומצאו דרך אלגנטית להשחיל אותם, לדוגמא: אם אתה יודע שלמראיין שלך יש כלב מסוג לברדור, וגם לך יש, אומר: "אתמול כשהוצאתי את הלברדור שלי בערב..." מגייס מראיין עשרות, ולעיתים מאות אנשים. ככל שיש יותר תחומי עניין אישיים משותפים לך ולמגייס, כך הסיכוי גבוה יותר סיכוי שהוא יזכור אותך".

● THANK YOU EMAIL- "זהו אימייל שיש לשלוח אותו בחלון זמן של עד 24 שעות ממועד קיום הראיון למראיין. במכתב הזה למעשה מודים למראיין על הזמן שהוא הקדיש לכם כדי לראיין אתכם. המכתב גם נותן הזדמנות נוספת להסביר במשפט קצר מדוע אתם חושבים שאתם הכי מתאימים למשרה. זוהי גם הזדמנות טובה להזכיר נושא משותף שעלה במהלך השיחה כלאחר יד, כדי שהמגייס יזכור אתכם".

● שמירה על 100% אנגלית תקנית- "שימו לב לא לכתוב בקורות החיים או בכל מסמך אחר עם שגיאות הגהה וכתיב באנגלית. שגיאות אלה נתפסות אצל אמריקאים כחוסר תשומת לב לפרטים".

● הסתגלות זו תכונת המפתח- "בראיון המגייסים מחפשים לראות אם אתה הבן אדם הכי מתאים לתפקיד מבחינה מקצועית. היום יותר חשובה יכולת ההסתגלות. שוק התעסוקה מאוד משתנה, ולכן מעסיקים מחפשים עובדים שהם גמישים מבחינת סטייט אוף מיינד. עובד שאין לו יכולת הסתגלות יוריד תפוקה".

● הפגינו מוטיבציה ונחישות- "שדרו למעסיק שדווקא המשרה הזו שהם מציעים בארגון שלהם היא הדבר שאתם הכי רוצים בעולם. הכינו משפט אחד מוכן מראש מדוע הייתם רוצים לעבוד שם".

● קוד לבוש לעולם התעסוקה: "כמובן שהתאימו את הלבוש למשרה".

● סמול טוק- "אומנות הסמול טוק היא לדעת כיצד לנהל שיחה אישית, מבלי לשאול שאלות אישיות. לישראלים יש תרבות פתוחה וישירה, אצל אמריקאים זה ממש לא ככה. תמיד יש לשמור על נימוס ועל ריחוק מכבד".

 

תכנית לשנת 2020 

"אל תוותרו על עצמכם ועל הרצונות שלכם. הרבה ישראלים שעוברים לארצות הברית, מגלים שעולם התעסוקה פה הוא זר, ובעקבות הקשיים הם מוצאים את עצמם מתפשרים על מקומות עבודה. ניו יורק היא מרכז העולם מבחינת התעסוקה, ואנחנו חיים במדינה של מהגרים- לכל אחד יש מקום להביע את עצמו. יש דרכים להתפרנס ולפתח קריירה במקום שהוא מחובר לתשוקה שלכם. זה אפשרי", אומרת. "הביטו בהזדמנות שהחיים פה מזמנים לכם, כמו צבירת ניסיון תעסוקתי בין לאומי. לא כל מקום עבודה מחייב לימודים אקדמאים: יש המון הכשרות מקצועיות שהמקנות ידע עדכני ורלוונטי, שאפשר ללמוד בזמן קצר ובעלות יחסית נמוכה. ואל תפחדו לשאול את עצמכם מה אתם מחפשים לעשות. אנשים שלוקחים את עצמם ושואלים את השאלות הנכונות, מדייקים את עצמם בתחום שהם רוצים, גם יגיעו למשרה המספקת אותם מבחינת השכר והשעות".

 

בהצלחה.

למדריך המלא של רעות עברון ארג'ינג הקליקו כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כובשים את אמריקה. המדריך לישראלים
מומלצים