חטיבת הביצועים של מרצדס העונה לשם AMG, אחראית כבר שנים ארוכות על השבחתם הספורטיבית של דגמים שונים. עם המון כוח ויכולת דינמית מתאימה. אך כמו יצרניות אחרות, בעיקר המתחרות הגרמניות אודי וב.מ.וו, גם היא הבינה שאפשר לנצל את השם המפואר לטובת רווחים, גם כאשר מדובר בשינויים קוסמטיים באופיים בלבד.

אז נכון, ה-CLA 35 אינה רק גרסת אבזור למשפחתית הקומפקטית והמסוגננת, אך היא גם לא AMG "אמיתית". כך למשל, אם תפתחו את מכסה המנוע תגלו שתחנת הכוח אינה נושאת את סימן ההיכר המפואר של חטיבת הביצועים - חתימת העובד שהרכיב את היחידה. אז מה היא בכל זאת?
מעין גרסת ביניים המגשרת בין CLA "רגילה" ל-CLA 45 AMG המוטרפת. אכן, בדיוק כמו אודי S3 הממוקמת בין ה-A ל-RS, וכמו ב.מ.וו 235M שאינה סדרה 2 רגילה, אבל גם לא M2 סופר-ספורטיבית.
מחיר: 470 אלף שקל
מתחרים: אודי S3 סדאן, ב.מ.וו 235M גראן-קופה
7 צפייה בגלריה
מרצדס CLA 35 AMG
מרצדס CLA 35 AMG
(צילום: ניר בן זקן)
טוב: ביצועים, התנהגות, עיצוב
בסדר: נוחות, צעקנית
טעון שיפור: מושב אחורי, מחיר
ציון: 7

איך נראה

נתחיל בשינויים לעומת CLA רגילה, אחת המכוניות הנאות בסביבה. סבכה קדמית, ספוילר בקצה דלת תא המטען ופגוש אחורי עם מסיט אוויר בולט וצמד מפלטים אינם זהים והופכים אותה לנאה עוד יותר. כשהיא נעזרת גם בצהוב זועק, גג ומראות שחורים, חישוקי "19 כהים וגומי רחב ונמוך דופן, היא מייצרת כמות מסחרית של תשומת לב סביבתית השמורה בדרך כלל למכוניות אקזוטיות ויקרות ממנה בהרבה.
7 צפייה בגלריה
מרצדס CLA 35 AMG
מרצדס CLA 35 AMG
(צילום: ניר בן זקן)
תא הנוסעים לעומת זאת דומה (מדי) לדגם הרגיל. עם זאת הוא כולל מושבים אחרים המציעים תמיכה משופרת, הגה ספורט בשרני, דוושות בגימור מתכתי ודיפונים-ריפודים-תפרים שונים, וכמובן תצוגת נתוני "אקשן" בלוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע (בגודל "10.25 כל אחד).
השאר? דומה כאמור ולא מרגיש מיוחד ואיכותי באופן שיצדיק תג-מחיר הנושק לחצי-מיליון שקלים. ואם כבר, רשימת האבזור בהקשר זה דלה יחסית. אין כיוון חשמלי למושב הנוסע או להגה, בקרת האקלים חד-אזורית ללא פתחים ליושבים מאחור ויש מצלמת נסיעה לאחור פשוטה.
7 צפייה בגלריה
מרצדס CLA 35 AMG
מרצדס CLA 35 AMG
(צילום: ניר בן זקן)
כמו בגרסה הרגילה של ה-CLA, גם כאן מרחב המחיה ליושבים מאחור ראוי, למעט תקרה נמוכה מדי עבור גבוהים וויתור מוזר על ידיות אחיזה ליושבים מאחור. לתא המטען נפח ראוי של 460 ליטר, ואבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת עירנות נהג ושטחים מתים, כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
7 צפייה בגלריה
מרצדס CLA 35 AMG
מרצדס CLA 35 AMG
(צילום: ניר בן זקן)

איך נוסע

מנוע 2.0 ליטר מוגדש (M260) מגיע מה-CLA250 עם שינויים למגדש הטורבו (טווין-סקרול), מצנן ביניים חדש, תזמון שסתומים אחר וסעפת פליטה אקטיבית. התפוקה עומדת על 306 כ"ס העוברים לכל הגלגלים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.
הביצועים כצפוי טובים מאוד. הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך פחות מחמש שניות וניתן בקלות לביצוע על-ידי בקרת שיגור סופר-יעילה. מרשימים לא פחות הם דרך פעולתו הלינארית של המנוע, והשילוב המוצלח עם תיבת ההילוכים שאינה מאופיינת בשיהוקי זחילת פקקים ונסיעה עירונית קופצנית כדומות לה. צליל המנוע לעומת זאת מאכזב, אם מתעלמים - וראוי שכך - מאפקט הפצפוצים המלאכותי והמגוחך מעט בעזיבת מצערת. צריכת הדלק בממוצע המבחן: 8.7 ק"מ לליטר.
7 צפייה בגלריה
מרצדס CLA 35 AMG
מרצדס CLA 35 AMG
(צילום: ניר בן זקן)
בהתאם לייעודה הספורטיבי, ל-35 גיאומטריית מיתלים שונה והיא נוקשה יותר, ללא בולמי זעזועים אדפטייבים (7,000 שקלים תוספת). התוצאה היא נסיעה לא נוחה במיוחד עם יותר מדי השפעה על הנוסעים. חלונות נטולי-מסגרת אחראים לחדירת רעשי רוח מיותרים.
היכולת הדינמית גבוהה, עם מגבלות אחיזה קיצוניות שקשה לאתגר בכביש ציבורי יבש. ההגה - עם כיול שונה האחראי לחדות ודיוק - מאפשר למקם את החרטום "על המילימטר" לבעוט כמעט בלי חשבון במצערת ולבטוח במערכת הנעה כפולה יעילה. עבור נהג שאינו מיומן במיוחד, זו ללא ספק אחת המכוניות היותר-מהירות בכביש מפותל למרות שיש חזקות ממנה.
דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (כמו ב-CLA 45S) אין כאן, ולכן נמנעת מהנהג האפשרות להשתעשע בהחלקות אחוריים מבוקרות, אך יש לו מערכת בלימה מצוינת עם דיסקים גדולים יותר ומחוררים (350 מ"מ מלפנים ו-330 מ"מ מאחור) בעלי יכולת האטה יוצאת דופן ללא תסמיני דעיכה.
7 צפייה בגלריה
מרצדס CLA 35 AMG
מרצדס CLA 35 AMG
(צילום: ניר בן זקן)

סיכום

כמוצר מוטורי, מרצדס CLA 35 AMG מגשרת היטב על הפער (הגדול) בין הדגם הרגיל ל-AMG הקיצונית. למרות ביקורת פה ושם (תא נוסעים, אבזור ונוחות נסיעה) היא מרשימה מאוד עם מראה מסובב ראשים, יכולת דינמית גבוהה וביצועים מצוינים. ולטעמנו, היא עשויה להתאים היטב לכל מי שאינו חייב את הטירוף המוחלט של הסופר-ספורטיבית הקיצונית (והנוחה עוד פחות).
אבל אז מביטים בתג-מחיר של חצי מיליון, והיכולת הגבוהה נראית פתאום פחות נגישה. עד כמה? ב-100 אלף שקל פחות אפשר לרכוש ב.מ.וו M240 עם מנוע שישה צילינדרים והנעה אחורית "טהורים". באותו מחיר אפשר לקנות פורשה 718 קאיימן כמעט-אקזוטית עם מנוע מרכזי. שתי מתחרות אפשריות ומאוד-מאוד מעניינות שהופכות את רכישת ה-CLA הזו לפחות אטרקטיבית.
7 צפייה בגלריה
מרצדס CLA 35 AMG
מרצדס CLA 35 AMG
(צילום: ניר בן זקן)
מנוע: 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו-בנזין
הספק: 306 כ"ס ב-5,800 סל"ד
מומנט: 40.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד
תמסורת: 7 הילוכים כפולת-מצמד, הנעה כפולה
אורך: 469.5 ס"מ
רוחב: 183.4 ס"מ
גובה: 140.4 ס"מ
בסיס גלגלים: 272.9 ס"מ
משקל עצמי: 1,590 ק"ג
נפח תא מטען: 460 ליטר
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 4.9 שניות, 250 קמ"ש
צריכת דלק, פליטת מזהמים: 13.7 ק"מ לליטר, 167 גרם CO2 לק"מ
כריות אוויר: 6
דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
מחיר: 470 אלף שקל