שתף קטע נבחר

תערוכת סומלייה 2020: כל מה שאתם צריכים לטעום

תערוכת היין שתיפתח מחר (ב') תארח עשרות יקבים ומאות יינות מהארץ ומהעולם, אבל מה באמת כדאי לטעום שם? עשינו לכם סדר ויש גם בונוס: מהו הדוכן הכי מיוחד בתערוכה שאסור לפספס?

 

צפו: התלמידים שהקימו לתחייה יקב בן 150 שנה 

 

תערוכת היין הישראלית "סומלייה 2020" תיפתח מחר (ב') בתל אביב, ותהיה השנה גדולה מתמיד. חובבי היין מוזמנים לטעום יינות מהארץ ומהעולם, לגלות את הטרנדים ואת הבקבוקים המיוחדים וגם - לקשקש עם היצרנים ולהקיש איתם לחיים. אז מה באמת כדאי לטעום בתערוכה?

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

 

בשביל שלא תלכו לאיבוד בין ההיצע, עשינו לכם קצת סדר: כ-65 יקבים גדולים, בינוניים ויקבי בוטיק יציגו בתערוכת, ולצדם גם מספר גדול של יבואני יין ואלכוהול, שיציעו לטעימה יינות וכהילים מיוחדים מרחבי העולם. לחלקם אפילו זו תהיה הזדמנות ראשונה להציע אותם לטעימה.

תערוכת הסומלייה השנתית (צילום: יח
תערוכת סומלייה 2020 יוצאת לדרך(צילום: יח"צ)

אז מה מחכה לנו שם ומה כדאי לטעום? גזרו ושמרו

 

יקבים גדולים

בזירת היקבים הגדולים תוכלו לפגוש דוכנים מפוארים ומרשימים, ביניהם יקב רמת הגולן, שיתמקד השנה בכרם בראון (אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל) ויציג מהסדרה היוקרתית הזאת גם את הסירה, וגם את הבלנד של 2015 – שילוב מהודר של יין עשיר עם טעמים מענגים, ובית הגידול הישראלי במלוא עוצמתו. לאוהבי המבעבעים, אל תפספסו הזדמנות לטעום את הרוזה מבעבע מבציר 2013.

 

יקב תבור יוצא במהלך שיווקי יוצא דופן ומשיק את סדרת הפרימיום שמחכים לה כבר שנים רבות – יין לבן ויין אדום, שיחשפו לציבור בפעם הראשונה בתערוכה - בקבוק חדש, תווית חדשה וטעמים שטרם פגשנו קודם.

 

רקנאטי חוזר אלינו עם מהדורה חדשה של הסדרה הים תיכונית, מבחר גדול יינות רוזה וסמוקים, אבל בתוך הפורטפוליו המכובד של היינות האלו מומלץ מאוד לא לעזוב את הדוכן לפני שאתם טועמים את פטיט סירה 2017.

 

גם יקב 1848 מוציא בפעם הראשונה שרדונה ללא חבית דור 2 - יין פריך ורענן, המופק משילוב של שרדונה ונגיעה קלה של גרנאש לבן. אלו שמעדיפים יין עם קצת עץ ברקע, נסו את הלבן מדור 5.

 

יקב ירושלים יביא מבחר עצום של יינות לדוכן הפעם, אז אם יש יין אחד שאתם לא תרשו לעצמכם להפסיד, זה הפטיט סירה 2017 מסדרת הרזרב.

 

יקב הרי גליל משיק רשמית את יין "חברים" - בדיוק היין שתרצו לטעום עם חבריכם: אדום, קליל, חברותי וכזה שאי אפשר להפסיק לדבר עליו.

 

יקבי בוטיק

בין יקבי הבוטיק הרבים שיציגו בתערוכה, חובה לעצור בדורכן של יקב אורטל - מנעד היינות החדש של הייננית המוכשרת נעמה סורקין, הכולל רוזה, סוביניון בלאן, קברנה פרנק ושני בלנדים ייחודיים. במילים אחרות, אל תפספסו את הרוזה.

תערוכת הסומלייה השנתית (צילום: יח
גם יקבי בוטיק(צילום: יח"צ)

יקב וורטמן ישיק לראשונה יין עם 100% סמיון מבציר 2018, לצד קריניאן זני מבציר 2016 ופרנץ' קולומבר משנת 2018.

 

יקב עמק יזרעאל מאפשר השנה לחוות חוויית יין מיוחדת - לטעום פט נט. זהו יין מבעבע יבש מענבי דבוקי (מקורם בארץ ישראל העתיקה), שתסס בצורה טבעית (ללא התערבות יינן), והתוצאה היא הפתעה בחיך. אל תחמיצו.

 

גם ביקב שאטון גולן לא תסלחו לעצמכם אם לא תטעמו את היין גשם ורוד (רוזה), טעמו המענג יישאר בפה גם יומיים אחרי התערוכה.

 

יקב גבעות ישיק מסדרת גופנה את הפינו נואר 2018  הזדמנות נהדרת לטעום את הזן הצרפתי במתכונת ישראלית, ייחודית ובעיקר מדוייקת.

 

יבואנים ומפיצים

בגזרת דוכני היבואנים, חברת שקד (מוכרת יותר כרשת החנויות דרך היין) מביאה הזדמנות משתלמת ביותר לטעום את סדרת היינות של פורטה 6 - ממסך של זני ענבים פורטוגזיים אדומים שנבצרו מכרמים בסמוך לאוקיאנוס האטלנטי, עובדה שמוסיפה רעננות, לצד טעמי פירות טרופיים. במילים אחרות, יינות שמתאימים כמו כפפה לטעם הישראלי ובתמורה נהדרת למחיר.

כוס יין (צילום: shutterstock)
ויש גם יינות ווליו פור מאני(צילום: shutterstock)
 

אם אתם חושקים במבחר של יינות איטלקיים ייחודיים, שלא מוצאים באף מקום אחר בישראל, נסו את הדוכן של צילינסקי. תוכלו לטעום שם פוג'יו פסאנו לבן - יין בושמתי, ומי שאוהב יינות לבנים יעוף עליו. אם אתם בקטע של אדום - נסו את טיפולי אליאניקו, יין ממחוז בזליקיטה בדרום איטליה - יין בעל גוף מלא, קטיפתי ונעים לשתייה.

 

חברת יורוסטנדרט תשיק יינות של יקב בן חיים מישראל, סיירה קנטבריה ופיצ'יני מאיטליה, אבל כדאי דווקא להשתהות על יין מצרפת - שאטו טנאק: מבחר נאה של יינות מבורדו, הנמכרים במחיר משתלם ביותר.

 

הדוכן הכי מיוחד

המיזם הכי מרגש, אנושי ויפה בתערוכה הוא פועלו של אוצר היין המוכשר, שחר זיו, שהחליט לפרוש את חסותו על 24 יינות של 12 יקבים פצפונים, שלא היו יכולים להיחשף לקהל הרחב בלי יוזמה מבורכת זו.

תערוכת הסומלייה השנתית (צילום: יח
אל תחמיצו ביקור בדוכן היפה של שחר זיו(צילום: יח"צ)

חובה לעצור ולהעניק כבוד גם ליינות שבדוכן המכונה "אוצרות יין", ולפגוש את היינות של שר החקלאות לשעבר, שלום שמחון - מיקב שמחון, ולטעום קברנה סוביניון 2016. מיקב סריג תוכלו לנסות יין המורכב מהזנים גרנאש-סירה-מורבדרה מבציר 2018 - עוצמתי ומלא שכבות.

 

ואם עדיין בחייכם לא ניסיתם יין כתום - הזדמנות אדירה לטעום את היין של כרם ברק. ועוד דבר שאסור לפספס - הזנים הישראליים חמדני וג'נדלי של יקב כרמיזן.

 

עוד בתערוכה

תוכלו לפגוש נציגי יקבים שהגיעו עצמאית עם היינות שלהם ממבחר מדינות בעולם ועוד, להכיר אביזרים משלימים לתרבות היין, לבקר במתחמי האוכל, במתחמי סדנאות יין, ולקנות יינות ישירות מהדוכנים של היקבים.

כוס יין (צילום: shutterstock)
וגם יין מהעולם: תערוכת סומלייה 2020(צילום: shutterstock)

תערוכת היין "סומלייה 2020" תתקיים זו השנה ה-18 בהיכל התרבות בתל אביב בימים שני ושלישי, 10-11 בפברואר. התערוכה תיפתח לקהל המקצועי בשעות 11:30-18:00 ולקהל הרחב בשעות 18:00-21:30. מחיר כניסה: 150 שקלים, כולל טעימה חופשית ממגוון היינות שבתערוכה, שובר לקניית יין בסך 50 שקלים וכוס יין במתנה (התשלום במזומן בקופות בכניסה לתערוכה), או כרטיסים מוזלים באתר EventBuzz.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
היינות שאתם חייבים לטעום בתערוכת סומלייה 2020
צילום: יח"צ
מומלצים