ארגון הבטיחות האירופאי NCAP מציג שורת מבחני ריסוק עדכניים אותם יערוך לדגמי מכוניות חדשים. הארגון, מהראשונים לערוך מבחני ריסוק ולקבוע בעזרתם "ציון בטיחות" עבור מכוניות המשווקות באירופה, נחשב כאחד האחראים לשיפור המתמיד והחד ברמת ההגנה שמעניקים כלי רכב מודרניים. הן מבחינת בטיחות מבנה הרכב והן מבחינת מערכות נלוות - החל בכריות אוויר וכלה באמצעי בטיחות אוטונומיים. כעת הוא מציג מבחן ריסוק עיקרי חדש, שונה מזה ששימש אותו ב-23 השנים האחרונות.
לדברי ה-NCAP, תאונות חזית נחשבות לקטלניות ביותר ואחראיות למספר הגבוה ביותר של הרוגים או פצועים קשה. ולכן את מבחן הריסוק הקדמי בין חזית הרכב לעצם סטטי, אשר נערך ב-23 השנים האחרונות, החליפו במבחן המדמה תאונה חזיתית מול יחידה הנעה לעבר הרכב הנבדק. הפגיעה תתבצע ב-50% מחלקו הקדמי של הרכב הנבדק וב-50% מהפלטפורמה המדמה את הרכב השני, שניהם ינועו במהירות של 50 קמ"ש.
לדברי הארגון, המבחן בודק לא רק את רמת ההגנה על הנוסעים ברכב הנבדק, אלא גם מעריך כיצד תורם מבנה החזית שלו להגנה על נוסעי הרכב השני שמעורב בתאונה. מכיוון שלכלי רכב גדולים יש יתרון במבחן זה, ובהתחשב בגידול החד במכירות רכבי פנאי באירופה, מעוניינים בארגון הבטיחות לעודד יצרניות לתכנן את אזורי הקריסה של מכוניות גדולות כך שיספגו כמות אנרגיה גדולה יותר, ויגנו בכך על נוסעי מכונית קטנה יותר שתתנגש בהם.
גם מבחן הריסוק הצדי, המדמה תאונה שמוגדרת כקטלנית כמעט באותה מידה, עודכן עם שינויים במהירות הפגיעה ומשקל הרכב הפוגע. מבחן זה יעריך גם את הפגיעה הנגרמת בין גוף הנהג לגוף הנוסע לצדו, על-מנת לעודד את יצרניות הרכב להתקין כריות אוויר מרכזיות שעשויות להפחית את הסיכוי לפציעה, בעיקר במכוניות צפופות יחסית.
עדכון נוסף נוגע למערכות הבטיחות המתקדמות אשר יבדקו מעתה את יעילות מערכת הבלימה האוטונומית גם בעת מפגש אפשרי עם רכב חולף בכניסה לצומת או יציאה מחניה, כמו-גם אפשרות פגיעה ברוכב אופניים או רכב דו-גלגלי ממונע שנע בשטחים "המתים" של הרכב, צד תפקודה בנסיעה לאחור ושמירתה על רכב או הולך רגל. בנוסף יוענק דירוג למערכת להתראת ערנות הנהג והסחת דעת, המנטרת את מבט האוחז בהגה ומתריעה אם אינו מביט לפנים במשך זמן ארוך מהרצוי.
חידוש נוסף יבדוק את מערכות הסיוע לאחר תאונה, הנתפסות כיום כאחראיות לירידה במספר ההרוגים שכן היא מאפשרות להזעיק באופן אוטומטי צוותי חירום. המבחן יבדוק את מהירות, מהימנות ופירוט המידע שמועבר מהרכב הנפגע לצוותי החירום, כמו-גם את תפקוד הרכיבים במכונית עצמה - למשל תפקוד ידיות דלתות חשמליות הנפוצות כיום במכוניות.