שתף קטע נבחר

משדר מיוחד: מחזירים את ענף הרפואה המשלימה למסלול של צמיחה

מאז שנגיף הקורונה פרץ לחיינו חולים רבים שנעזרו ברפואה המשלימה נאלצו לדחות טיפולים שגרתיים. מה מומלץ לרופאים ולמטפלים בקליניקות לעשות בתקופת אי ודאות, והאם המטופלים יכולים לחזור לשגרה? משדר מיוחד בשיתוף בנק הפועלים ולהב עושה סדר על החזרה לשגרת פוסט קורונה. צפו באולפן

בשיתוף בנק הפועלים

 

 

פתגם סיני עתיק אומר: "טפל בקשה בעודו קל, טפל בגדול בעודו קטן". מאז שפרץ לחיינו נגיף הקורונה חולים רבים שנעזרו ברפואה המשלימה נאלצו לדחות טיפולים שגרתיים. מצב זה והנגזרות שלו גרמו בקרב רבים לעלייה במשקל, ירידה בביצוע פעילות גופנית, לנסיקה ברמות הסטרס, אך יותר מכך ובאופן ברור גם לסיכונים בריאותיים. עכשיו שבישראל מתחילים לחזור לסוג של שגרה, גם מטפלי הרפואה המשלימה שמחים לחזור עם כל אמצעי הזהירות.

 

   ()

כדי להבין יותר על ההזדמנויות שיש למטפלים, למטופלים, החששות שעדיין נותרו, האפשרויות החדשות של הטיפולים, ההתנהלות הכלכלית של המטפלים בתקופת אי ודאות והאופן בו הם יכולים לקדם ולשווק את עצמם בעולמות הסושיאל מדיה, זימנו לאולפן קאדר מומחים מרשים במיוחד. את נועם עזרא, יו"ר האודה לריפוי סיני מסורתי; עמית בן אדירי, נשיאת הנטורופטים; אופיר בקר, יועץ ומאמן עסקי, מרצה במרכז לצמיחה פיננסית; דנה זרמון מייסדת אינסטקדמי ויזמית בתחום הסושייל מדיה, ואבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה. צפו במשדר המיוחד בראש הכתבה.

 

"למעשה הקורונה פגעה בהרבה מאוד מטופלים שלנו", אומר נועם עזרא. "בישראל יש קרוב לבין 5 ל-6 מיליון טיפולים בשנה, קרוב ל-8000 מטפלים ברפואה משלימה ולמעשה בבת אחת כל הטיפולים נפסקו, שלל של תוצאות לוואי חמורות להפסקת הטיפולים".

 

מה למשל?

"סקר שנעשה הראה ש-80 אחוז מהמטופלים חוו החמרה בסימפטומים. אנחנו רואים את זה היום בקליניקה. המטופלים חוזרים עם החמרה במצב, עם דיכאונות, עם כאבי ראש, עם תופעות של לחץ".



   ()
מימין לשמאל: ; אופיר בקר, יועץ ומאמן עסקי, מרצה במרכז לצמיחה פיננסית; אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה.

"חוסר הוודאות יוצרת את הסטרס שהוא הרבה יותר גדול, גם לא יודעים מתי זה נגמר, לאיפה זה יגיע, מתי הכול נפתח, אנשים מרגישים לכודים ואנחנו יודעים שהסטרס זה בעצם המקור הראשון לכל הבעיות הכי גדולות", מוסיפה עמית בן אדירי.

 

המשדר מתקיים במסגרת פרויקט מיוחד של אולפן ynet בשיתוף להב ובנק הפועלים. בימים הללו אנו מקיימים מספר מפגשי למידה והעשרה ייחודיים עם מומחים מהשורה הראשונה ואנשי מקצוע מהטובים בתחומם - רפואה משלימה, תיירות ונופש, מסעדות, תרבות והופעות, חינוך, חנויות, סטארטאפים, סחר מקוון ועוד. המומחים יתנו כלים רלוונטיים ועדכניים שיסייעו לעצמאים להכין את העסק לאתגרי השוק החדש, וגם יספקו לצרכנים מידע על הזדמנויות שכדאי לנצל דווקא בתקופת פוסט קורנה - ויחד נוכל להחזיר את המשק למסלול.

 

לייצר עניין ברשתות החברתיות

"זו תקופה שלאנשים אין להם יותר מדי אמצעים כלכליים להשקיע תקציבי פרסום למדיות יותר קונבנציונליות, אם זה אפילו בדיגיטל, גם דיגיטל זה כבר נכס די יקר", אומרת דנה זרמון. "צריך לעשות פרסום אורגני - פרסום דרך הפלטפורמות האישיות שלנו יכול להיות אפקטיבי מאוד.

 

"אני חולת קוליטיס, (מחלה אוטואימונית שאין לה ריפוי) ואני עוברת הרבה טיפולים של רפואה משלימה, במקביל באמת לרפואה קונבנציונלית. זה הולך יד ביד", מספרת זרמון. "כשנתנו לי את הבשורה, הרופא שלי הושיב אותי ואמר לי מה, הגעת לבד? הייתי בטוחה שאני כבר בגזר דין מוות, ילדה בת 20 ועוד לא 5 שיושבת ופשוט אומרת לו מה הבעיה? אז מה אם אני לבד מה קרה? דרמה. קוליטיס, זה באמת לא כיף, זה לא הדבר הכי מגניב בעולם אבל אפשר לחיות עם זה".

   ()
מימין לשמאל: נועם עזרא, יו"ר האודה לריפוי סיני מסורתי; עמית בן אדירי, נשיאת הנטורופטים; דנה זרמון מייסדת אינסטקדמי ויזמית בתחום הסושייל מדיה.

"ולמה אני מספרת את זה, כי התחלתי לשתף אותו ופתאום מנושא שיש עליו טאבו, התחלנו לדבר עליו. ולכן אני אומרת לכל היוצרים בבית, לכל יוצרי התוכן, פשוט תחלקו מידע שעבורכם נשמע מאוד מאוד טריוויאלי, דברים שנראה לנו כל כך הגיוני שאנחנו יודעים וכנראה גם אחרים יודעים, או אולי הם בכלל לא ירצו לדעת את זה, כולם רוצים לדעת. "כששיתפתי על מה זה קוליטיס ואיך אפשר לטפל והטיפולים שאני עושה, כל לינק שאני נכנסת נכנסים עשרות אלפי אנשים כדי לדעת".

 

"תגדירו את תחום המומחיות שלכם"

"בתחומים האלה רוב אנשי המקצוע זה אנשים פרסונליים ולכן המיתוג האישי מאוד רלוונטי", אומר אבי זיתן. "אחד הדברים המשמעותיים בשיווק זה אמנות הוויתור. מטפל צריך להתמקד במה הוא מומחה, בספורט? בשרירים? אין הכול, כשזה הכול זה כלום. וככל שזה צר יותר, זה מביא (הפוך על הפוך) יותר טראפיק.

 

זיתן מוסיף כי, צריך להגדיר את תחום המומחיות: מומחה לנשים בהריון? לילדים? למבוגרים? לחולי סרטן? לקשב וריכוז? "כשאנשים מחפשים במנועי חיפוש, הם מחפשים את ההתמחות עם האדם הרלוונטי".

 

"תבקשו המלצות ממטופלים"

"השלב הראשון הוא קודם כל להתגבר על החשש מלעשות את זה", אומר אופיר בקר. "גם מטפל שבטוח בעצמו ובטוח בערך שהוא יודע להביא לאנשים. מטפלים צריכים להפיץ את מה שהם עושים לכמה שיותר אנשים. השלב הבא זה פרקטיקה ואני מציע גם בהיבט השיווקי להתחיל ממה שקיים. אם יש לי בסיס של לקוחות, צריך ליצור קשר. לא לחכות שהמטופל יתקשר".

רפואה משלימה (צילום: shutterstock)
דיקור סיני. מסורת של אלפי שנים(צילום: shutterstock)

 

"תנהלו את הקשר עם הלקוחות שלכם, תראו דאגה, תראו אכפתיות, לא להגיד, אני פה, ומי שזקוק לי שיפנה אליי, ולצערנו יש הרבה מטפלים ואנחנו פוגשים אותם שעסוקים בשאלה איך אני מביא מטופלים, להרבה מהם חסרה עבודה, אלה שעובדים חזק, הרבה מהם מטפלים נהדרים, אבל יש מטפלים נהדרים שאין להם מספיק מטופלים, לא כי הם לא מטפלים טובים, זה כי הם לא יודעים לנהל את העסק שלהם כמו שצריך.

 

בשיתוף בנק הפועלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים