בשיתוף קוקה קולה
תקופת הקורונה הייתה קשה במיוחד עבור בעלי העסקים בישראל, עם דגש על ענף המזון. חוסר היכולת לארח לקוחות במסעדות גרם לסגירה זמנית של מקומות רבים. גם אלה שהצליחו להישאר פתוחים הודות למערך שליחויות, שבמקרים רבים היה יוזמה חדשה שאילצה אותם לייצר מנות שונות בתכלית, ספגו בתקופה זו הפסדים כבדים.
כדי לעזור לכולם להתאושש, פרויקט משותף ל"ידיעות אחרונות", ynet וחברת קוקה-קולה, מביא בפניכם שורה של עסקים מוצלחים שאולי לא הכרתם, שבהם תוכלו למצוא אוכל מצוין. איך אנחנו יודעים שכדאי לכם לבדוק אותם? כי מי שהמליץ על כל עסק הוא בעל עסק אחר, שבתורו מישהו אחר המליץ גם עליו. כך, בשיטת "תעביר את הטוב הלאה", קיבלנו שורה של המלצות,
והזדמנות בשביל כולנו לאכול אוכל טעים, במחיר משתלם, ולעזור לכלכלה להתאושש. אז מי ברשימה? בואו נצא לדרך עם ביס ראשון.

פיצה שמש

מיקום: 64 סניפים ברחבי הארץ
על פיצה שמש המליצו לנו כמה בעלי דוכני מזון, ואפילו כתבי אוכל. למרות מחירה הזול (20 שקלים למגש משפחתי), בעלי העסק לא מתפשרים על חומרי הגלם – הפיצה עשויה מחומרים טבעיים וללא חומרים משמרים.
פיצה שמש הוקמה לפני עשור בקונספט של סניפים קטנים מאוד, עם עובד אחד או שניים. עד שהגיעה הקורונה הם לא עשו בכלל משלוחים. "הסניפים שלנו קטנים מאוד, ובמצב של שגרה יש מינימום עובדים. אי אפשר להתעסק גם עם משלוחים", מסביר מנכ"ל הרשת מורן שלו.
כשפרצה המגפה הבינו גם שם שחייבים להקים מערך משלוחים כדי לייצר כמה שיותר עבודה ולמזער הפסדים, ואפילו לא היה צריך להתאמץ כדי לקבל מגש במחיר המצחיק הזה.
והיכן מורן שלו ישמח בעצמו ללכת לאכול?
מסעדה מומלצת: "מסעדת הבשרים 'טורו' בנתיבות – מקום נקי, טרי ואיכותי".

טורו

מיקום: נתיבות
ב-2011 הקים נועם לוי את מסעדת "טורו" בקריית־גת, ולאור ההצלחה התרחב ופתח סניף נוסף גם בנתיבות. "אנחנו מוכרים כל מיני סוגי בשרים: פרגית, קבב, מעורב ומנת הדגל
שלנו – שווארמה שבה אנחנו שמים תבלין סודי", מספר נועם. כל הסלטים טריים ומוכנים במקום, ואת הפיתות והלאפות אופים שם.
בתקופת הקורונה המקום עבד בעיקר על בסיס משלוחים. "הצלחנו לצוף מעל המים", מספר לוי. עכשיו היקף העבודה חזר לעצמו והמסעדה פועלת בתפוסה מלאה.
ולאיזה אוכל הוא התגעגע?
מסעדה מומלצת: "אם אתם נוסעים לטיול בצפון – שווה לבקר בפיצה נעם בצפת".


פיצה נעם

מיקום: צפת
מאור ונתי הקימו ב-2003 את פיצרייה "נעם" על שם בנם הבכור. הפיצה נאפית בתנור לבנים מבצק שנעשה במקום, עם רוטב שעשוי מ-100% עגבניות ומעליו 100% גבינת מו צרלה איכותית. חוץ מפיצה אפשר למצוא שם גם סלטים, פסטות, פוקאצ'ות ועוד.
"בעקבות הקורונה החלטנו להוריד את עלות הפיצה המשפחתית ל-25 שקל למגש כדי להתחשב בלקוחות", מספר מאור, "אבל בסופו של דבר היינו סגורים רוב תקופת הקורונה, כי בשביל
לעשות שניים־שלושה משלוחים ביום לא משתלם שהעסק יישאר פתוח. אבל הנה חזרנו".
ומה אוכלים כשלא בא פיצה?
מסעדה מומלצת: "'בית הפרגית' בכרמיאל. טעים שם ברמות! מקום טעים, איכותי, נקי וחדש, והשירות מעולה".

8 צפייה בגלריה
בית הפרגית
בית הפרגית
בית הפרגית

בית הפרגית

מיקום: כרמיאל
איפה עוד יש מקום שבנוי כולו על טהרת הפרגית! מ-11 בבוקר ועד אחת בלילה אפשר לאכול שם פרגיות בכל מיני טעמים, כמו פרגית אסייתית, אמריקנית, מזרחית או מקסיקנית.
כיצד זה קרה? אחרי 12 שנים בהן ניהל מסעדה בחצור הגלילית, חגי בן יאיר, אחד מהשותפים במקום, החליט לפתוח מקום שיגיש רק פרגיות. "אמרתי לעצמי שאם יש שניצל
בטעמים, למה שלא יהיו גם פרגיות בטעמים. עשיתי כל מיני ניסיונות עם כל מיני סוגים של תיבולים שונים, וכך נבנה התפריט". אפיית הבגטים, אגב, נעשית במקום.
מסעדה מומלצת: "אני אמנם לא אוכל הרבה בחוץ, אבל יצא לי כמה פעמים לאכול ב'מעורב שאין עליו' בראש־העין, והוא תמיד טעים, טרי, נקי והשירות מצוין".

8 צפייה בגלריה
המעורב שאין עליו
המעורב שאין עליו
המעורב שאין עליו

מעורב שאין עליו

מיקום: ראש העין
אם אתם מחפשים מעורב בטעם של פעם ושווארמה שכולם מדברים עליה – זה המקום. "יש כאן לקוחות שלי שהיו ילדים כשאכלו פה בפעם הראשונה. אני זוכר שהם התגייסו, התחתנו. זה עסק של 25 שנה", מספר נקדימון כהן הבעלים. המעורב לא מפסיק לרגע.
"בקורונה עבדנו במשלוחים ומאז אנחנו ממשיכים במערך של המשלוחים עם טלפניות והכל", הוא מספר. "בנוסף, אני מתכנן לפתוח עוד מקום". זה לא שאנחנו חושבים שהוא נח לרגע, אבל אם כן, מה הוא אוכל?
מסעדה מומלצת: "אם אתם יורדים לאילת – רק 'פלאפל אבשי'. יש שם סלטים טריים והכל בשפע".

8 צפייה בגלריה
פלאפל אבשי
פלאפל אבשי
פלאפל אבשי

פלאפל אבשי

מיקום: אילת
ככה מזהים אימפריה: ל"פלאפל אבשי" יש שני סניפים באילת, במרכז צופית תחתית (סניף הדגל) וסניף שני באזור תעשייה. שאם תהיה תחרות, בכל זאת תרוויח. "הסניף הראשון נפתח לפני 11 שנים", אומר הבעלים, אבשי בן סימון, וממהר להדגיש: "ילדים מתים על הפלאפל שלנו". כדורי הפלאפל הם ללא גלוטן והם "קלים", כפי שמגדיר זאת הבעלים, "אתה
אוכל אותם ויכול להמשיך הלאה. זה לא מכביד עליך".
מנת הדגל, אגב, נקראת "בובי" פלאפל עם ביצה קשה. אין, אין על אילת!
ולאן אבשי הולך כשהוא נוסע צפונה?
מסעדה מומלצת: "אני במקור מנשר, ו'שווארמה אמיל' בחיפה היא ה־שווארמה. זה המקום שהיינו אוכלים בו תמיד, גם כילדים. בחיפה יש לנו שווארמה, חומוס, פלאפל. כשהיינו קטנים לא היו מסעדות והיינו אוהבים רק אוכל עממי".

8 צפייה בגלריה
שווארמה אמיל
שווארמה אמיל
שווארמה אמיל

שווארמה אמיל

מיקום: חיפה
עד לפני שמונה שנים סראפים קיסר היה מורה בבית ספר, ואז החליט להצטרף ולעזור לעסק המשפחתי. עסק? אימפריה! "כבר 54 שנים שאנחנו מכינים אותה מנה, לא משנים כלום",
הוא מספר, "שילוב של עגל וכבש טרי כל יום – זה הסוד". קיסר מדגיש כי הדגש במקום הוא על טריות ואיכות. רוב הלקוחות מגיעים מבתי המשפט וממשרדים שנמצאים באזור, אבל מאחר
ששמה של המסעדה מוכר בכל הארץ, אין יום שלא מגיעים אליה "תיירים" מערים אחרות.
ועל מי ממליץ קיסר? קבלו הפתעה מרגשת.
מסעדה מומלצת: "'שווארמה שמש' ברמת־גן. לפני שנתיים התחרינו על תואר השווארמה הכי טובה בארץ. אנחנו ניצחנו והם לקחו מקום שני. אז אם אתם במרכז ובא לכם שווארמה
טובה – ללכת לשם".

8 צפייה בגלריה
שווארמה שמש
שווארמה שמש
שווארמה שמש

שווארמה שמש

מיקום: רמת־גן
לשווארמה שמש יש שני סניפים ברמת־גן. סניף הדגל שוכן ברחוב ז'בוטינסקי והשני ברחוב תובל, במתחם הבורסה. "אני חושב שיש כמה פרמטרים שבזכותם אנשים אוהבים לחזור
אלינו", מסביר משה מלול, מנהל השווארמה, "ראשית הטריות. אנחנו לא משחקים. טרי זה טרי, ולא רק השווארמה – גם הסלטים, החומוס והטחינה. זו עבודה יומיומית".
לשווארמה שמש יש תבלין מיוחד שעשה עלייה מעיראק בשנות ה־ 50 . הוא היה בשימוש במסעדת "מטעמי השמש" בעיראק – ומשם גם מקור השם.
"אנחנו המנהלים נמצאים תמיד בחנות. כולם פה מהמשפחה. אין משרד, ואני תמיד מקפיד לשמוע מה נשמע, מה קורה עם הלקוחות", מסביר מלול. וההמלצה שלו?
מסעדה מומלצת: "אני מודה שאני חלש בקטע של אוכל בחוץ. אין לי זמן לאכול במסעדות. אבל הייתי ב'אלפרדו' בפתח־תקווה ונהניתי שם מאוד. זה אוכל טעים ורואים שהמקום נקי מוקפד. זה משהו שחשוב לך במיוחד כשיש לך מסעדה בעצמך".
הערב תוכלו לצפות כאן ב-ynet במוקדי השידור אליהם הגיעו אנשים רבים כדי "להעביר את זה הלאה" וליהנות ממנה של אוכל אהוב
בשיתוף קוקה קולה