שתף קטע נבחר

תרומות בימי קורונה: החברות שמסייעות בצל המשבר

המפגש הירושלמי שהוביל להשקעה בסטארט-אפים מתחום הבריאות הדיגיטלית והחברה שהסבה את מתחם המשרדים שלה לאזור לאיסוף תרומות לנזקקים. הצצה למרימי התרומות השבוע

גם השבוע התגייסו חברות מסחריות ואנשי עסקים כדי לתרום בצל משבר הקורונה. כך, למשל, מפגש היי-טקי פיזי ראשון, כחלק מהחזרה לשגרה, קיימו קרן הון הסיכון JVP של אראל מרגלית, חברת התרופות אסטרהזניקה ועמותת יוזמה לאומית, במהלכו השיקו את המיזם PlayBeyondBio - מסלול להפיכת סטארט-אפים מתחום הבריאות הדיגיטלית לחברות מבוססות תוך כחצי שנה.

 

החלה הספירה לאחור במרוץ לאישור התקציב

המסחר בימי קורונה: הייצוא והייבוא צנחו ביותר מ-25% באפריל

10 צעדים שימנעו מישראל להידרדר לתהום כלכלית

 

במפגש הירושלמי הוכרז על תשעה סטארט-אפים נבחרים, שיקבלו ליווי צמוד של חונכים להגדרת חזון החברה, שוק פוטנציאלי, מסרים שיווקיים והטמעת הטכנולוגיה בעלות מוערכת של מיליוני שקלים. במפגש נכחו לצד מרגלית ומנכ"ל אסטרהזניקה, אוהד גולדברג, גם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, נציגי השותפים במיזם ונציגי הסטארט-אפים.

תרומות שבועי משה ליאון, אראל מרגלית, אוהד גולדברג (צילום: ריקי רחמן)
משה ליאון, אראל מרגלית ואוהד גולדברג(צילום: ריקי רחמן)

המיליארדר והפילנתרופ רומן אברמוביץ' הרים תרומה להקמת מאות עמדות טיפול נמרץ ייעודיות למצבי חירום לאומיים, כגון מגפות מתפרצות ומתקפות טילים, במרכז הרפואי שיבא תל השומר. אברמוביץ' סירב למסור את הסכום שהעביר למטרה, אבל יש לשער שמדובר במיליוני שקלים, שמצטרפים לכ-200 מיליון שקל שכבר העביר בעבר לשיבא עבור פרויקטים שונים. 

תרומות שבועי רומן אברמוביץ' (צילום: יח
ממשיך לתרום. רומן אברמוביץ'(צילום: יח"צ)

חברת סיילספורס ישראל חישבה את שעות ההתנדבות של עובדיה במהלך תקופת המשבר, והגיעה ל-5 מיליון שעות. כהמשך לכך העניקה ל-10 מתוך 50 אלף העובדים בעולם 5,000 דולר אותם יתרמו לעמותה שיבחרו. אודליה רוזנפלד, מנהלת חוויית העובד בסיילספורס ישראל, היא אחת מאותם 10 עובדים ול-ynet היא מספרת כי בחרה לתרום את הסכום לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. 

תרומות שבועי אודליה רוזנפלד (צילום: יח
5,000 דולר לנפגעי תקיפה מינית. אודליה רוזנפלד(צילום: יח"צ)

חברת כאל ובנק דיסקונט, בשיתוף עמותת סביונים שמסייעת לקבל ייעוץ רפואי והשאלת ציוד רפואי ותרופות, השיקו אמבולנס לשינוע קשישים ומוגבלי תנועה המרותקים לכסאות גלגלים בעלות של 200 אלף שקל. שירות האמבולנס פעיל 24/7 לטובת הנזקקים לשירות ללא עלות. 

תרומות שבועי אמבולנס לשינוע קשישים (צילום: יח
אמבולנס לשינוע קשישים ומוגבלי תנועה(צילום: יח"צ)

חברת הקוסמטיקה הישראלית לאורקס, בניהולו של פרופ' דב אינגמן, העניקה לכ-150 רופאות ורופאים במרכז הרפואי שיבא תל השומר ערכות לטיפוח עור הפנים וטשטוש קמטים בשווי כולל של 40 אלף שקל. 

תרומות שבועי תרומת לאורקס (צילום: יח
תרומת לאורקס בשווי 40 אלף שקלים(צילום: יח"צ)

חברת ICL (כיל) רכשה מחקלאים בנגב ובגליל עשרות אלפי זרי פרחים וחילקה אותם לעובדיה, לבני משפחותיהם ולגמלאי החברה. התמיכה בחקלאים היא מהלך גלובלי של החברה. 

תרומות שבועי עובדי כיל אורזים פרחים (צילום: יח
דואגים לחקלאים. כיל(צילום: יח"צ)
 

ירון בוגנים, מנכ"ל חברת ההנעלה טבע נאות ישראל, תרם לצוות הרפואי המטפל בחולי הקורונה במרכז הרפואי רמב"ם 60 זוגות קבקבי "קומפי" של החברה. בנוסף, הוענקו שוברי מתנה ברשת טבע נאות לכל 5,000 עובדי המרכז הרפואי. ד"ר מיכאל הלברטל, מנהל רמב"ם, וגילה היימס, מנהלת הסיעוד ומרכזת תחום טראומה בביה"ח, הודו לבוגנים. 

תרומות שבועי ד
ד"ר מיכאל הרברטל, ירון בוגנים וגילה היימס(צילום: מורג ביטון)

חברת הגיימינג פלייסטודיוס (PLAYSTUDIOS) הסבה את מתחם המשרדים שלה למתחם ענק לאיסוף תרומות עבור אוכלוסיות מוחלשות, כגון משפחות בסיכון, קשישים, נשים שורדות אלימות, מחוסרי בית ואמהות חד הוריות. מדי יום מחולקים מאות ארגזי מזון אותם מכינים ומפיצים במשרדי החברה. 

תרומות שבועי משרדי פלייסטאדיוס (צילום: שרונה קנטור)
משרדי פלייסטאדיוס(צילום: שרונה קנטור)

מיכל הרצוג, יו"ר הקרן הפילנתרופית וואהל ותמיד רעייתו של בוז'י הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, הגיעה למספרת שמעון ושאולי לב ברמת השרון, ותרמה 30 ס"מ משיערה לעמותת "זכרון מנחם", עבור פאה למתמודדות עם מחלת הסרטן. 

תרומות שבועי מיכל הרצוג תורמת שיער (צילום: יח
מיכל הרצוג תורמת שיער(צילום: יח"צ)
 

ברוך שיינברג, הבעלים של קרן שיינברג, ועמותת לקט ישראל חברו לשחר כחלון, בעלי גאיה גן אירועים שנסגר עקב הקורונה והכינו משלוח של אלפי מנות חמות לקשישים ומעוטי יכולת. שף המקום, דוד גדג', וצוותו שוקדים מדי יום על הכנת המנות.

תרומות שבועי מנות למען קשישים בגאיה (צילום: יח
מנות למען קשישים בגאיה(צילום: יח"צ)

נציגי 15 שבטי תנועת הצופים מהנהגת ירושלים וחברי שנת השירות בתנועה הגיעו לבית החולים הדסה בעיר ופגשו את מנכ"ל ביה"ח, פרופ' זאב רוטשטיין. הוא הודה להם על עבודת ההתנדבות בתקופה הקורונה, ובין היתר על הסיוע היומיומי בהכנת ערכות מיגון לצוותים הרפואיים. 

תרומות שבועי מתנדבי הצופים בהדסה ירושלים (צילום: תנועת הצופים)
מתנדבי הצופים בהדסה (צילום: תנועת הצופים)
 

בנק ירושלים תרם 60 אלף שקל לכל אחד מבתי החולים קפלן ברחובות וזיו בצפת וכן 60 אלף שקל לארגון יד שרה לצורך רכישת ציוד להתמודדות עם הקורונה.


פורסם לראשונה 14/05/2020 11:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שרונה קנטור
משרדי פלייסטודיוס שהוסבו לאזור לאיסוף תרומות
צילום: שרונה קנטור
מומלצים