שתף קטע נבחר

מדע על הבר: מדעני מכון ויצמן ירצו בעוטף עזה

אחרי 10 שנים בתל-אביב, יגיעו בתחילת יולי עשרות מדעניות ומדענים בכירים ממכון ויצמן למדע ל-32 ברים ומקומות בילוי נבחרים ביישובי עוטף עזה, אשקלון ונתיבות וישוחחו עם הבליינים, על השאלות המדעיות הפתוחות ועל החיים "על הקצה" בחזית המדע העולמית

אחרי 10 שנות הצלחה בתל-אביב, ו-14 אירועים שבהם שינו את הרגלי הבילוי והכניסו מרכיב חדש, מקורי ובלתי צפוי לחיי הלילה והתרבות של העיר הגדולה, יגיעו הפעם עשרות מדעניות ומדענים בכירים ממכון ויצמן למדע ל-32 ברים ומקומות בילוי נבחרים ביישובי עוטף עזה, אשקלון ונתיבות וישוחחו עם הבליינים, על השאלות המדעיות הפתוחות ועל החיים "על הקצה" בחזית המדע העולמית. האירוע יתקיים ביום חמישי, 2 ביולי, בשעה 20:30. הכניסה חופשית - אך יש להזמין מקום מראש בברים.

 

 

הנה כמה שאלות שיעלו המרצים, לדוגמה: האם תיתכן מציאות מקבילה? ומה הקשר בינה לבין מחשבים קוונטיים עתידיים? האם המוח האנושי מסוגל לאובייקטיביות? מה עטלפים יכולים ללמד אותנו על עצמנו? האם איינשטיין הבין את תורת הקוונטים? האם התקשורת באמת אשמה? איך לקרוא ולכתוב בשפה של המוח? האם אפשר להזיז אטומים בודדים? האם נצליח לשדר ריחות באינטרנט? האם חלקיקים שבאים מהחלל עוברים דרך גופנו בלי שנרגיש? באם אפשר לייצר נגיף על שבב? כיצד המוח והגוף מגיבים למצבי לחץ? מהו מעמד הפרט בממלכת הנמלים? מי שוקל יותר? כל האנשים או כל החרקים? ומה זה אומר על איכות הסביבה? האם אפשר לשנות את ההיסטוריה? מה הקשר בין האקלים, הצמחים ונגיפי הקורונה?

 

בהודעת המכון נכתב כי מכון ויצמן למדע רואה לעצמו חובה וזכות לחלוק עם הציבור את הידע המדעי, ואת תחושות ההתלהבות מההרפתקה הגדולה של הרחבת הידע האנושי. אירוע "מדע על הבר" של מכון ויצמן למדע מהווה מודל לחיקוי, וארגונים רבים - בארץ ובעולם - הולכים בעקבות המכון ומקיימים אירועים שונים "על הבר". השנה, לאות הערכה לתושבי ה"עוטף", החליטו המדענים לקיים את המפגשים בברים ובמקומות הבילוי ביישובי עוטף עזה, באשקלון ובנתיבות.

 

לפרטים נוספים על ההרצאות והמקומות שבהם הם יתקיימו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים