שתף קטע נבחר

למה אנשים לא מתגרשים?

יש מיליון סיבות למה זוגות לא מתגרשים, גם כשרע. ההחלטה לעשות את זה היא בסופו של דבר היא רק שלך

השבוע התארחתי בתוכנית "פותחים יום" כדי לדון בסוגיה העתיקה "למה זוגות נשארים ביחד למרות שהאהבה מתה". השאלה היותר קשה היא איך להתגרש כשאתם כן אוהבים, או חושבים שיש ביניכם אהבה.

 

אהבתי את בעלי כשהתגרשתי, והעיניים שלי, שתמיד מחפשות מה טוב בלא טוב, נאחזו כמו זיזים קטנים ב"למה כן להישאר ביחד".

 

זה היה מועד לכישלון מלכתחילה, כי לא היתה בינינו התאמה. אני רציתי לדבר כשהוא שתק, וכשאני ראיתי את הילדים הקטנים הולכים מכות חשבתי ש"זה תיכף ייגמר בבכי וכל אחד יילך לחדר שלו", בעוד שבעלי חשב "מעניין אם המיון ערוך לקבל שני פעוטות באסון שמתרחש לי מול העיניים". הסכמנו על מלא דברים ובאותה מידה לא הסכמנו על כל השאר.

 

זוג שלא מדבר זה עם זה (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

 

לעוד טורים של גאיה

כשאיבדתי את הטלפון שלי: מה היקום מסמן לי?

המתחזים בזוגיות, קווים לדמותם

 

המילה אהבה היא טריקית, לפעמים היא מגיעה במעטפת של ריצוי או חוסר הערכה עצמית, או שניהם גם יחד, שזה המתכון הבדוק לנישואים נטולי הגשמה. אנחנו משכנעות את עצמנו שאנחנו אוהבות, ומספרות לעצמנו שהכל ישתנה אם אטפל בעצמי, אם הוא יילך לטיפול, אם הוא יסכים לבוא לטיפול זוגי. לפעמים זה עובד, ברוב הזמן אנחנו עובדות על עצמנו.

 

אז למה זוגות לא מתגרשים? הו, מיליון סיבות, הנה חלק קטן, לפעמים רק תשובה אחת נכונה, לפעמים מקבץ תשובות. תבחרי:

 

כי ההורים שלך יתאכזבו ממך, כי ההורים שלך אומרים שלא מפרקים בית, כי ההורים שלך בכלל מעדיפים אותו, כי ההורים שלך. נקודה.

 

כי את לא מתחתנת כדי להתגרש, כי אולי בעדה שלך זה לא מקובל, בטוח את חוששת מ'מה יגידו': האחים, החברות, הבוס, השכנה מהקומה למטה, הקולגות, השיננית.

כי החברים יתפסו צד, ולא בטוח שזה הצד שלך. כי החברה תנסה לתפוס את בעלך. כי בעלך שכבר לא יהיה בעלך יילך עם מישהי אחרת. צעירה. ופצצה. והיא תגדל את הילדים שלך.

 

כי את לא מבינה כלום בכספים, את לא עובדת, את מרוויחה מעט, את תלויה בבעלך, הוא לא ישלם מזונות, את מרוויחה יותר ממנו והוא יבקש מזונות.

 

הוא יכעס עלייך לנצח. לא תמצאי מישהו יותר טוב ממנו (הוא אומר לך את זה מהיום שהתחתנתם). הוא מאיים עלייך. הוא אלים כלפייך. את מאמינה שגירושים זה כישלון. והילדים, אוי, הילדים. איזו אמא תהיי אם תעשי להם דבר כזה?!

 

חכי, יש עוד: את חושבת בסתר "מי ירצה אותי", למה שירצה אותי, וסימני מתיחה! אמאלה אני אשאר לבד. אולי הילדים יעדיפו את אבא, הם בטוח יעדיפו את אבא, איך אני אסתדר, איך אני אסתובב עם המילה "גרושה" על המצח, איך יוצאים לדייטים, איך מתחילים הכל מההתחלה? מי צריך את זה בכלל, בוא נישאר נשואים, ממילא אצל כולם זה ככה.

 

אז זהו, שזה לא צריך להיות ככה. אנשים נשארים נשואים כי הפחדים מנהלים אותם במקום שהם ינהלו את הפחדים שלהם. אנחנו מתחתנות כי זה מה שההורים שלנו עשו וההורים שלהם לפניהם, ואף ילד לא הצביע וצעק: "המלך הוא עירום".

 

כי הנה האמת: ילדים להורים שנמצאים במתח תמידי הופכים לילדים שמחים יותר כשמשתחרר המתח. המילה גרושה לא יותר גרועה ולא יותר טובה מהמילה נשואה. את אף פעם לא תהיי לבד כשיש לך את עצמך. דייטים זה כיף. להתפרנס לבד זה עוד יותר כיף. החופש הוא הכי כיף. וכשתהיי מוכנה באמת, גם הזוגיות שהתפללת אליה תמצא אותך.

 

תהיי נשואה או גרושה, רווקה או אלמנה, העיקר שתקשיבי לעצמך ולא למה שאחרים חושבים שטוב בשבילך. אף אחד לא חי את החיים שלך במקומך, לרע ולטוב וליותר טוב.

 

שלך, 

גאיה קורן,

מנטורית להערכה עצמית בשיטת אני מלכה ועיתונאית בידיעות אחרונות

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
להישאר יחד או להיפרד?
צילום: Shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים