שתף קטע נבחר

"לראות את האחר, להכיל ולדאוג לו"

איתן בורשטיין, אחד מהזוכים בתואר "המורה של המדינה", בחר לתרום את המלגה בסך 15 אלף שקלים שקיבל ממפעל הפיס לעמותת "שמע חיפה". הנושא קרוב ללבו: כבר שנים הוא מלמד ילדים כבדי שמיעה איך לרכוב - ומעניק להם אופניים וקסדות במתנה

בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים

 

"אני שמח שהילדים האלו רואים את החברה הישראלית במיטבה", כך אומר איתן בורשטיין (61), אחד מששת הזוכים בתואר "המורה של המדינה" לשנת 2019, שתרם את הפרס שבו זכה לעמותה שתומכת בילדים לקויי שמיעה.

 

כל אחד מהזוכים קיבל השנה ממפעל הפיס 15,000 שקל כדי לקדם מטרה חברתית שקרובה ללבו. "בחרתי לתרום את הפרס ל'שמע חיפה', עמותה שהיא חלק מהמרכז החינוכי והטיפולי 'שמע', המנוהל מקצועית על ידי משרד החינוך ואחראי על 70 ילדים ברמת חירשות משתנה", אומר בורשטיין, מורה לחינוך גופני כבר 37 שנים, מחנך כיתה ומנהל מגמת חינוך גופני בבית הספר כרמל זבולון בקיבוץ יגור. "מדובר בנושא קרוב ללבי", הוא מסביר, "לפני מספר שנים הקמתי פרויקט של לימוד רכיבה על אופניים לתלמידים לקויי שמיעה שלומדים אצלנו בבית הספר. זו משימה מורכבת משום שיש להם בעיות בשיווי משקל".

איתן בורשטיין וילדי "שמע". "כלים נכונים, בלי הקלות"  (צילום: אלעד גרשגורן)
איתן בורשטיין וילדי "שמע". "כלים נכונים, בלי הקלות" (צילום: אלעד גרשגורן)

ההתנדבות לא מסתיימת בהדרכה: כל תלמיד שמסיים את הקורס מקבל מבורשטיין במתנה זוג אופניים וקסדה.

 

לדברי בורשטיין, "הנוכחות של הילדים כבדי השמיעה הופכת את הילדים השומעים אצלנו להרבה יותר אמפתיים. הם רואים את האחר, מכילים אותו ודואגים לו. זה גם שינה את בית הספר. בטקסים צריך שיהיה כיתוב, יש התארגנות שונה בטיולים שנתיים. בשיעורי חינוך גופני, למשל, אני לא יכול לשרוק או לתת הוראות תוך כדי תרגיל, אז צריך להדגים את הכל מראש. יש סייעת שעוזרת, אבל זה מצריך הרבה שינויים. החלטתי לתרום ל'שמע חיפה' כי אני עובד עם הילדים האלו ורואה את הצרכים שלהם. זה טוב שהם רואים את החברה הישראלית במיטבה, אבל בלי לקבל הקלות. הם מקבלים פה את הכלים הנכונים כדי להצליח כמו כולם".

 

איתן אבן, יו"ר העמותה, מספר כי היא "הוקמה על ידי הורי הילדים ומנוהלת בהתנדבות מלאה. תפקיד העמותה הוא לממן ולתאם את החוגים והפעילות במרכז 'שמע' מהצהריים ועד הערב, אחרי שהילדים חוזרים מהמסגרות הלימודיות. יש כאן חוגי מחשבים, ריקוד, להקה ועוד. הפעילות מחזקת את הילדים ומאפשרת להם להיפגש עם ילדים כמותם ולחלוק את הנטל שלהם".

 

   (צילום: אלעד גרשגורן)
(צילום: אלעד גרשגורן)
  

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים


פורסם לראשונה 19/02/2020 08:28
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
איתן בורשטיין
צילום: אלעד גרשגורן
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים