במה נהגנו: קאדילק XT6
מתחרים: אינפינטי QX60 לקסוס RX7
מתי אצלנו: מאי
מחיר משוער: 450 אלף שקל
בעד: תא נוסעים, אבזור, ביצועים
נגד: איכות נסיעה
7 צפייה בגלריה
קאדילק XT6
קאדילק XT6
(צילום: ניר בן זקן)
בגדול: פרט לאסקלייד, המוגדר ממילא כמעט כמותג עצמאי, ה-XT6 הוא רכב הפנאי הגדול של קאדילק עם מקום לשבעה נוסעים הצפוי לנחות אצלנו תוך חודשים ספורים ולייצר אלטרנטיבה אטרקטיבית לבכירי הקטגוריה מגרמניה - אודי Q7, ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE. נהגנו בו לראשונה כדי לבדוק מחד האם יש לו את הכלים הנדרשים מול העילית, ומאידך האם פער המחיר הגדול משברולט טראוורס המהווה לו בסיס, מוצדק.
7 צפייה בגלריה
קאדילק XT6
קאדילק XT6
(צילום: ניר בן זקן)
עיצוב ותא נוסעים: הוא נראה כמו קדילאק עדכני, עם יחידות תאורה מקוריות הכוללות פסי לד אנכיים בקצות הפגוש וסבכת טרפז הפוך מלפנים, ופנסי "בומרנג" וצמד יציאות מפלט בולטות מאחור. הוא לא נראה רע, בהחלט לא, אבל היינו מצפים לקצת יותר תעוזה ובעיקר אישיות, מהמותג הבכיר ביותר של קונצרן GM.
דברים דומים אמורים לגבי סביבת הנהג וחלל הנוסעים. כצפוי, יש מטרים רבועים רבים של דיפוני עור איכותי (גם) על מושבים נוחים, אבל גימור דמוי-קרבון נראה זול ומצועצע מדי, ועוד לא דיברנו על חלק (ניכר) מדיפוני הפלסטיק. לוח מחוונים אנלוגי ואינו מישר קו עם המקובל כיום, צג המידע בו צנוע וכך גם מסך המגע ("8). כרגיל במכוניות אמריקאיות, מראות הצד קטנות למדי ומכילות שטחים מתים לרוב.
7 צפייה בגלריה
קאדילק XT6
קאדילק XT6
(צילום: ניר בן זקן)
בהשוואה לשברולט טראוורס החולק עימו פלטפורמה, ה-XT6 קצר ב-14.5 ס"מ (504 ס"מ), צר ב-3 ס"מ (196 ס"מ), נמוך ב-2 ס"מ (178.5 ס"מ) ומפתיע מכל, עם בסיס גלגלים קטן בלא פחות מ-21 ס"מ (286 ס"מ). למרות זאת, מרחב המחיה ליושבים מאחור טוב מאוד, עם אפשרות להסיע שישה מבוגרים בנוחות מירבית תודות לשורה שנייה (שני מושבי "קפטן" ברכב המבחן) מתכוונת למרחק. לכל אחד מהנוסעים יש שקע USB ייעודי לטעינה והמזגן מפוצל עם שליטה נפרדת מאחור ופתחי אוורור לצמד שורות המושבים.
אלא ששמירה על מרחב מחייה נאות למרות קיצור בסיס הגלגלים, מקבלת ביטוי בנפח תא מטען זעיר ביחס לגודלו של הרכב וייעודו. 356 ליטר בלבד, כ-300 ליטר פחות מהטראוורס. הפער גדול עוד יותר לאחר קיפול השורה השלישית (ב-425 ליטר). אהבנו את מנגנון קיפול מושבי שתי השורות בלחיצת מתג, פעולה המייצרת רצפה שטוחה עצומת ממדים.
כמקובל בתוצרת אמריקה, רשימת האבזור ארוכה וכוללת גם חימום-קירור וכיוון חשמלי למושבים הקדמיים (חימום לשורה השנייה), משטח טעינה אלחוטי, תצוגת נתונים עלית מול פני הנהג, מערכת שמע של Bose עם 14 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש ענק ומערכת מצלמות היקפיות סופר-מפורטת ומהטובות שיש, המקלה מאוד על חניה צפופה.
גם אבזור הבטיחות מרשים כשמלבד בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים שהפכו ציוד תקני, יש גם מערכת לראיית לילה תרמית עם זיהוי הולכי רגל וחיות, ומערכת התראה על שכחת ילדים במושב האחורי.
יחידת הנעה וביצועים: יחידת ההנעה היא המוכרת של ג'נרל מוטורס - מנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר המפיק 310 כ"ס ומשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. למרות משקל עצמי של יותר משני טון הביצועים טובים עם זינוק נחוש מהמקום (7.2 שניות ל-100 קמ"ש), תודות לתיבת הילוכים מהירת תגובה שמסייעת לתאוצות ביניים ראויות ומאפשרות עקיפה בטוחה.
7 צפייה בגלריה
קאדילק XT6
קאדילק XT6
(צילום: ניר בן זקן)
התיבה גם שומרת על סל"ד נמוך בשיוט תודות ליחס העברה ארוך בהילוכים גבוהים. מערכת לניתוק צמד בוכנות בעומס נמוך מסייעת לצריכת דלק טובה יחסית של 9 ק"מ לליטר בתום 1,400 ק"מ של נסיעה. עוד נציין כי בשונה מדגמים אחרים של היצרנית, ניתן לנתק את מערכת עצור-סע המדוממת את המנוע בעצירה.
נוחות והתנהגות: ה-XT6 מצויד במיתלים הנתמכים קפיצי סליל עם בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. נוחות הנסיעה סבירה אם כי במהירות נמוכה הוא מתקשה לספוג שיבושים, וצמיגים נמוכי החתך (שלא לצורך) רק מחמירים את המצב. מאידך, הוא גם אינו מספיק מרוסן במהירות גבוהה. בידוד רעשי רוח ודרך מרשים מאוד תודות למערכת הד חוזר מהרמקולים, המותירה את התא שקט גם בשיוט מהיר.
7 צפייה בגלריה
קאדילק XT6
קאדילק XT6
(צילום: ניר בן זקן)
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה ולמרות שאינו משתווה לאירופאים, הוא נטול תחושה מגושמת של מרבית אחיו לקונצרן. בשילוב מצב 'ספורט' בבורר מקשיח את בולמי הזעזועים ומסייע לצמצום זוויות הגלגול, ומערכת ההנעה הכפולה מורידה את הכוח ביעילות לאספלט, מרשים במיוחד כשהוא רטוב וחלקלק.
גם כושר התמרון בנסיעה עירונית טוב למדי, אבל ההגה ארוך וקל מדי במרכז עם כבדות שלא לצורך בסוף המהלך. בורר מצבי הנהיגה כולל אפילו מצב שטח המשנה את כיולה ואת אופי בקרת המשיכה ומאפשר התמודדות עם אתגרים קלים של טיול שבילים נינוח.
סיכום: ה-XT6 אינו מסוגל להתמודד עם מתחרים אירופאים בכל הקשור לאיכויות הנסיעה, אף על פי שהוא עדיף מבחינה זו על האח לבית שברולט. יש לו גם רק מנוע בנזין ראוי, אבל פחות פופולארי בקרב המתחרים המצוידים במנועי דיזל או יחידות היברידיות-נטענות חסכוניות יותר.
בסופו של יום, המחיר יכריע. תמחור אגרסיבי יאפשר לו להציע אלטרנטיבה אטרקטיבית, בזכות תא נוסעים מרווח ורשימת אבזור ארוכה. תג-מחיר גבוה מדי יהפוך אותו לנישתי ולא יותר.
7 צפייה בגלריה
קאדילק XT6
קאדילק XT6
(צילום: ניר בן זקן)
מנוע: V6, בנזין, 3.6 ליטר
הספק: 310 כ"ס ב-6,600 סל"ד
מומנט: 37.4 קג"מ ב-5,000 סל"ד
תמסורת: 9 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
אורך: 504.2 ס"מ
רוחב: 196.3 ס"מ
גובה: 177.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 286.2 ס"מ
משקל עצמי: 2,106 ק"ג
נפח תא מטען, שורה 3 מקופלת: 356 ליטר, 1,220 ליטר
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.2 שניות, 233 קמ"ש
צריכת דלק, פליטת מזהמים: 8.5 ק"מ לליטר, אין נתון
כריות אוויר: 7
דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
מחיר משוער: 450 אלף שקל