שתף קטע נבחר

חתונות של דוסים? לא רק מוזיקה חסידית

לא צריך להיות דתי לייט או דתל"ש כדי ליהנות ממוזיקת פופ, רוק וטראנס בחתונה. אחרי המנה העיקרית נכנס הדי-ג'יי לתמונה, והאווירה משתנה. לקראת סוף הגל הראשון - להקת "טוקסידוס" מנסה לחזור לשגרה עם מסיכות, כפפות ובריכה ריקה

 

"אחרי שכל יומן העבודה נמחק בגלל חודשים של קורונה, הגיע הזמן לחזור לשגרה ולקוות לימים טובים יותר", את הדברים אומר יואב כהן (25), תושב ירושלים והדי-ג'יי של להקת החתונות "טוקסידוס". לפני כשש שנים הקים אביו, מיכאל כהן, את הלהקה יחד עם הזמר בן זגדון (30), וכעת הם חושפים כאן בבכורה קליפ חדש לרגל פתיחת עונת החתונות וסוף הגל הראשון של הקורונה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>

 

הקליפ מלמד הרבה על שוק אופיו של שוק החתונות הדתי, שמעבר לסקאלה החרד"לית-תורנית, ומחבר קלאסיקות ישראלית ללועזיות, מהסוג שמושמע רבות גם בחתונות דוסיות. "את ואני", I'm A Believer, Don't Stop Me Now (של קווין), "אינך יכולה" ועוד.

 

עוד תרבות בערוץ היהדות :

 

"בעבר היה מקובל לקחת להקת חתונות, מתחילת החתונה ועד סופה", מודה כהן. "זה טרנד שנשאר חזק מאוד בציבור הדתי-לאומי, שרוצה שילוב יוצא דופן בין מוזיקה חסידית, מוזיקה ישראלית ומוזיקה מחו"ל. בשנים האחרונות יש ביקושים ספציפיים - לפעמים שירים תימניים, לעתים שירים מיוחדים שהלהקה פחות מכירה – והדי-ג'יי יכול לבצע בקלות".

 

עד כמה חתונות שבהן הילדים דת"לשים או מתחזקים השפיעו על התחום?

"זה השפיע מאוד. גם בעבר הייתה תופעה שבה בחופה וגם בהרקדה הראשונה ההורים ובני הזוג רצו מוזיקה חסידית-קלאסית, ובהרקדה השנייה רצו קומבינציה של קלאסיקות ישראליות עם קלאסיקות מחו"ל. העובדה שיש במשפחות גם דתל"שים, יוצרת מצב שבו בני הזוג וחבריהם מבקשים מראש, באופן מיוחד, שאשמיע טרקים של טרנסים כמו במסיבות טבע. מצד שני, יש כאלה שרוצים ניגונים חסידיים הארד-קור, כמו 'ארבע בבות' של חב"ד.

 

  (מאור בורמד)
(מאור בורמד)

 

"אבא שלי אוהב לכנות את החתונות האלו 'קרנבל מסוג אחר', כי רק בחתונות כאלו, יש אנשים שממש רוצים גם שירים של שלמה ארצי, עומר אדם וחנן בן ארי - וגם ביצוע קצבי של בלה-צ'או. עוד דבר שממש חזק בחתונות של המגזר - שילוב להיטים מסרטי אנימציה, כמו מ'שרק' שמככב בקליפ החדש שלנו, או שילוב בין מנגינה של דיסני למילים מהמקורות, כמו שעשינו בתחילת הדרך - עם 'מהרה' ו'קול ששון וקול שמחה' ששולבו עם Can You Feel the Love Tonight מהסרט 'מלך האריות'".

 

הבריכה ריקה

סולן להקת "טוקסידוס" הוא בן זגדון, ששר בלילות ועורך אקטואליה בימים בערוץ הכנסת: "בגלל הקורונה, הרבה לפני הפסח וספירת העומר, החתונות בוטלו או נדחו", הוא מספר. "כשאתה לא עסוק בשגרה, יש לך זמן לחשוב, ליצור ולעבוד על חומרים.

 

"חשבנו - מה יכול לשקף את המציאות המטורפת שאנחנו נמצאים בה, או יותר נכון, את הכמיהה לחזרה לשגרה. ואין מתאים מבריכה ריקה. אז נכנסנו כל הלהקה לבריכת השחייה שביישוב מבוא דותן, וניסינו למלא אותה בשמחה. כולם זרמו עם הרעיון - מרועי שמע המפיק המוזיקלי והקלידן שלנו, ועד מיכאל כהן הגיטריסט ומייסד הלהקה".

 

ומה הלאה?

"כמובן שכולנו מפחדים מהגל הבא של הקורונה, ומקווים שבינתיים נחזור לשגרה, החתונות יתקיימו, נשתחרר מהלחץ ויהיו ימים טובים יותר".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאור בורמד
מסיבת בריכה דוסי-סטייל
מאור בורמד
מומלצים