שתף קטע נבחר

"לספורט יש כוח גדול בהתמודדות עם החיים"

אולגה בן אבי, מזוכות תחרות "המורה של המדינה" לשנת 2019 בחרה לתרום את מלגת מפעל הפיס שקיבלה לעמותת "אתגרים" המארגנת פעילויות ספורט אתגרי לאנשים עם מוגבלויות. בפעילות משותפת עם תלמידי תיכון אמרה "התלמידים צריכים להרחיב את הלב ולקבל את האחר, זה יהפוך אותם לאזרחים טובים יותר, ולצד השני זה מעניק תחושה של שייכות"

בשיתוף מפעל הפיס 

 

 

אולגה בן אבי (48) היא מחנכת כיתה ז' 4, ובנוסף רכזת מתמטיקה, עתודה מדעית טכנולוגית ומחוננים בחטיבת הביניים של תיכון עירוני א' למדעים ולאומנויות ממודיעין. יחד עם משפחתה, היא עלתה לארץ ב-1991 בעקבות האנטישמיות שאיימה על חייהם במוסקבה. בישראל היא הפכה למורה מוערכת למתמטיקה, כזו שהתלמידים לא שוכחים גם אחרי שסיימו את לימודיהם. "אני מנסה להקנות לתלמידים שלי ערכי חברות, קבלת השונה, סבלנות ודרך ארץ. יש לנו קיבוץ גלויות בכיתה וחשוב לתת כבוד. הכיתה היא גוף אחד וכל אחד תומך בשני", היא מסבירה.

מנצחים גמר המורה של המדינה (צילום: שאול גולן)
זוכי המורה של המדינה 2019(צילום: שאול גולן)
 

בעקבות כל אלו, אין זה מפתיע שאולגה היא אחת המורות הנבחרות בפרויקט "המורה של המדינה". מדובר בשנה ה-11 של הפרויקט והפעם נוספה קטגוריית פרס חדשה אותה מוביל מפעל הפיס ובמסגרתה המורים שהוכתרו תורמים 15,000 שקלים לפרויקט שיקר לליבם.

 

בן אבי בחרה לתרום לעמותת "אתגרים" שמארגנת פעילויות של ספורט אתגרי לאנשים עם מוגבלויות פיזיות או קוגניטיביות. "עשיתי בירור לגבי עמותות שונות ומצאתי הזדמנות לשמח תלמידים מחינוך מיוחד וגם לתרום לעמותה עצמה", היא מסבירה ומוסיפה "ילדים אלו לא הולכים בדרך כלל לחוגי ספורט וזו פעילות שהם לא עשו כמותה בעבר".

 

24 תלמידים מכיתות ז', ט', ח' ו-י' לקחו חלק בפעילות, שישה מהם מתנדבים במל"א (מרחב למידה אחר) והגיעו לפעילות יחד עם ילדים מכיתות תקשורת (בעלי בעיות תפקודיות ותקשורתיות). הם חולקו לשתי קבוצות וכל אחת מהן הגיעה לסדרה של שלושה מפגשים. כל מפגש נמשך כ-3 שעות וכלל שיחת פתיחה, הסבר על הפעילות וכללי בטיחות, והפלגה בסירות מפרש, כאשר על כל סירה נמצאים מדריך, איש צוות וחמישה ילדים, כולם מפעילים יחד את הסירה.

 

מירב ימין, מנהלת מועדון שייט של עמותת אתגרים בתל אביב מסבירה "אנחנו משתמשים בספורט האתגרי ככלי שמשיגים בו מטרות קבוצתיות ואישיות, ביטחון עצמי, העצמה ועבודת צוות". עוד היא מוסיפה: "לספורט יש כוח גדול בהתמודדות עם דברים בחיים, מבחינה פיזית זה מעלה חיוניות ואנרגיה, ונותן אתגר שברגע שאתה עומד בו אתה מרגיש תחושה של הצלחה"

 

ההתלהבות של הילדים מהפעילות היא משהו שקשה לפספס – "ברגע שקיבלנו את הבשורה שאנחנו יוצאים לפעילות במרינה מאוד שמחנו, זו חוויה" מספר עידו עמר, תלמיד כיתה ט'. גם דולב חלילי (כיתה ט'), שבא להתנדב מטעם מל"א שמח לעזור: "זה כיף לעשות משהו שונה".

"זה יהפוך את התלמידים לאזרחים טובים יותר". אולגה בן אבי
"זה יהפוך את התלמידים לאזרחים טובים יותר". אולגה בן אבי
 

"הם חיכו מאוד להגיע לפעילות" מספרת בהתרגשות אולגה. בבית הספר ישנם שיעורים בהם משולבים תלמידים מכיתות החינוך המיוחד וגם תלמידים משאר הכיתות, והרעיון ברור: "שני הצדדים מרוויחים. התלמידים צריכים להרחיב את הלב ולקבל את האחר, זה יהפוך אותם לאזרחים טובים יותר, ולצד השני זה מעניק תחושה של שייכות". מור גולן מט'3 גילה בזכות הפעילות שהוא ממש אוהב את הים ושיתף אותנו: "סירה זה דבר מדהים". בנוסף, ישנה הסכמה גורפת לגבי הדברים שהם לוקחים איתם: "למדתי לעבוד בצוות, וגם על סבלנות ואיפוק" מסכם עידו.

 

במהלך השנה בית הספר מעודד את התלמידים להתנדב בתכניות שונות מטעם העירייה על ידי כך שהוא מארגן הרצאות בנושאים אלו. תלמידים רבים מתנדבים במד"א, כנפיים של קרמבו ועמותות שונות שעוזרות לנזקקים. בימים אלו למשל, יש יוזמה במסגרתה נאספים משלוחי מנות לפורים עבור חיילים.

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף מפעל הפיס


פורסם לראשונה 22/01/2020 17:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים