שתף קטע נבחר

סאנדנס בכחול ולבן

שיתוף פעולה מסקרן הוכרז השבוע בפסטיבל הסרטים סאנדנס בין חברת ההפקות של ״קשת״ ובין חברת הפקות חדשה של היזם הישראלי הניו-יורקי אורי אלון. כל הפרטים

קשת אינטרנשיונל השיקה השבוע את סרטה השני בפסטיבל הסרטים העצמאיים הבינלאומי היוקרתי "סאנדנס" שביוטה; הסרט הופק בשיתוף חברת ההפקות בבעלותו של היזם ד"ר אורי אלון המוביל כאן בניו יורק את חברת ״קומפס״. על הפרק: פרויקט עם גל גדות.

 

הסרט "Save Yourselves!" התקבל לפסטיבל היוקרתי, והינו הסרט השני שהפיקה מחלקת הקולנוע של קשת סטודיוס, בניהולן של עדי עזרוני ומנדי תג׳ר. מדובר בקומדיית מדע בדיוני על בני זוג צעירים מברוקלין שיוצאים מהעיר הגדולה במטרה להתנתק מהסמארטפונים ולהתחבר לעצמם. כשהם מנותקים מתקשורת, הם מפספסים את החדשות שכדור הארץ נמצא תחת מתקפה. את הסרט יצרו וכתבו אלינור ווילסון ואלכס פישר, מככבים סוניטה מאני ("GLOW") וג'ון ריינולדס ("Search Party").

 

זו לא הפעם הראשונה שקשת מככבת בפסטיבל שמעבר לים, בשנה שעברה, סרטה הראשון של קשת סטודיוס, "The Sound of Silence", בכיכובם של פיטר סרסגארד ורשידה ג׳ונז נמכר להפצה לסוני העולמית והתקבל גם הוא לבכורה עולמית בסאנדנס 2019.

 

'סאנדנס', כזכור, הוא פסטיבל הסרטים העצמאיים הגדול ביותר בארצות הברית. הוא מתקיים פעם בשנה בחודש ינואר, בערים פארק סיטי, סולט לייק סיטי ואוגדן שבמדינת יוטה. הפסטיבל מציג הקרנות בכורה לסרטים חדשים של יוצרי קולנוע עצמאי אמריקנים ובינלאומיים, ולו גם חלק תחרותי. יוצרים עצמאיים ידועים רבים, כדוגמת קווין סמית', קוונטין טרנטינו, סטיבן סודרברג וג'ים ג'ארמוש עשו את פריצתם בפסטיבל סאנדנס. הפסטיבל גם הביא לחשיפה רחבה של סרטים כמו "המסור", "פרויקט המכשפה מבלייר", "מוכרים בלבד", "סקס, שקרים ווידאוטייפ", "נפוליאון דינמיט" ואחרים. השנה בפסטיבל אנו נחשפים לייצוג נשי הולם, עם סרטים שבויימו על ידי נשים, כמו הסרט "זולה", של הבמאית גניצ'יה בראבו שגרף אחריו ביקורות משבחות.

 

יגדי ()
"הטכנולוגיה משנה את עולם המדיה ואת הרגלי הצריכה". הקבוצה בפסטיבל סאנדנס

 

אך אלה לא החדשות העיקריות בלבד: השנה, לקראת הפסטיבל, קשת וחברת ההפקות האמריקאית White Lodge Productions שהקים לאחרונה יזם ההיי-טק ד"ר אורי אלון, ישתפו פעולה בפיתוח פרויקטים בינלאומיים במסגרת הסכם לפיתוח משותף של יצירות מקור לטלוויזיה ולקולנוע ברחבי העולם. אורי אלון הוא אחד מהיזמים הישראלים המעניינים בנופינו: כמי שזכה השנה כאחד מאנשי השנה של ׳ידיעות אמריקה׳, אלון הציג כבר שני אקזיטים מוצלחים כשמכר שתי חברות שהקים לגוגל ולטוויטר. הוא הקים גם את חברת קומפאס אשר הוערכה לאחרונה ב-6 מיליארד דולר. הוא עשה את תואר הדוקטור שלו באוניברסיטת ניו סאות' ויילס (University of New South Wales) בסידני. אלון דורג במקום ה-64 ברשימת 500 האנשים העשירים בישראל של דה מרקר, עם הון עצמי של 2.88 מיליארד שקל (800 מיליון דולר) נכון ליוני 2019.

 

 

בנוסף, אלון הקים את חברת ההפקות האמריקאית White Lodge Productions במטרה לייצר תוכן חדשני ולהשקיע בתוכן מקורי ויוצרים צעירים, בדגש על התייחסות לשינויים הטכנולוגיים והרגלי צריכת מדיה בעולם. החברה פועלת עם כותבים ויוצרים בניו יורק ולוס אנג׳לס. העסקה יוצאת לאור במעמד פסטיבל סאנדנס היוקרתי, אליו התקבל. מאורי אלון נמסר: "קיימת חשיבות מכרעת להשקעת משאבים ביוצרים מתחילים ותכנים מקוריים, שכן הטכנולוגיה משנה את עולם המדיה ואת הרגלי הצריכה של דור ה-Z. יחד עם קשת, נהפוך זאת למוקד העיקרי בשיתוף הפעולה שלנו." ממנדי תג׳ר ועדי עזרוני שינהלו את המיזם סיפרו ל׳ידיעות אמריקה׳: "בסאנדנס, ולאורך השנה, אנחנו מצויים בחיפוש מתמיד אחר תוכן מקורי ופרויקטים עתירי כישרון. שותפות כזו, עם יזם חדשני אמיתי כמו אורי, תעניק לנו עוד הזדמנות לטפח קולות חדשים, ובמקביל תאפשר לנו להביא יותר תוכן מעניין ומבדר למסכים ברחבי העולם." עוד מסרה עזרוני בשיחה ל'ידיעות אמריקה': זה מאוד מרגש להתרכז בפיתוח של תוכן שעתיד ללכת לטלוויזיה או לקולנוע עם יוצרים אהובים ומוכרים. יש תחושה של יזמות ויצירתיות כשעובדים על פרויקטים מההתחלה". ומוסיפה: "לעבוד מאחורי הקלעים זה לראות את החומרים מקבלים חיים. השלב הכי מרגש הוא השלב שבו אנו שואבים את ההשראה עבור הסרט הבא: או מתסריט שכבר קיים, או מסיפור חיים מעניין, או ניוצר מעניין." על פי השמועות, אחד הפרויקטים הראשונים שיניב שיתוף הפעולה החדש, יהיה הפקת סרט בארה"ב על פי ספרה של דורית רביניאן "גדר חיה", שכפי שפורסם בדצמבר, והוא יופק בשיתוף חברת ההפקות האמריקאית Pilot Wave שייסדו ירון ורסנו וגל גדות.

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים