שתף קטע נבחר

5 התחומים שיפתחו לכם דלת לעולם ההייטק

חולמים על עבודה בהייטק? הכיוון שלכם נכון: משכורות גבוהות, תנאים מעולים והיצע משרות שרק עולה בשנים האחרונות. מה כדאי לדעת על התחומים המובילים, מה צריך ללמוד וכמה מרוויחים?

בשיתוף AllJobs

 

בשנים האחרונות נכנסו לענפי התעשיה השונים טכנולוגיות חדשות שמאפשרות סט של יכולות מתקדמות למוצרים השונים; אם בתחום הבנקאות, הרכב, הרפואה, המזון וכיוצא בזאת. התוצאה: הקדמה הטכנולוגית הביאה לעלייה בביקוש לאנשי תוכנה ופיתוח ובכך ולהופעתם של אין-ספור בתי ספר ומכללות שמציעים הכשרה מלאה במקצוע מבוקש בחודשים ספורים.

 

איך לבחור את המסלול שמתאים לכם?

כדי להחליט איזה מקצוע כדאי לכם ללמוד, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לוודא קודם שאכן קיים ביקוש למקצוע בשוק, את משך ההכשרה והכי חשוב – אם יש לכם עניין אמיתי בתחום.  עדיין מתלבטים? הרשימה הבאה יכולה לעזור לכם להגיע לבחירה טובה יותר:

 

     (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

Data Science

ככל שכמות הנתונים בעולם הולכת וגדלה, כך עולה גם הצורך באנשי מקצוע בעלי מיומנויות בסינון נתונים והפקת תובנות מתוך כמויות גדולות של נתונים.

 

Data Science, או "מדע נתונים", עוסק בשיטות להפקת תובנות ודפוסי התנהגות מתוך מאגרי נתונים דרך שימוש בכלי מחקר, שיטות סטטיסטיות והפעלת אלגוריתמים ומודלים של למידת מכונה וכריית נתונים. בישראל ישנם כמה מוסדות לימודים שבהם אפשר לקבל הכשרה מלאה למקצוע מדען נתונים.

 

רוב התוכניות נמשכות כ-8 חודשים ודורשות איזשהו ידע מקדים בעולמות התוכנה. הלימודים כוללים הכרת בסיסי נתונים, סטטיסטיקה, תכנות בשפת phyton, למידת מכונה ועוד. שימו לב כי הביקוש למדעני נתונים עלה רק בשנה האחרונה בעשרות אחוזים, כשהשכר הממוצע למדען נתונים עומד על 22 אלף שקלים.

 

Full Stack Development

מפתחי Full Stack הם סוג של מתכנתי 'הכול כלול', עליהם להתמצא בכל שפות הפיתוח והטכנולוגיות הנדרשות לפיתוח תוכנה בצד הלקוח ובצד השרת כדי לתת מענה מלא ומהיר לדרישה הגוברת היום.

 

ההכשרות בתחום משתנות ממוסד לימודים אחד לאחר, ומתמקדות בשפות תכנות כמו Java, CSS3 ו- HTML5ובסביבות העבודה השונות, כשבכל מקרה המטרה היא להעניק הכשרה שתאפשר להשתלב בצוותי פיתוח בצד הקוד ובצד השרת. משך הקורס משתנה בהתאם ונמשך בין 6 חודשים ל-9 חודשים. מדובר בתחום מאוד מבוקש ובשנה האחרונה מספר המשרות עלה ב-39%, כשהשכר הממוצע עומד על כ-15 אלף.

 

סייבר ואבטחת מידע

תחום הסייבר נחשב כבר כמה שנים טובות לתחום החם בישראל, והדרישה למקצועות אלו רק הולכת ועולה ובשנה האחרונה חלה עלייה של 22% במספר המומחים באבטחת מידע בשוק העבודה.

 

קורסי ההכשרה בתחום אבטחת המיידע דורשים בחלקם ידע וניסיון ברשתות נתונים ובקורסים אחרים תדרשו לעמוד במבחן קבלה. במהלך הלימודים תוכלו להכיר את הטכנולוגיות העדכניות בתחום אבטחת מידע, את העבודה עם שרתים וציודי תקשורת, בדיקות חדירות ועוד. עם ההשכלה שצברתם תוכלו להיכנס לחברות ההיי-טק המובילות, כשהשכר הממוצע עומד על 14 אלף שקלים.

 

DevOps

בעולם מקוון שבו יש צורך בשינויים מהירים ועדכונים תכופים, כדי לתת מענה לקצב המהיר תהליכי הפיתוח נעשים במקביל. מהמקום הזה התפתחה תרבות ארגונית ושיטת עבודה המכונה - DevOps, כשמטרתה לאפשר עבודה של מספר צוותים בתחומי תוכנה, IT בדיקות וכיוצא בזה ביחד.

     (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

הקורסים להכשרת מהנדסי DevOps נמשכים כ-8 חודשים ולרוב דורשים ידע וניסיון בתחום ה-IT. הקורסים כוללים היכרות עם כלים טכנולוגיים כמו Python, GITו-Docker, סביבות הענן של מיקרוסופט וגוגל, כלים למימוש CI/CD ועוד. אם תתמידו בלימודים תוכלו להשתלב בשוק העבודה כאנשי DevOps וליהנות משכר מכובד שנע סביב ה-19 אלף שקלים בממוצע.

 

אנשי Big Data

ככל שהמידע שמיוצר מסביב לעולם הולך וגדל כך עולה הצורך במערכות מורכבות יותר שיצליחו לשמר את הנתונים בצורה איכותית, לנהל אותו ביעילות ולאפשר עיבוד וניתוח מהירים יותר, לכאן נכנסים אנשי ה-BIG Data, ואכן בשנה האחרונה חלה עליה של 11% בביקוש לאנשי Big Data.

 

בארץ מתקיימות מספר הכשרות בתחום זה המעניקות לתלמידים את הכלים להשתלבות בעולמות ה-Big Data בשוק ההייטק, רובן דורשות היכרות עם SQL וניסיון עבודה בתחום ה-DATA. הקורסים נמשכים לרוב כ-8 חודשים ובמהלכם התלמידים לומדים להכיר כלים לעיבוד נתונים בכמויות גדולות כמו Hadoop וכלים לניתוח נתוני Big Data, מתודולוגיות שונות של אבטחת מידע ועוד. בסיום הלימודים תוכלו להשתלב בשוק העבודה וליהנות משכר ממוצע של 18 אלף שקלים.

 

תוכניות ההכשרה השונות במגוון התחומים שהזכרנו ועוד המתקיימות ברחבי הארץ מותאמות לקהל העובד ומתקיימות בשעות נוחות וחלקן גם מוענקות בקורסים מקוונים, כך שאפילו לא תצטרכו לצאת מהבית. כעת כל שנותר לכם הוא לבחור את התחום שהכי מעניין אתכם ולהתחיל לחפש. בקיצור, מוכנים לחזור לספסל הלימודים?

 

בשיתוף AllJobs

 


פורסם לראשונה 15/02/2020 23:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים