שתף קטע נבחר

הקלות בהארכת השהות בארה"ב

הקלות משמעותיות של רשויות ההגירה עבור מחזיקי ויזת תייר המבקשים להאריך או לשנות את הסטטוס שלהם לאור מצב מגיפת COVID-19

רשות ההגירה האמריקאית הודיעה השבוע כי תאפשר הקלות משמעותית לטובת מחזיקי ויזת תיירבבקשות להארכה או שינוי סטטוס המבקר, זאת לאור הקשיים העולים עקב ממגיפת ה COVID-19. הכוונה היא בראש ובראשונה להגבלות התנועה ברמה הבין לאומית המקשה על עזיבה המדינה של עשרות אלפים ובתוכם ישראלים רבים.

 

רשות ההגירה - USCIS - מפנה לאפשרויות העומדות בפני המבקרים, כאלה שזמינות באופן קבוע וכאלה שהוצאו במיוחד לימים אלה. שכן, בנסיבות שנוצרו, לעיתים קשה לעמוד בכל אותם תנאים הנוגעים למעמד חוקי של מבקרים שנזקקים להארכה או שינוי של הסטטוס שלהם המגיע לסופו בתום הביקור.

 

המחזיק ויזת תייר המגיע לארה״בלמטרות תיור או למטרות עסקים, רשאי להישאר במדינה לתקופה של עד שישה חודשים. בתום התקופה על המבקר לעזוב או להאריך את הסטטוס, או לשנותו לסטטוס אחר על בסיס עבודה, לימודים או משפחה.

 

רשות ההגירה מכירה בכך ומוסיפה, שלאור המצב הנוכחי, ובפרט לאור מגבלות התנועה, תתחשב במבקש שהושפע ישירות מהמצב. במקרים אלו ניתן לעשות את הפעולות הבאות:

להגיש בקשה להארכת שהות או שינוי סטטוס - המהלך המתבקש והפשוט ביותר הוא להגיש בקשה בזמן להארכה או שינוי סטטוס. כל עוד הבקשה מוגשת בזמן, המבקש יכול להמשיך ולשהות במדינה לאורך הטיפול בבקשה ועד לאישורה והזמן שהתבקש. המבקש למעשה מקבל הארכה אוטומטית. יש מגוו ןסיבות להגשת בקשות הארכה, אך החידוש הוא שניתן להשתמש במצב הנוכחי כסיבה לגיטימית לבקשת ההארכה.

חשוב לציין כי הכללים חלים לא רק על מבקרים אלא אף על מחזיקי ויזות עבודה המבקשים להאריך אותן בימים אלו. מדובר ב H1B, L-1, E-1, E-2, O-1, R-1 ועוד. מחזיקי ויזות אלה יקבלו הארכה אוטומטית של 240 יום אם יגישו את הבקשה בזמן על ידי אותו מעסיק.

 

קבלת בקשות שהוגשו באיחור

לאור המצב הנוכחי, הרשויות יתחשבו, ובנסיבות מסויימות יאשרו בקשות אשר לא יוגשו בזמן בגלל השפעה ישירה של הגבלות התנועה או הגבלה אחרת שנוצרה כתוצאה מהשפעת ה COVID-19. מובן כי הרשויות גם יתחשבו בחולים שכתוצאה מהידבקותם לא יוכלו לעזוב את המדינה.הכל נכנס תחת סעיף נסיבות יוצאות דופן שלא מאפשרות הגשת בקשה או עזיבה של המבקש את המדינה בזמן.

 

התחשבות במחזיקי ESTA

מבקרים הפטורים מויזה. מדובר באזרחי מדינות שמדינתם וארה״ב הסכימו על פטור מבקר לארה״ב (visa waiver program). אזרחי אותן מדינות רשאים לבקר במדינה ללא צורך בהוצאת ויזת מבקרים. בדומה לויזת מבקר מסוג B1/2 מדובר באפשרות ביקור לשתי מטרות - תיור ועסקים.

 

האישור מוענק לתקופה מוגבלת של 90 ימים, והשוני העיקרי בין הויזה לאשרה המדוברת טמון בעיקר בעובדה כי לא ניתן להאריך את משך תקופת השהות במדינה ואף לא ניתן לשנות סטטוס לויזה אחרת למטרות עבודה, לימודים או כל מטרה אחרת. למעשה האופציה היחידה העומדת בפני אותם מבקרים, בהם גם ישראלים רבים בעלי אזרחות כפולה, היא לעזוב את המדינה ולחזור שוב אם יש צורך כמבקר או כמחזיק ויזה אחרת.

 

החידוש מאפשר לאותם מבקרים ללא ויזה להאריך את השהות שלהם במדינה שלושים יום, בהנחה ויוכיחו כי לא יכולים לעזוב את המדינה בזמן בשל המצב. או שנפגעו מוירוס ה COVID-19 באופן ישיר. הדבר מבטא חריגה במדיניות רשויות ההגירה ביחס למחזיקי אשרת ESTA שכן החוקים כלפי עזיבה בתום תשעים הימים המותרים לביקור הם נוקשים וכמעט ולא ניתנים לשינוי מתוך המדינה.

 

רוח חדשה מצד רשויות ההגירה לאור המצב

הנחיות חדשות אלו מתווספות להקלות נוספות שמורגשות לאחרונה בהם הענקת גרין קארד על בסיס עבודה מבלי להיזדקק לראיון הקבוע. חשוב לציין כי לא מדובר בשינוי רשמי של רשות ההגירה, אלא במספר תיקים שראינו לאחרונה במשרדינו ואצל קולגות של לקוחות שמקבלים את הגרין קארד שלהם ישירות מבלי ראיון.

 

הקלה נוספת עליה התבשרנו לאחרונה נוגעת למבקשי הארכות לאישורי עבודה. עד כה אותם מבקשים היו מחויבים במתן טביעות אצבע גם בבקשת ההארכה. נכון להיום אותם מבקשים יקבלו פטור מטביעות האצבע, והרשויות ישתמשו בבדיקות שניתנו בבקשה המקורית שהוגשה.

 

חשוב לציין כי שינויים אלה מתווספים להנחייה שנקבעה במהלך חודש מרץ, לפיה כל הפגישות האישיות שנכון לעתה קבועות עד לשלישי במאי נדחות למועד לא ידוע. מדובר בפגישות למתן טביעות אצבע, בראיונות בתיקי גרין קארד על בסיס נישואין או עבודה, כמו גם ראיונות לקבלת אזרחות. שינוי נוסף לאור המצב הוא ביטול ההליך המהיר לכל סוגי ויזות העבודה שמאפשרות הליך שכזה.

 

יש להניח שנראה שינויים נוספים ככל שהמצב ימשך וישפיעו על תחום ההגירה כמו על כל תחום אחר.

 

עו"ד שלומי אטש הנו מומחה בתחום ההגירה לארצות הברית ובעלים של משרד מוביל בתחום במנהטן ניו יורק.

 

www.atashlaw.com

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Photo: Shutterstock
הקלות עבור מחזיקי ויזה
Photo: Shutterstock
מומלצים