הסקירה של סמארטפון שיאומי Mi 10 5G מאפשרת לנו לחזור לנושא החביב עלינו: סמארטפוני פרימיום. רק לפני כמה ימים סקרנו פה את הסמארטפון החדש OnePlus 8 פרו בתפקיד האנדרדוג של עולם הפרימיום. ובכן, הכל זז במהירות בעולם הסמארטפונים. הנה הבשורה החדשה: יש לנו אנדרדוג חדש.
שיאומי אכן לא הצטיירה כאלופה בתחום, אבל המי 10 הוא טלפון פרימיום בכל מובן המילה. למעשה מדובר בספינת דגל שמתייצבת כעת בצמרת הסמארטפונים העולמית על פי שורה של דירוגים.
6 צפייה בגלריה
סמארטפון שיאומי MI10
סמארטפון שיאומי MI10
סמארטפון MI10. האנדרדוג החדש
(צילום: ynet)
עושה רושם, שמתכנני המי 10 החליטו להכניס לחבילה כל מרכיב מוביל אפשרי ובכל תחום. יש לו מסך OLED קמור עם קצב סריקה 90Hz, ערכת השבבים המתקדמת ביותר של קואלקום - סנאפדרגון 865, מערך צילום זוכה דירוגים, שבמרכזו מצלמת ה-108MP האימתנית בעלת יכולת צילום וידאו באיכות 8K, סוללה עתירת נפח עם טעינה מהירה, כולל טעינה אלחוטית, וכל סוגי הקישורים והחיבורים. וכן, גם תקשורת הדור החמישי (5G), שתהיה שימושית בישראל לקראת בוא המשיח.
מבנה הטלפון תואם לקלסיקה המקובלת בשוק הפרימיום: מלבן מאורך עם מסך קמור מלפנים וגב קמור מאחור, שניהם בזכוכית גורילה 5, ומסגרת מתכת. בסך הכל טלפון שמעוצב באופן שמרני ולא מנקר עיניים, במשקל 208.
6 צפייה בגלריה
סמארטפון שיאומי MI10
סמארטפון שיאומי MI10
מערך המצלמות האחוריות
(צילום: ynet)
בתוך המכשיר פועמת ערכת השבבים החזקה ביותר כיום, והיא מקנה לו את מקומו בצמרת. דירוג AnTuTu לחודש אפריל דירג את דגם הפרו של המכשיר כסמארטפון החזק ביותר כיום, ואת הדגם הנוכחי כשלישי בדירוג אחרי וואן-פלוס ולפני גלקסי S20 . מדובר במעבד Snapdragon 865 בטכנולוגיית 7 ננומטר, בעל שמונה ליבות Kryo, מעבד גרפי Adreno 650 GPU, זיכרון פנימי 8GB (הדגם החזק מכיל 12GB) וזיכרון איחסון 256GB (הדגם החזק-512GB).
מסך הOLED הקמור מציג את התמונה מקצה לקצה, כולל החלק הקמור, כך שניתן לצפות בקצה שלה מהצד. הצבעוניות שלו עזה. הוא תומך בקצב רענון 90HZ הטרנדי, והתחושה היא חלקה ומגניב. מדובר במסך 6.67 אינץ', בטכנולוגיית Super Amoled, הפרדה 1080X2340, יחס 19.5:9, וצפיפות פיקסלים 386ppi. עם בהירות מסך שעולה על 800 nits. משחקים נראים כאן במיטבם, גם סרטים בנטפליקס. אין ספק שהוא אחד הטובים בתעשייה.
6 צפייה בגלריה
שיאומי MI10 נתוני
שיאומי MI10 נתוני
שיאומי MI10 נתוני
(איור: ynet)
ערכת הצילום של המי 10 מצדיקה להתעכב עליה. למעשה, מדובר באחת המצלמות הטובות בשוק ביום, ויחס המחיר/תועלת כאן אטרקטיבי למדי. שיבוץ העדשות על גב המכשיר קצת מוזר: שלוש מהן על במה מוגבהת בצד השמאלי העליון ומתחתן עדשה על במה נפרדת.
העדשה הראשית היא בעלת הפרדה 108MP, שרק סמארטפונים בודדים כמו גלקסי S20 מתהדרים בו. עם מפתח f/1.69, חיישן 1/1.33" וגודל פיקסל 0.8µm, היא מפיקה צילומים נאים בהחלט, לא פחות מגלקסי s20 או וואווי p40. באור יום היא מוציאה תמונות עשירות בפרטים בזכות הפרדה של 25MP לעומת 12MP במתחרות. גם צילומי לילה מוצלחים (עם עדיפות קלה ל-p40 בזכות מצב לילה שיש לה בכל החיישנים).
בנוסף אליה משובצות כאן עדשת 13MP עם מפתח f/2.4 וזווית צילום רחבה של 123 מעלות, וזוג עדשות 2 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.4 לצילום מאקרו וחישת עומק. המצלמה הקדמית היא בעלת עדשה 20 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0.
6 צפייה בגלריה
שיאומי MI10
שיאומי MI10
צילומים מוצלחים שאיכותם לא יכולה להשתקף כאן באתר
(צילום: ynet)
צילום הווידאו במצלמה אחורית הוא אטרקציה בפני עצמו עם הפרדה של 8K בקצב של 30 פריימים בשנייה. בהפרדה הזו התוצאה היא סרטונים כבדים - כ-700MB לדקה צילום. לא בטוח שזה מצדיק את העניין בהתחשב שכך שאין הרבה אמצעים לצפות בסרטי 8K ושהאיכות הסופית אינה נותנת שיפור משמעותי לעומת סרטוני 4K.
פומית האוזניה בראש המסך היא דקיקה, כמעט בלתי מורגשת, וחשוב לזכור שמערכת הסטראו של המכשיר לא משתמשת בה כאחד הרמקולים. מערכת הקול בהחלט מצדיקה תשומת לב. יש כאן שני רמקולים סטראופוניים תואמים שממוקמים על המסגרת בראש הטלפון ובתחתיתו ומפיקים צליל מאוזן וזהה. מדובר באחת ממערכות הקול הטובות ביותר שתפגשו כיום, עם צליל עמוק, חף מצרצורים ובעל עוצמה.
6 צפייה בגלריה
סמארטפון שיאומי MI10
סמארטפון שיאומי MI10
מבחר צבעים. בישראל זמין בינתיים דווקא האפור
(צילום:יח"צ)
כמה תכונות נוספות: המצלמה הקדמית משובצת בחריר, שבפינתו השמאלית העליונה של המכשיר, כמעט לא מורגשת. שלום למגרעת, מעולם לא אהבנו להתפייט אודותיה. קורא טביעת האצבע האופטי, שמופיע מתחת למסך בחלקו התחתון, הוא אחד הטובים שהיתנסנו בהם עד כה: האימון שלו היה קצר והזיהוי שלו מיידי. ניתן לפתוח את המכשיר גם בזיהוי פנים מהיר, או בדרכים המיושנות: הכנסת קוד מספרי או ציור תבנית.
אנחנו לא חדלים להתפעל מיכולת מקרן באינפרא-אדום (IR) ששיאומי מתעקשת עליו בכל המכשירים שלה. זה אולי נראה מוזר להשתמש בטלפון כדי להפעיל את הטלוויזיה או המזגן אבל זה עובד מצוין ואולי כדאי לאמץ את הרעיון על ידי עוד חברות.
6 צפייה בגלריה
סמארטפון שיאומי MI10
סמארטפון שיאומי MI10
פומית האוזניה דקיקה, לא חלק ממערך המוזיקה שמתחתיה
(צילום: ynet)
מה בולט כאן בחסרונו? תכונת עמידות במים בתקן IP68, שהיית מצפה שתהיה בטלפון ברמה הזו. אז יש כאן אמנם ציפוי ננו P2i דוחה מים על הרכיבים הפנימיים אבל זה מבטיח לכל היותר הגנה מפני זרזיף גשם, לא מפני טבילה באמבטיה. חסר גם שקע אוזניות, ובמקומו החברה מספקת כבל המרה מ-USB לשקע אוזניות והמלצה חמה לעבור לאוזניות בלוטות'.
המכשיר מצויד בסוללה 4,780mAh עם טעינה מהירה, טעינה אלחוטית וגם יכולת טעינה אחורית של מכשיר נוסף. הסוללה העניקה לנו שעות ארוכות של שימוש בכל התכונות של הטלפון בלי לדאוג למצב הסוללה. מערכת ההפעלה כאן היא MIUI11 של שיאומי שפועלת על גבי אנדרואיד 10 ויש לה תכונות כמו תצוגה רציפה (AOD) מצב כהה שתומך במרבית האפליקציות, והרבה תכונות עיצוב וגרפיקה מגניבות.
המכשיר שבדקנו נמסר לנו על ידי היבואנית הרשמית, חברת המילטון. המכשיר נמכר עם אחריות לשנתיים במחיר של 2,999 שקל.