בשיתוף קוקה קולה

תקופת הקורונה טרפה את הקלפים עבור כולנו, מקומות עבודה הוציאו אנשים לחל"ת, הילדים למדו מהבית, משפחות לא יכלו להיפגש בחגים ובכלל והכל נעשה בשלט רחוק. בין הנפגעים הגדולים היו עסקי המזון שנאלצו לסגור את דלתותיהם. היו מי שפנו למשלוחים והיו מי שמצאו את עצמם מבשלים את המנות האהובות במטבח הביתי למשפחה הקרובה בלבד.
עכשיו, כשהמסעדות ובתי האוכל חזרו לפעול, זו סיבה מצוינת לחזור לכל המקומות האהובים אלינו ולתת ביס ענק באיזו פיתה מלאה בסלטים, ממרחים ופלאפל, שווארמה או שניצל, וגם ליהנות ממשולש פיצה ריחני וטעים – בקיצור, לחזור למנות האהובות עלינו. במסגרת פרויקט משותף ל"ידיעות אחרונות", ynet וקוקה קולה, שאלנו מספר בעלי מסעדות מה המנה האהובה עליהם ועל מי מהקולגות שלהם הם ממליצים. הכתבה פורסמה הבוקר ומיד לאחר מכן יצאנו אל המקומות השונים כדי לבדוק מי הגיע, כמה הם מתגעגעים וכמובן – מה אוכלים.

אין יותר טוב מביס בפלאפל

את פלאפל קריטי מכיר שרון קאשי מבאר יעקב עוד מהתקופה שאבא אליהו, מקים המקום, היה אחראי על מילוי הפיתות בכל טוב – זה היה לפני 18 שנים. "בפיתה תשים פלאפל, סלט וטחינה מנה סטנדרטית, אין יותר טוב מזה", סיכם ונותן ביס.
"בתקופת הקורונה ישבנו בבית כמו כולם, היינו חודש מלא סגורים, אבל גם זה עבר", סיפר ירון קריטי, הממשיך את שושלת כדורי הפלאפל של אביו, שהחלה לפני 46 שנים, כשהאב אליהו ז"ל, הקים את המקום ב-1974. "אמי, שתהיה בריאה, הייתה לצדו כל השנים ועכשיו תורנו להמשיך את העבודה".
מאור לדני הסביר שמדובר בפלאפל ברמה בינלאומית, "אפילו אחותי, כשהיא מגיעה מחו"ל, נוחתת וישר מגיעה לכאן לחריף, לכדורים – להכל. טרי טעים ונקי כאן"
וגם שרה רובנס סיפרה שהתגעגעה לפלאפל של ירון, "אני אוכלת אותו כבר 20 שנה, ברגע שהוא פתח ישר רצנו לקנות, הטעם והיחס שלהם מדהים".
ירון מספר שהוא פנטז להמשיך להאכיל את האנשים ולתת שירות באהבה, והנה זה סוף סוף קורה.
ואיפה ירון אוהב לאכול כשהוא לא בפלאפל? "חבר'ה, רעבים? תחנה הבאה מסעדת להבות בראשון לציון".

על האש

גם במסעדת להבות מספרים שקורונה תפסה אותם בהפתעה. "אנחנו עובדים עם בשר טרי שמוכן במקום מדי יום, ונאלצנו לזרוק כמויות גדולות של בשר לפח", סיפר עומרי רבינוביץ', בעלי המקום.
אבי גגתי, רגע לפני שפצח ארוחה הודה: "התגעגענו מאוד לאוכל ולשירות המצוינים, הכי טעים ושמח פה".
וגם אבי ביטר, זמר ויוצר, התגעגע מאוד. "אני אוכל פה יום-יום, יש פה אנשים טובים ואוכל מצוין. כשאתה רעב, צריך לדעת איפה לאכול".
רבינוביץ' הוסיף וסיפר שהם לאט-לאט מתאוששים מהמצב. "הקהל חזר, כמו גם המשלוחים וההזמנות, ואנשים מכירים אותנו כך שאנחנו מקווים שנצא מהמצב ונתחיל לראות את כולם חוזרים. חלום שלי לתת אוכל טוב ושירות מכל הלב שיהיה כיף לאנשים לבוא אלינו ולהתארח."
ומה המנה האהובה עליכם, אליה התגעגעתם בתקופת הקורונה? ספרו לנו בטוקבקים והמליצו על המקום שאתם הכי אוהבים לאכול בו
בשיתוף קוקה קולה