שתף קטע נבחר

תוכניות סיוע והיערכות לגל שני: קבינט הקורונה התכנס לראשונה

חברי הקבינט המיוחד שהוקם להתמודדות עם הנגיף התכנסו לישיבה שנחתמה באווירה חיובית. הצעתו של שר האוצר בעניין סיוע של 14 מיליארד שקל למשק התקבלה. רגב נעדרה מהישיבה - ומנעה מפגש עם גנץ

 

 

 

למרות העימות בקואליציה סביב התבטאויותיה של שרת התחבורה מירי רגב ב"ידיעות אחרונות" על יו"ר כחול לבן בני גנץ, קבינט הקורונה התכנס אמש (רביעי) לראשונה לישיבה שנחתמה באווירה חיובית.

 

כל העדכונים על נגיף הקורונה

 

קבינט הקורונה (צילום: קובי גדעון , לע
אווירה חיובית. קבינט הקורונה (צילום: קובי גדעון , לע"מ)

ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת נתן סקירת עומק על המדיניות, כולל דברים שלדעתו עוד צריכים לעשות כמו מערך ניטור חולים וכן התייחס לנושא התעופה.

 

בדיון עלה כי בשלושת הימים האחרונים יש מגמת עלייה קלה במספר הנדבקים, אך לא ברור אם מדובר במשהו נקודתי או במגמה. עוד נמסר כי הנדבקים החדשים די מפוזרים ברחבי הארץ אך יש יותר נדבקים בקרב הפליטים בדרום תל אביב. כמו כן, דובר גם על הצורך להיערך לאפשרות של גל שני.

 

ישראל כץ באולפן ynet (צילום: חגי דקל)
הצעתו התקבלה. שר האוצר כץ(צילום: חגי דקל)
 

ראש הממשלה נתניהו ביקש במהלך הדיון להוסיף עוד חצי מיליארד שקל עבור תמריצים למעסיקים שכבר החזירו עובדים בשלב מוקדם יותר ולמעסיקים שלא הוציאו בכלל לחל"ת.

 

"כל מי שמכיר אותי יודע שחשוב לי לשמוע את כל העמדות בחדר ואני מבקש וגם דורש שתשמיעו את עמדתכם. גם שמתווכחים זה מלבן את הסוגיות החשובות לציבור", אמר נתניהו בדיון. שר הביטחון גנץ אמר שצריך להגיד מילה טובה למדיניות שהונהגה עד כה בנושא ההתמודדות עם הקורונה, והוסיף כי רואים שישראל במצב טוב ביחס לעולם.

 

 

 

חברי הקבינט הביעו תמיכה גורפת במודל הסיוע למשק של 14 מיליארד שקל שיזם שר האוצר ישראל כץ, והוחלט להביא את תזכיר חוק הסיוע של השר לאישור הממשלה ביום ראשון ולהביאו להצבעה בכנסת ביום שני.

 

שר הכלכלה עמיר פרץ הביע הסתייגות מהתוכנית של כץ, אך הצעתו נדחתה. לפי הצעתו של כץ, שר הכלכלה פרץ ישתתף בקביעת הקריטריונים להקצאת 500 מיליון השקלים של תוכניות הסיוע למעסיקים. ביציאה מהדיון כץ ופרץ המשיכו להתווכח ביניהם, ושר האוצר נשמע אומר לפרץ: "אתה יכול להיות פרטנר שווה. זה לא צריך להיות ביומיים".
 
פרץ הציע שכל מעסיק במשק - גם אם לא הוציא עובדים לחל"ת - יהיה זכאי למענק של 7,500 שקלים. זאת, מכיוון שלפי המתווה שאישר כץ מעסיקים שרמת הכנסתם נפגעה ובכל זאת שמרו על עובדיהם לא קיבלו כל פיצוי. פרץ הציע שרק עסקים שחוו ירידה של יותר מ-25% בהכנסות יהיו זכאים לפיצוי. לבקשת פרץ, נתניהו הנחה שמעסיקים שלא הוציאו אנשים לחל"ת יקבלו גם הם סיוע - בשלב הראשון בסך 500 מיליון שקלים, ובהמשך תיבחן העברת 500 מיליון נוספים.
 

השרה רגב לא הגיעה לישיבה, כך שהמפגש בינה לבין גנץ נמנע. בלשכתה הסבירו שהסיבה לאי הגעתה הייתה השתתפותה בדיונים חשובים בלשכתה וכי היא עדכנה עוד לפני הישיבה על היעדרותה הצפויה.


פורסם לראשונה 27/05/2020 23:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קובי גדעון , לע"מ
קבינט הקורונה
צילום: קובי גדעון , לע"מ
מומלצים