שתף קטע נבחר

גדולים מהחיים

הישראלים בניו יורק מגייסים מאות אלפי דולרים למען ילדים חולי סרטן בדרום הארץ

עמותת "גדולים מהחיים" המסייעת בטיפול בחולי סרטן ובני משפחותיהם, השיקה את פרויקט הדגל שלה: גני ילדים יעודיים לחולי סרטן בישראל, הכוללים צוות רפואי, מכשור מתקדם, וכל התנאים המתאימים לילדים חולים. גן אחד כבר הוקם בכפר אזר, ונחל הצלחה יוצאת מהכלל. בערב התרמה מיוחד שנערך בניו יורק הם הצליחו לגייס כ- 600 אלף דולר לטובת בניית הגן הבא, הפעם: לילדי הדרום.

 

עמותת "גדולים מהחיים" מסייעת בעשרים השנים האחרונות בטיפול בחולי סרטן ובבני משפחותיהם בכל רחבי הארץ: "אנחנו מטפלים בשיטה הוליסטית לא רק בילד החולה, אלא גם מלווים את כל בני משפחתו. כשילד חולה מעבר לעול הכלכלי על הטיפולים והמעטפת, קיים כמובן הצד הנפשי - כולם נפגעים: ההורים והאחים״, מספרת לנו נטע נתנאל, מנכ"לית "גדולים מהחיים" בארה"ב.

 

דידי ()
"אנחנו פוגשים לא מעט משפחות שאומרות- הצלתם אותנו"

 

"הורים עלולים לעזוב את מקום העבודה בשל המחלה, יהיה קושי בחלוקת מתן תשומת הלב לאחים הנותרים בבית, ומעבר לזה, יש תחושת פורקן קשה של כל המשפחה. לעמותה שלנו יש תוכניות סיוע, החל מעזרה במימון תרופות, שיפוץ מחלקות אונקולוגיות בכל בתי החולים בארץ הכוללים: מיטות, לפטופים, עמדות עירוי, פינות ישיבה למשפחות. אנו מסייעים בטיפול בילדים חולים מהרגע שהם נולדים ועד גיל 25. אנחנו עורכים פעילויות שונות: מחנות קיץ עם ההורים, מחנות קיץ לבוגרים, טיולי הגשמת חלומות פעמיים בשנה לילדים בגילאי 11-18 בלי ליווי של הורים, עם צוות רפואי ומתנדבים מקומיים לדיסנילנד ודיסניוורלד", היא מספרת. ״אנחנו מעניקים גם סיוע למשפחות שמגיעות עם ילדים לטיפולים בארה"ב. התורמים המקומיים כאן מאוד מעורבים. הם מלווים את המשפחות פה בכל דבר שהם צריכים: החל מסיוע בדיור, השכרת רכב, רכישה של מזון, ביגוד וצעצועים. יש לנו גם ועדה מיוחדת המורכבת מרופאים מומחים מן השורה בארה"ב המעניקים חוות דעת שנייה בחינםץ.״

 

פרויקט הדגל: גן ייעודי לחולי סרטן 

בימים אלו, העמותה מתהדרת בפרויקט הדגל שלה: גן הילדים הראשון בעולם לילדים חולי סרטן בכפר אזר. "כשיש ילד חולה בבית, הוא מפסיד לפחות שנתיים של מסגרות. בזכות הגן המיוחד שפתחנו, היום קיימת מסגרת שלא עולה כסף להורים, וגם נמצאת בפיקוח עיריית רמת גן. מעבר לכך, הייחוד של הגן הוא - שהוא מתאים לילדים חולים. ילד חולה סרטן הוא בעל מערכת חיסונית מאוד נמוכה. הוא חייב שיהיו לו התאמות. בדיוק בגלל זה הבאנו לגן מערכת מיזוג כמו של חדרי הבידוד בבתי חולים, תריסים מיוחדים, אוכל אורגני, התאמות של אור וצל, צוות רפואי צמוד, מכשור רפואי, מטפלים שעובדים בקבוצות קטנות - כל ההתאמות שנדרשות. התוצאה מדהימה: ילדים שנראים ומתנהגים אחרת לגמרי. אפילו ניתן לראות שיפורים בבדיקות הדם שלהם. ילד חולה פתאום יכול להיות חיוני, שמח, חברתי. יש ילדים שגוון העור שלהם נראה יותר חי, השיער נהייה יותר מלא, הלחיים נעשות סמוקות. אנחנו פוגשים לא מעט משפחות שאומרות - הצלתם אותנו."

 

דידי ()
נרתמים למען ילדי הדרום. גדולים מהחיים בניו יורק

 

היעד הבא: גן לילדי הדרום בבאר שבע

"קיים כבר גן אחד במרכז. הגיע הזמן שגם ילדי הדרום יזכו להנות ממנו", אומרת נטע. ובדיוק בגלל זה, השבוע באולם בלונג איילנד נערך ערב התרמה עבור הקמת הגן השני בבאר שבע. "כל הערב אורגן ע"י מתנדבים. האולם עוצב בצורה מדהימה בתרומה מלאה של פרחים ונרות. הגיעו כ-600 אנשים לאירוע, שזה מספר שיא. הצלחנו לגייס מעל ל- 600 אלף דולר שרובם המכריע יועברו לפתיחת הגן החדש.״

באירוע דיברה גם יעל שרוני, ילדה בת 13 שהחלימה מסרטן לאחר שחלתה בגיל 11: "היא סיפרה על חוויתה בתור חולה. כיצד זה מרגיש להיות ילדה שמאבדת שיער, חווית גיל ההתבגרות בצל הצלקות, וכיצד היא לומדת לקבל את עצמה מחדש. היום היא כוכבת אינסטגרם ולא מרגישה לבד לרגע. היא בעצמה תרמה 50$. אנשים נעמדו על הרגליים ומחאו לה כפיים."

 

"אנחנו מזמינים את כולם: יהודים, ערבים, בדואים להנות מהגן החדש שייפתח".

להצטרפות: משפחות, עזרה בארגון

888-644-4040

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למען הילדים בדרום. גדולים מהחיים בלונג איילנד
מומלצים