שתף קטע נבחר

קידום עובדים מתוך הארגון או גיוס מבחוץ?

ארגונים רבים מבינים את הערך של קידום עובדים קיימים. אך מה עושים כלא מוצאים את העובד מתוך שורות הארגון? קבלו 6 יתרונות בגיוס עובדים מבחוץ שאולי לא לקחתם בחשבון

בשיתוף AllJobs

 

ארגונים רבים מבינים את הערך שמביא איתו הגיוס הפנימי; מעבר למוטיבציה שהדבר מחולל בלב העובדים הקיימים (תקווה לקידום, שינוי), עובדים המתקדמים בתוך הארגון הופכים לחלק מדנא שלו ונטמעים בתפקיד הרבה יותר מהר מעובדים מבחוץ, אשר צריכים ללמוד את שפת הארגון מחדש.

 

עוד מידע, הצעות עבודה וקריירה באתר AllJobs

 

יחד עם זאת, גם לגיוס מבחוץ יש יתרונות חשובים שתורמים לתפקיד עצמו ולחברה. כי הרי בלי "דם חדש" קשה להביא נקודת מבט חדשה, מידע שנלמד במקומות אחרים ואפילו, התבוננות עצמית ובחינה מחדש של שיטות עבודה לא יעילות.

גבר ואישה מראיינים מועמדת לעבודה  (צילום: shutterstock)
ראיון עבודה (אילוסטרציה)(צילום: shutterstock)

 

עוד כתבות בנושא:

האפליקציות החינמיות שיעזרו לכם להתקדם בקריירה

5 דברים שלא אומרים בראיון עבודה

 

ערכנו רשימה של היתרונות הבולטים ביותר בהעסקה מבחוץ. אם אין עובד לקידום כרגע, אלו הם היתרונות שגיוס חדש מביא איתו:

 

1. עובד מבחוץ יביא איתו משב רוח חדש ומרענן

מי שייבחר לתפקיד לא רק יהיה (או תהיה) מוכשר ומתאים לו מבחינה מקצועית - עובדים חדשים יכולים להביא עימם ניסיון מתחומי עיסוקי אחרים או משיקים שיעשירו את הידע ואת הפרקטיקה שלו. לתפקיד החדש, יהיה זה רווח נקי.

 

2. מניעת שחיקה ועובדים שמתחילים מחדש

גם מעבר בין תפקידים בתוך הארגון לא מונע מהעובדים הוותיקים את השחיקה, כתלות בתקופת ההעסקה שלהם. לא תמיד מדובר בשינוי של ממש ואי אפשר יהיה לקבל הרבה חידושים, שכן העובד כבר מכיר את החברה ואת המטרות שלה.

 

3. לתת צ'אנס לעובדים חדשים

זה נכון שעבור המעסיקים, גיוס הוא עניין מקצועי ולכן לא ניתן משקל על יתרונות ההעסקה של עובדים חדשים, רק עבור הצ'אנס עצמו. אבל לא מעט אנשים מוכשרים יש שם בחוץ, שעשויים להיות חדורי מוטיבציה ברמות ניסיון שונות. חלקם כמהים לקבל הזדמנות ולפעמים עצם העסקה מבחוץ מעבירה מסר חשוב כלפי חוץ - "אנחנו לא מוסד ששעריו סגורים".

 

4. פתיחת הארגון לידע חדש ועדכני

מה חדש בשוק? כשמגייסים עובד חדש שמגיע מחוץ לארגון הוא יכול להביא איתו חידושים מהתחום שקודמו בתפקיד לא ידע או לא היה מוכשר בהם. מועמד שיהיה בוגר קורס עדכני, שיהיה בעל ידע רלוונטי או כזה שיש לו גם ידע בנושאים משיקים – כל אלה יכולים לתרום רבות לגיוסו למשרה.

 

5. עובד חדש חדור מוטיבציה = נכס

עובד חדש שנכנס לארגון יעשה כל שביכולתו כדי להוכיח את עצמו ושהבחירה בו הייתה נכונה ומוצדקת. התוצאה – תפוקה גבוהה, מסירות בלתי מתפשרת, מיקום העבודה גבוה בסדר העדיפויות וכמובן רצון עז להשפיע, להצליח ולהפוך לחלק משגשוג הארגון כולו.

 

6. לא לקפוא על השמרים!

כל משרד צריך מדי פעם רוח חדשה, ארגון מחדש והוצאה או הכנסה של בעלי תפקידים על מנת לרענן את השורות. אף חברה לא יכולה להישאר סגורה בפני עובדים שמגיעים אליה מבחוץ, שכן כך היא הופכת למסוגרת ולא בהכרח ישפיעו עליה (לטובה) שינויים שחלים גם בשוק התעסוקה וגם בעולם התוכן שבו היא מציעה שירותים או מוצרים.

 

ומה לגבי יתרונות של גיוס עובדים מבפנים?

מעבר ליתרונות שאותם ניתן לזקוף לזכות הגיוס מבחוץ. בל נשכח את יתרונות הגיוס מבפנים, שבמקרים רבים נקרא גם "ניוד בין תפקידים" "מכרז פנימי" או "אופק קידום" (האחרונה מוכרת לנו בעיקר משפת המעסיקים במודעות הדרושים).

 

עדיין מתלבטים מאיפה לאייש את המשרה הבאה? הנה 3 יתרונות לגיוס מבפנים:

1. גיוס בטוח: מבוסס על ידע מוכח

העובד הוכיח את היכולות שלו בתפקיד הקודם – ועל כן כאשר אתם מאיישים אותו לתפקיד החדש אתם לא "קונים חתול בשק". תחושת הביטחון המתלווה לכך שווה לאין ערוך, בעיקר לנוכח העלויות הגבוהות של גיוסים לא מוצלחים של עובדים העוזבים לאחר זמן קצר.

 

2. מאפשר חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות

עלות גיוס של עובד חדש יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים - משלב פרסום המשרה ועד לשלב סיום החפיפה. "גיוס" של עובד חדש חוסך, למעשה, את תהליך הגיוס עצמו (פרסום משרה, ראיונות, מיונים וכו') וגם חלק נכבד מתהליך החפיפה – זה שמטמיע את העובד החדש בארגון.

 

3. מעניק "זריקת מוטיבציה מרעננת" לעובד

ההחלטה להעניק סמכות חדשה לעובד משדרת לו שביעות רצון וביטחון ביכולות שלו. הדבר מבטיח לו לא רק תפקיד חדש ומרענן, אלא גם שימור עתידי בחברה - וביטחון תעסוקתי. אם מדובר בקידום – אז על אחת כמה וכמה.

 

לסיכום: משאירים דלת פתוחה

ההחלטה על איוש תפקיד מבחוץ לא חייבת להיות גורפת אך חשוב מאד לאפשר לאחוז מסוים ממשרות החברה להיות מאוישות על ידי עובדים מבחוץ, אשר הם, הרוח המרעננת שמביאה עימה ידע, חדשנות וכוח מחודש להניע את המפרשים.

 

בשיתוף AllJobs

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
קורות חיים קריירה מסמך ראיון עבודה
צילום: shutterstock
מומלצים