אוהבים לנהוג ולא יכולים? קבלו את רשימת משחקי הנהיגה לא רק הפופולאריים ביותר כיום, אלא גם המקצועיים מכולם, עם חוות דעת פרטנית והתאמה אישית לרמות נהיגה שונות. ואם יש לכם קונסולת משחק מסוג PS4 או Xbox One, אתם בכלל מסודרים.

לאוהבי נהיגת ראלי

שם המשחק: 4dirt (שנת 2017) - לאתר
מה טוב בו: משחק סימולציית מירוצי ראלי הפופולארי ביותר, עם מכוניות דגמי ראלי, "טרופי טראק", מכוניות ראלי-קרוס, באגים ועוד. עולם עשיר של תחרויות ראלי, אקדמייה לנהיגת ראלי, תחרויות ראלי-קרוס רשמיות, סטייג'ים (קטעים) במירוצי ראלי רשמיים, עשרות דגמים שונים.
למי הוא טוב: יש בו שתי רמות נהיגה עיקריות: 'גיימר' לנהגים מתחילים שרוצים ליהנות מהעולם המופלא ו'סימולטור' המיועד לנהגים בעלי ניסיון שמסוגלים להתמודד עם אחיזת קרקע משתנה והחלקות זנב מרהיבות.
מחירים: 130 שקל לעותק 'פיזי' בחנויות. 113 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות XBOX, או 144 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות PSN

שם המשחק: Dirt Rally 2.0 (שנת 2019) - לאתר
מה טוב בו: מתמודד ראוי על תואר משחק הראלי בטוב בכל הזמנים מול ריצ'ארד בארנס ראלי האגדי. סימולטור ראלי הארד-קור שמשלב קטעי ראלי אמיתיים מן העולם, רכבי ראלי מתקופות זמן שונות ובעיקר אתגרי Online רבים לצד התמודדות נגד נהג ממוחשב שיתסכל פעם אחר פעם תוך שהוא מדגים כמה מהר אפשר לנהוג.
למי הוא טוב: מתאים לנהגים מנוסים יותר, בעיקר לאלו שכבר בעלי הגה ודוושות, פחות מתאים לבקר שליטה רגיל. למי שמעוניין לחוות איך באמת נוהגים בראלי, כיצד לסמוך על הוראות הנווט שיושב ליד, תוך פיתוח היכרות אינטימית עם הרכב והתאמת תגובות מהירות כברק. עם השיעור הבסיסי: החלקת הרכב לתוך הפניה כדי שניתן יהיה להאיץ החוצה בחוזקה.
מחירים: 200 שקלים לעותק פיזי בחנויות, 169 שקלים לעותק דיגיטאלי בחנות XBOX, כ-215 ש"ח לעותק דיגיטאלי בחנות PSN

לחובבי נהיגה בכבישי עולם

שם המשחק: The Crew 2 (שנת 2018) - לאתר
מה טוב בו: משחק נהיגה עם מפות ענקיות, מכוניות ספורט, אופנועים, סירות מירוץ ואפילו מטוס פעלולים. טיול על כבישים בעולם הגדול עם אפשרות לתחרויות מול נהגים אחרים, הקמת צוותי נהיגה ועוד. יש ארבע קטגוריות נהיגה: 'מסלול', 'שטח', 'מירוצי רחוב' ו'פריסטייל'.
למי הוא טוב: לא למי שמחפש דווקא סימולטור נהיגה מרשים, אלא למכורים לארקייד שעשוי מצוין.
מחירים: 100 שקלים לעותק פיזי בחנויות, 250 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות XBOX, כ-72 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות PSN

שם המשחק: Need For Speed Heat (שנת 2019) - לאתר
מה טוב בו: כנראה הכותר ה-1,792 במספר לסדרה הפופולארית (כנראה) בעולם. הדגש במשחק הזה הוא על יכולת שדרוג והתאמה של הרכב שלכם. השחקנים משקיעים שעות בעיצוב כלי הרכב בסטודיו מרהיב הכולל צילום הרכב שלכם מכל זוית אפשרית. אחר כך יוצאים לסדרת אתגרי נהיגה שמזכים בנקודות שידרוג נוספות המיועדות לרכישת כלי רכב נוספים ושדרוג קיימים. וכמובן, כשהלילה יורד הנאונים נדלקים וחבורות הנהגים יוצאות למירוצי רחוב מסוכנים. כאן לא מספיק לנצח, כי המשטרה נכנסת לסיפור.
12 צפייה בגלריה
Need For Speed Heat
Need For Speed Heat
Need For Speed Heat
למי הוא טוב: לכולם. כל גיימר-נהיגה חייב לפחות עשרות שעות ניד פור ספיד לווריד.
מחירים: 327 ש"ח לעותק דיגיטאלי בחנות XBOX, כ-236 ש"ח לעותק דיגיטאלי בחנות PSN

שם המשחק: Burnout Paradise Remastered (שנת 2018) - לאתר
מה טוב בו: עשר שנים לאחר צאת המשחק המקורי, יצאה גירסה מעודכנת ב-4K לטובת אוהדיו הרבים של המשחק. מפת האי 'פרדייז' מטריפה וכוללות רמפות, גשרים ומנהרות, מאות פעלולים והתרסקויות מרהיבות. מצבי נהיגה שונים מאפשרים לברוח מהמשטרה ומיד 'לעבור צד' ולרדוף אחרי פורעי חוק. מצב Party מאפשר לשחקנים שונים להמשיך משחק שהחל שחקן אחר.
12 צפייה בגלריה
Burnout Paradise Remastered
Burnout Paradise Remastered
Burnout Paradise Remastered
למי הוא טוב: למי ש-100 כלי רכב שונים לא מספיקים לו ומעוניין גם בממד אחר של הנאה על רכב דו-גלגלי. כי מי לא חלם פעם להמריא באופנוע במהירות 200 קמ"ש מקצה גשר ולהתרסק בצורה מרהיבה לתוך האספלט?
מחירים: 125 שקל לעותק פיזי בחנויות, כ-108 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות XBOX, כ-105 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות PSN

למכורים לפורמולה 1

שם המשחק: F1 (שנת 2019) - לאתר
מה טוב בו: המשחק היחיד המוקדש כולו לפורומולה 1. לאחר שנים של כותרים כושלים הגיע פורמולה 1 2018 והתחיל לייצר עניין. הגירסה הנוכחית והעדכנית כבר מצליחה לרגש מליוני נהגי פורמולה בעולם. ובזמן שאין כרגע ספורט מוטורי בשום מקום עקב הקורונה, הוקמה מיידית סדרת מירוצים וירטואלית בין נהגים אמיתיים על גבי משחק זה. מתחילים כנהג פורמולה 'ירוק' ועוברים שיעורי נהיגה הכוללים לימוד תפעול הרכב, קווי נהיגה נכונים, כיול הרכב בהתאם למסלול ולהעדפות והיכולת ושימוש במכוניות והמסלולים האמיתיים של עונת 2019.
למי הוא טוב: למי שמחפש משחק שיהיה המקיף והקרוב ביותר מבחינת תוכן לחיים אמיתיים. רמת הקושי מתאימה למתחילים ולנהגים מקצועיים כאחד. קיימות ליגות רבות של מתחרים מכל העולם, כולל ליגה ישראלית של נהגים המתחרים כל שבוע. בקרוב אמורה אמנם לצאת גירסה חדשה, אך אין סיבה להמתין לה. גם זו הנוכחית מצוינת.
מחירים: 230 שקל לעותק פיזי, 265 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות XBOX, כ-335 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות PSN

פשוט נהיגת מסלול

שם המשחק: Project CARS 2 (שנת 2017) - לאתר
מה טוב בו: משחק סופר-מושקע. קרני השמש וטיפות הגשם כל-כך ריאליסטיות שכאשר המשחק יצא, סרטוני יוטיוב שלו גרמו ללא מעט צופים להתבלבל ולהניח שמדובר בסרטי נהיגה אמיתיים ולא משחק. יש כמעט 190 כלי רכב שונים לנהיגה, מסלולים אמיתיים מכל העולם לצד כמה מכבישי הנהיגה היפים ביותר שיש על הפלנטה.
למי הוא טוב: למי שמחפש איכות תמונה וצליל ללא תחרות. החולשה היחידה היא פיזיקת-נהיגה שאינה ברמה הגבוהה ביותר ומתאימה למשתמשי בקר יד ופחות הגה-דוושות.
מחירים: 150 שקל לעותק פיזי בחנויות, 335 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות PSN

שם המשחק: Assetto Corsa (שנת 2016) - לאתר
מה טוב בו: אחד הסימולטורים המקצועיים ביותר עבור חובבי נהיגת מסלול, עם מכוניות מירוץ סרוקות-לייזר ברמה הגבוהה ביותר, המיועדות לחדי-עין ונהגים רציניים. מקלארן, פרארי, פגאני, אלפא ועוד. הושקעו בו שעות על גבי שעות ביצירת כל רכב, בעבודה משותפת עם יצרנים אמיתיים ותוך דיוק בפרטים עד רמת הבורג. לא תמצאו פה עולמות פנטזיה אלא מירוצי מסלול נטו, עם קהילת דריפטים אדירה מהצד השני - בפלטפורמת PC - בניגוד לקונסולה - המשחק פתוח למפתחים, ומציע אלפי מכוניות ומסלולים.
למי הוא טוב: למי שמעונין במירוצים, ואך ורק במירוצים.
מחירים: 125 שקל לעותק פיזי בחנויות, 144 שקל לעותק הדיגיטאלי, המון חבילות הרחבה בתשלום נוסף.

רק ל-PS4

שם המשחק: Gran Turismo Sport Spec II (שנת 2019) - לאתר
מה טוב בו: הגרסה האחרונה למשחק הנהיגה הפופולארי בכל הזמנים, עם הרחבה למשחק המקורי מ-2017. משחק חובה לכל חובב נהיגה, זה שהכיר למיליוני גיימרים בכל העולם את מסלול נורבורגרינג האגדי בכותר גראנד טוריסמו 4. כותר הדגל של סוני מתגאה בירידה יוצאת דופן לפרטים, לרבות איכות 4K ב-60 פריימים לשניה, עם סריקת לייזר של מאות כלי רכב מכל המותגים, הקלטת סאונד באולפן מקצועי וחוויית נהיגה מטורפת. החל בבית ספר לנהיגת מירוצים שילמד אתכם כל מה שצריך לדעת, אתגרי נהיגה (כולל היסטוריים), מירוצים מרובי משתתפים בכל רמת קושי אפשרית, נהיגה ב'עולם פתוח' ועוד.
12 צפייה בגלריה
Gran Turismo Sport
Gran Turismo Sport
Gran Turismo Sport
למי הוא טוב: למי לא. אם יש לכם PS4תוכלו לקבל את כל התוכן שתרצו בכותר אחד, ולגיימרים הוא חובה. קחו בחשבון שבעזרת המשחק הזה מתקיימים מירוצים רשמיים בעולם, כאלה שהכשירו נהגי מירוץ שעברו מסימולטור לחיים האמיתיים וזכו להצלחה מסחררת כנהגי מירוץ רשמיים של קבוצות נהיגה בכירות.
מחירים: 55 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות PSN, כ-70-90 ש'ל לעותק פיזי בחנויות

רק ל-Xbox One

שם המשחק: Forza Horizon 4 (שנת 2018) - לאתר
מה טוב בו: נחשב לאחד ממשחקי הנהיגה (לא סימולטור, בדגש על מכאניקה של נהיגה) הטובים בעולם. לעומת מזג האויר האפרורי, גשום והדרכים הפקוקות והמצלמות ברחבי בריטניה, בגרסה של פורזה הורייזן הנוף מהמם, כבישים ונופים מהיפים שראינו בכל משחק שנוצר עד היום. שעות על גבי שעות של הנאה מנהיגה. עם עונות שנה משתנות בצורה מדהימה, נהיגה בעולם חופשי או חבירה לצוותי נהיגה אחרים, מאות מכוניות באיכות מרהיבה, סאונד מדהים ובעיקר כמה מכוניות וינטג' מרהיבות.
למי הוא טוב: כשזה מגיע ל'בזבוז זמן' מאחורי הגה של קונסולה, זה כנראה המשחק הכי טוב שתוכלו לרכוש כרגע.
מחירים: 70 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות XBOX, כ-190 שקל לעותק פיזי.

שם המשחק: Forza Motorports 7 (שנת 2017) - לאתר
מה טוב בו: רגע לפני שיוצא פורזה 8 החדש, גרסת 7 עדיין יוצאת דופן. הסטודיו 'Turn 10' שיצר את המשחק התייחס ל-Grand Turismo המתחרה כאתגר שצריך לנצח. קשה להתעלם מכמות הרכבים והירידה הסופר-מרשימה לפרטים. פורזה הייתה ונשארה מסדרות הנהיגה המצליחות בעולם ובעוד שיצאו כבר כותרים יותר 'מכאניים', הפונים יותר לאיכות הנהיגה ברכב, פורזה זכה להצלחה הגדולה ביותר עבור XBOX ובפער ניכר.
12 צפייה בגלריה
Forza Motorsport 7
Forza Motorsport 7
Forza Motorsport 7
למי הוא טוב: בניגוד להרבה כותרים אחרים פורזה מאפשרת לכם לנהוג בכל המכוניות במשחק במצב Free play גם אם עוד לא רכשתם אותם
מחירים: 70 שקל לעותק דיגיטאלי בחנות XBOX, כ-190 שקל לעותק פיזי.

הכותב הוא בעלים של מרכז הסימולטורים SimRace
פורסם לראשונה: 10:00, 15.04.20