שתף קטע נבחר

מרתון השתלות איברים: 8 משפחות תרמו והצילו 25 ישראלים

חרף משבר הקורונה נרשם שיא הסכמות לתרומות איברים לאחר ששמונה משפחות הסכימו לתרום איברים. ממרתון ההשתלות ניצלו חייהם של 25 ישראלים

שיא הסכמות לתרומות איברים: בתוך ימים אחדים, שמונה משפחות נתנו את הסכמתן לתרום מאיברי יקיריהם שנפטרו. בעקבות זאת, ניצלו חייהם של 25 אנשים.

 

לחתימה על כרטיס אדי

 

השבוע, נערך מרתון תרומות איברים: שמונה משפחות שיקיריהן נפטרו, גילו רוח של נתינה והסכימו לתרום את איברי יקיריהן: ההסכמות לתרומות התקבלו בבתי החולים שערי צדק, איכילוב, הדסה, שיבא, רמב"ם ואסף הרופא ובזכותן כאמור ניצלו חייהם של לא פחות מ-25 ישראלים במצב קשה, שהיו ברשימת הממתינים להשתלה.

 

אחת המשפחות הללו הייתה זו של שאול שעשוע ז"ל, בן 73. משפחתו סיפרה כי שאול היה מבין ראשוני החתומים על כרטיס אדי, וכי זה היה רצונו.

 

מרתון השתלות בצל הקורונה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מרתון השתלות בצל הקורונה(צילום: shutterstock)

 

"התנאים והמגבלות בהם כולנו שרויים בעת הזו מכבידים עוד יותר במצבים של פטירת קרוב משפחה", אומרת ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, "מעבר למגבלות הפיזיות והטכניות, נוספים חששות הישרדות אישיים וכלכליים".

 

היא הוסיפה ואמרה: "מעל לכל זה, נדרשת המשפחה להתמודד גם עם האובדן וגם עם ההחלטה לתרום איברים. הצוותים המטפלים, ובראשם מתאמי ההשתלות, מעריכים את בני המשפחה שמאשרים את התרומות, וחשים גאווה על כך שלמרות הכל האחווה והנתינה נמשכים".

 

נכון להיום ממתינים כאלף ישראלים לתרומת איברים. מספר הממתינים להשתלת כליה הוא הגבוה ביותר - 857 איש סובלים מאי ספיקת כליות ומטופלים בדיאליזה שממתינים להשתלת כליה. אחריהם כ-125 איש הממתינים להשתלת ריאות, 85 להשתלת כבד, כ-80 להשתלת ריאות או לב ושמונה להשתלת כליה ולבלב.
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים