שתף קטע נבחר

נשבר לו: מסי יוצא להתקפה נגד ברצלונה

הפוסט חסר התקדים, הביקורת החריפה נגד ההנהלה והתדהמה בעולם הכדורגל. אולי חשבתם שלאו מסי כבר עשה הכל, אבל את זה עוד לא ראיתם ממנו

מעטים הדברים שלאו מסי לא עשה בהתקפה במהלך הקריירה. כל סוגי השערים, אינספור בישולים, כדרורים שאף אחד אחר לא ביצע בכזאת מיומנות ועקביות. אבל שלשום בלילה מסי עלה להתקפה חדשה, כזאת שהעולם עוד לא ראה ממנו. מסי תקף את ראשי הקבוצה שלו.

 

שער עיתון הספורט 6.2.2020 ()
שער מדור הספורט 6.2.2020

 

עולם הכדורגל קיבל את האירוע בתדהמה. מסי הוא לא מסוג השחקנים שמביעים את דעתם על כל דבר שמתרחש, בטח לא באופן פומבי, ולכן האירוע המדובר מעיד שלא מדובר במשהו זוטר, שולי, אלא בעניין רציני. כשמוסיפים את חוסר שביעות הרצון של מסי, את הפציעות של שחקנים בהתקפה, את חילוף המאמנים שהתרחש לאחרונה ואת חלון ההעברות המוזר שעבר על ברצלונה, אפשר להסתכל על התמונה הכוללת ולהוסיף אליה את כותרת העיתון "אס" מאתמול - "כאוס".

 

"צונאמי". שער העיתון "ספורט"

 

בעיתון "ספורט", שיוצא בברצלונה, בחרו בכותרת "צונאמי", כשהם מתכוונים רק לדברים של מסי נגד הנהלת ברצלונה באופן כללי והמנהל המקצועי אריק אבידל בפרט. הסיפור החל בראיון שהעניק אבידל לאותו עיתון, ואמר בין היתר ששחקנים בקבוצה לא היו מרוצים מהמאמן הקודם ארנסטו ואלוורדה ולכן לא עבדו קשה בתקופתו. מסי כעס. הוא הקפטן, המנהיג, ואם אבידל, ששיחק עם מסי, אומר משפט כזה הוא מטיל כתם על כל השחקנים, ללא יוצא מהכלל.

 

"בכנות, אני לא אוהב לעשות דברים כאלה, אבל אני חושב שאנשים צריכים להיות אחראיים בנוגע לעבודה שלהם ולהחלטות שלהם", כתב מסי בחשבון האינסטגרם שלו. "השחקנים אחראיים על מה שקורה על המגרש ואנחנו הראשונים להודות כשאנחנו לא טובים. גם ראשי מחלקת הספורט צריכים לקחת אחריות מבחינתם, ומעל הכל על ההחלטות שהם מקבלים. לסיום, אני חושב שכאשר מישהו מדבר על השחקנים הוא צריך לתת שמות כיוון שאחרת הוא מלכלך על כולם".

 

מסי ואבידל בימים יפים יותר (צילום: רויטרס)
מסי ואבידל כשעוד היו חברים(צילום: רויטרס)

 

 

אלה דברים חמורים של מסי, שיוצא באופן ישיר מול המנהל המקצועי. נשיא המועדון ג'וזף ברטומאו חזר אתמול במיוחד לברצלונה מנסיעת עסקים וזימן את אבידל לפגישה. לכמה שעות היה נדמה שהצרפתי יפוטר, אבל הדיווחים האחרונים הם על ניסיון למפגש סולחה בינו לבין מסי. כך או כך, ברור לכולם שמסי לא מרוצה. ברור לכולם שלא מדובר באירוע מבודד שאפשר לפתור ברגע אלא יותר בקש ששבר את גב הגמל, או במקרה הזה הפרעוש.

 

מסי רצה לראות את ניימאר חוזר לברצלונה בקיץ, וכשהעסקה לא יצאה לפועל הוא הביע מורת רוח פומבית לראשונה. "האמת שרציתי שניימאר יגיע, כן", הוא אמר בסיום חלון ההעברות הקיצי. "דיברתי עם ניימאר, הוא סיפר לי על התקדמות העניינים והוא מאוד רצה לחזור, אז אני לא יודע בוודאות אם המועדון באמת עשה כל מה שהוא יכול כדי שזה יקרה".

 

 

ניימאר חוגג (צילום: רויטרס)
מסי רצה שניימאר יחזור. זה לא קרה(צילום: רויטרס)

 

 

דרוש חלוץ, בדחיפות

בחלון ההעברות הנוכחי ברצלונה לא דיברה על שם כמו ניימאר, אבל הפארסה אולי הייתה גדולה עוד יותר. לואיס סוארס, הנשק ההתקפי החשוב ביותר אחרי מסי, נפצע וגמר את העונה ולכולם היה ברור שבארסה תנסה להביא מחליף. זה התחיל עם שמות גדולים יותר והמשיך עם גדולים פחות. בסופו של יום החלון נסגר מבלי שנרכש אף אחד ויותר מכך, אחד משחקני ההתקפה, קרלס פרס, הושאל לרומא.

 

בברצלונה קיוו לפחות שיקבלו את עוסמאן דמבלה המחודש אחרי פציעה, ודמבלה אכן חזר להתאמן, אבל נפצע שוב, ושלשום, קצת לפני פיצוץ סיפור מסי־אבידל, נודע שהוא גמר את העונה. לא רק שברצלונה לא התחזקה בשחקן התקפה אלא אף נחלשה, ובעצם בסגל הבכיר נותרו שלושה שחקני התקפה לכל העונה - מסי, אנטואן גריזמן ואנסו פאטי. זהו. מי שאמור לגבות אותם הוא אלכס קוייאדו מקבוצת המילואים.

 

לואיס סוארס (צילום: AFP)
לואיס סוארס. לא הביאו לו מחליף(צילום: AFP)

 

עכשיו ברצלונה מנסה לכפר ולנצל סעיף בחוק הספרדי המאפשר לקבוצה לרכוש שחקן במקרה של פציעה קשה. הדבר אפשרי רק במקרה של פציעת שחקן משמעותי לתקופה של חמישה חודשים לפחות, ודמבלה גמר את העונה, אבל יש הגבלות נוספות - הרכש יכול להיות או מתוך הליגה הספרדית או שחקן חופשי, ללא קבוצה. השמות שעולים לאוויר יכולים להוסיף קצת עומק לחלק התקפי בלי עומק בכלל, אבל לא שחקנים שייכנסו להרכב ברצלונה. אחרי כל המקרים האלה, כל אותן הבטחות לחיזוק שלא קוימו, הגיוני שמסי לא יהיה מרוצה. הרי כל עונה שלו ללא תארים היא עונה מבוזבזת. למסי יש חוזה לעוד שנה וחצי בברצלונה, ובאותו ראיון בעייתי שלשום אמר אבידל שהצדדים החלו לעבוד על חוזה חדש, אבל לפי פרסומים שונים, בחוזה האחרון שנחתם בשנת 2017 הוכנס סעיף המאפשר למסי להשתחרר מהחוזה בכל קיץ. די ברור שמסי לא יעזוב, כך לפחות מעריכים כולם, אבל הסיפור האחרון יכול להשפיע משמעותית על העתיד הניהולי של המועדון.

 

המשחקים הקשים עוד לפניה

לקלחת הזאת נכנס המאמן החדש קיקה סטיין, שמעולם לא עבד בקבוצה מלאת כוכבים כמו ברצלונה. בארסה שלו עדיין בתמונה בכל החזיתות. הערב (22.00) היא תשחק בבילבאו ברבע גמר הגביע, ובעוד פחות משלושה שבועות תפגוש את נאפולי בשמינית גמר ליגת האלופות. גם המשחקים הקרובים בליגה, מול בטיס וחטאפה למשל, לא פשוטים, ורוטציה, לפחות בהתקפה, אי־אפשר לבצע כי אין יותר מדי שחקנים. בעוד פחות מחודש מגיע הקלאסיקו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים