שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

ההיערכות לנגיף הקורונה: צו בידוד לשבים מסין לישראל

משרד הבריאות פרסם צו המחייב את כלל השבים מסין לבודד עצמם למשך 14 יום בבית או בבית חולים. אם החליטו לעשות זאת בבית - יחויבו לדווח על מיקומם, אך לפי שעה המשטרה לא צפויה לפקח. מניין הקורבנות בעולם עומד על 362. "המטרה – למנוע את ההתפשטות"

 

 

משרד הבריאות הפיץ אמש (יום א') צו המחייב את כל השבים מסין לבודד את עצמם למשך 14 יום בביתם או בבית חולים. הצו מחייב גם אנשים ששהו זמן רב צמוד לחשודים כנשאי נגיף הקורונה. על פי הצו, שתקף ל-30 הימים הקרובים, במהלך הבידוד חל איסור לצאת מהמרחב שהוגדר – אלא באישור רופא. בנוסף, כל אדם ששב מסין והחליט לשהות בבידוד ביתי יצטרך לדווח למשרד הבריאות על המיקום שבו הוא נמצא. עם זאת, לפי שעה, המשטרה לא צפויה לפקח אם המבודדים מפרים את תנאי הצו.

נוסעים חוזרים מ סין  (צילום: אלי מנדלבאום)
14 יום בבידוד. נוחתים מסין בנתב"ג(צילום: אלי מנדלבאום)

נוסעים חוזרים מ סין  (צילום: אלי מנדלבאום)
(צילום: אלי מנדלבאום)

"נכון להיום אין חיסון שבאמצעותו ניתן למנוע את התפשטות המחלה ואין טיפול ידוע", הסביר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "מטרת הצו היא למנוע הדבקה בנגיף הקורונה ולמנוע את התפשטותו בישראל על-ידי קביעת חובת בידוד למי ששהה בסין, וכן למי שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת".

 

לקריאת הצו המלא – לחצו כאן.

 

נכון לעכשיו עומד מניין הקורבנות כתוצאה מהתפרצות הנגיף על 362 בני אדם - רובם בסין, למעט אחד שמת אתמול לפנות בוקר בפיליפינים. מניין הנדבקים בנגיף עומד על יותר מ-17 אלף בני אדם, רובם ככולם בסין.

 

נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet:

העולם מבוהל מהקורונה, ומפעלי המסכות בטירוף

הגיע מעטלפים, עובר בצואה, והגנת המסיכה מוטלת בספק

בחזרה מסין, בלי בדיקה בנתב"ג

כך נראה בית החולים שסין בנתה ב-10 ימים

פרץ גזענות עולמי: "פה לא משרתים סינים"

מקרה מוות בפיליפינים – הראשון מחוץ לסין

 

אם אדם שחוזר מסין החליט לשהות בבידוד בביתו ולא בבית חולים, הגדיר לו משרד הבריאות תנאים שבהם יהיה חייב לעמוד: על המבודד לשהות בחדר נפרד, מאוורר היטב אך עם דלת סגורה. רק עבור צורך הכרחי, יש להיכנס אל המטופל תוך כדי כיסוי הפה והאף במסכה כירורגית (מסכת אף-פה). יציאה מהחדר תהיה רק לצורך פעולות הכרחיות ולזמן קצר. כמו כן, אין לאפשר למבודד לצאת מביתו אלא לצורך העברה לבית חולים ואין להכניס אליו מבקרים. הנחיה נוספת שניתנה היא הקפדה על ניקיון וחיטוי יום-יומי של משטחים כגון שולחן ליד המיטה, מסגרת המיטה ורהיטים נוספים.

3082 (Photo: Shaul Golan)
ליצמן ודרעי בנתב"ג(Photo: Shaul Golan)

אמש סיירו שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג. "לצערנו אנחנו כמעט בטוחים שהנגיף יגיע לארץ, ואנחנו נערכים לעשות כל מה שצריך כדי לטפל בו", אמר השר ליצמן. "אנחנו מתפללים לאלוהים שהוא לא יגיע, אולי התפילות יעזרו, אבל צריך להיערך". השר דרעי הוסיף: "הנגיף יצא מסין, הוא נמצא בהרבה מאוד מדינות. אנחנו לא יודעים אם הגיע לישראל, אבל צריך להתכונן לכך שהוא יגיע. לא צריך להיכנס להיסטריה, אבל זה עולם קטן והנגיף עובר מהר".

 

בתוך כך, מודיעין טיס של רשות שדות התעופה חידד את נהלי הכניסה לשטח ישראל בעקבות התפרצות הנגיף. בהוראה חדשה, שתיכנס לתוקף היום ב-12 בצהריים, ייאסר גם על אנשי צוות אוויר ששהו בסין ב-14 הימים האחרונים להיכנס ארצה. זאת, לצד איסור כניסתם של התיירים ששהו בסין בשבועיים האחרונים. בהוראה נכתב עוד כי חברות התעופה יחויבו להטיס בחזרה את אותם בני אדם שכניסתם תידחה ליעד שממנו הגיעו.

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

 

אתמול התייחס שר הבריאות ליצמן באולפן ynet לבהלה סביב הנגיף ואמר: "אנחנו מתייחסים למשבר בשיא החומרה". ליצמן התייחס גם להיעדר הבידוק בנתב"ג, כפי שפורסם אתמול ב"ידיעות אחרונות": "יהיה פיקוח - אבל לא בטוח שנודיע איך. על-פי חוק, אנחנו דורשים בידוד בן שבועיים. במדינות אחרות לא מאפשרים לאנשים להגיע לבתיהם. אנחנו לא בשלב הזה. אנחנו מעדיפים שיהיו בבית ושלא יבואו במגע עם אף אחד. נמצא את הדרך לבצע אכיפה".

 

מוקדם יותר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון רב-משתתפים בנוכחות שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון הודיע נתניהו כי יאשר את בקשתו של ליצמן להקמת מפעל חיסונים בארץ. בימים הקרובים תוגש הצעת ממשלה להתחיל בהקמת המפעל באופן מיידי. "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר ב-5 יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל", אמר אתמול נתניהו בהתייחסו לנגיף.

 

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה אתמול לאולפן ynet: "אנחנו בשליטה. אנחנו ערוכים ומוכנים לתרחישים רבים וכמו שאתם רואים אנחנו יוצאים עם הנחיות לציבור על פי הצורך". לדבריה, "כרגע הקו החשוב שלנו הוא לנסות למנוע את הגעת המחלה לישראל. אנחנו צופים שיהיו מקרים בישראל, אך מקווים שלא. המטרה העיקרית היא לנסות להביא למצב שבו המחלה לא תתפשט בישראל".


פורסם לראשונה 02/02/2020 23:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
שבועיים בבידוד. נוחתים בנתב"ג מסין
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים