תיעד עצמו נוהג במהירות מסחררת ונתפס. צעיר בן 26 תושב כפר כנא, תיעד עצמו נוהג בכביש 65 שבצפון במהירות של 260 קמ"ש ופרסם זאת ברשת החברתית טיקטוק המבוססת על סרטונים קצרים. בסרטון שהעלה נראים בבירור שלטי הכוונה המצביעים על המיקום המדויק ומיקומו של הרכב על-גבי מסך מערכת הניווט. בעקבות חקירת משטרה נעצר הנהג ולפני מספר ימים הוגש נגדו כתב אישום כולל חילוט חצי משוויו של הרכב.
הנסיעה המתועדת התרחשה ב-3 באפריל בשעות הערב המוקדמות, בכביש 65 המחודש, בקטע שבין מחלפון קדרים למחלף גולני. מכתב האישום שהגישה לשכת התביעות המשטרתית לבית המשפט לתעבורה בנצרת, עולה כי הצעיר נהג ברכב ספורטיבי מסוג סיאט ליאון קופרה במהירות שהגיעה ל-260 קמ"ש, 170 קמ"ש מעל המהירות המותרת במקום. עוד נטען כנגדו כי במקרה אחר נהג באזור חיפה במהירות של 180 קמ"ש, ובמקרים נוספים נהג "במהירות בלתי סבירה ביחס לתנאי הדרך, בקלות ראש וברשלנות, תוך שהוא סוטה מנתיב הנסיעה".
לדברי המשטרה, לאחר שהסרטון התפרסם נערכה חקירה במסגרתה התחקו החוקרים אחר אלמנטים שונים ברכב לרבות המוסיקה שנוגנה ברדיו, והצליחו כך לגלות את מועד הנסיעה ואת המיקום. בהמשך הגיעו למצלמות אבטחה בכביש ומשם לבעל הרכב. בבדיקת המכונית התגלה כי התבצעו שינויים לא חוקיים במנוע. לדברי המשטרה, "צעירים רבים במגזר הערבי מבצעים שינויים במנוע כדי להתאימו למהירויות גבוהות". בין השינויים להם טוענת המשטרה: "התקנת מערכת AEM ומיכל מתנול המתחברים למערכות הרכב ומעלים את הספק המנוע, מסנן אוויר עם קיבולת ויכולת קירור אוויר גדולה, מערכת טורבו מחוזקת, וצינורות אספקת אוויר מוגדלים עם שכבת סיליקון להעברת אוויר בכמות גדולה יותר ומהירה יותר" - כך בכתב האישום.
עוד אומרים במשטרה כי בתקופה האחרונה היו בצפון מספר תאונות קשות במעורבות כלי רכב משודרגים. לפני מספר חודשים נהרגה צעירה מהיישוב יפיע בהתנגשות בין הרכב בו נסעה לבין רכב פולקסווגן משודרג, ואילו במוצאי שבת האחרונה נפצע אנושות בן 26 כאשר מכונית סיאט משודרגת בה נהג סטתה מנתיבה באזור צומת הזכוכית בנצרת. הרכב נחתך לשניים והמנוע נתלש ממקומו ונמצא במרחק עשרות מטרים מהרכב. הפצוע הועבר כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים רמב"ם בחיפה.
במשטרה אומרים כי בימי הקורונה ניצלו בעלי הרכב את הכבישים הריקים למירוצים בכלי רכב משודרגים. פקד רוני חינאוי, קצין הבוחנים במרחב עמקים, אמר כי יש גידול משמעותי במספר כלי הרכב המשודרגים, בעיקר מסוג סיאט, בכבישי הצפון. "זה רכב שאפשר לרכוש בכמה עשרות אלפי שקלים, לפעמים אפילו באמצעות מימון, ובהשקעה של עוד כמה אלפים אתה הופך רכב משפחתי למכונת רצח על הכביש. זה הופך מרכב של 120-150 כ"ס ל-520 כ"ס. זה טיל בליסטי. יושבים מהנדסי רכב ובטיחות שנים כדי לבנות רכב, ובא בחור צעיר, משדרג את ביצועי המנוע עם הזרקת מתנול, חותך את הבולמים כדי להנמיך את הרכב, מרכיב צמיגים רחבים יותר, ויוצא עם הרכב הזה לכביש. זו פצצת זמן".