שתף קטע נבחר

משדר מיוחד: מחזירים את האולמות וגני האירועים לשגרה

האולמות וגני האירועים היו שוממים מאדם למעלה משלושה חודשים, אבל בימים האחרונים מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה. איך ייערכו בעלי האולמות לפתיחת השוק מחדש, ומה כדאי להם לעשות כדי לסיים את השנה במינימום הפסדים, וכיצד זוגות יכולים להתכונן כשהכול יכול להשתנות ברגע? משדר מיוחד בשיתוף בנק הפועלים ולהב עושה סדר על החזרה לשגרת פוסט קורונה. צפו באולפן

בשיתוף בנק הפועלים

 

 

הם היו הראשונים לסגור והם גם יהיו האחרונים לפתוח באופן מלא. אחרי שנגיף הקורונה הביא לעצירה מוחלטת של חתונות ואירועים באולמות ובגני האירועים, מתחילים לחזור לשגרת פוסט קורונה. איך ייערכו בעלי האולמות לפתיחת השוק מחדש, על מי האחריות לבדוק שהאורחים עוטים מסיכות, ומה כדאי לבעלי אולמות לעשות בימים הבאים כדי לסיים את השנה במינימום הפסדים?

 

כדי לענות על כל השאלות הללו, נמצא איתנו פאנל מרשים במיוחד: נועם לוי, יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים, לירז ויימן, מפיקת אירועים פרטיים היי אנד, ואלון אולמן, יזם, סופר ומנטור להצלחה, שאולי עמירה, בעלים של אולמות אירועים  "רגעים" ו"ספארק". בנוסף הצטרפו לשידור דרך ZOOM, עו"ד אנה בלאו ומשתתפים נוספים שביקשו לקחת חלק בשידור מהבית. צפו בווידיאו בראש הכתבה.

 

צפו במשדרים הקודמים

מחזירים את ענף הרפואה המשלימה למסלול של צמיחה

מחזירים את הצימרים לקדמת הבמה התיירותית

 

המשדר מתקיים במסגרת פרויקט מיוחד של אולפן ynet בשיתוף להב ובנק הפועלים. בימים הללו אנו מקיימים מספר מפגשי למידה והעשרה ייחודיים עם מומחים מהשורה הראשונה ואנשי מקצוע מהטובים בתחומם - רפואה משלימה, תיירות ונופש, מסעדות, תרבות והופעות, חינוך, חנויות, סטארטאפים, סחר מקוון ועוד. המומחים יתנו כלים רלוונטיים ועדכניים שיסייעו לעצמאים להכין את העסק לאתגרי השוק החדש, וגם יספקו לצרכנים מידע על הזדמנויות שכדאי לנצל דווקא בתקופת פוסט קורנה - ויחד נוכל להחזיר את המשק למסלול.

 

  ()
מחזירים את האולמות וגני האירועים לשגרה

השבוע הודיעה הממשלה שאירועים יוגבלו עדיין ל-250 משתתפים. מה אפשר לעשות עם כמות כזו של משתתפים?

"יש אולמות שהם בנויים בשטח של 4000 מטר ויש אולמות של 400 מטר ולשניהם גזרו 250 אורחים. אני לא רואה שום היגיון בהחלטה הזו", אומר לוי. "כמות המשתתפים צריך להיקבע על פי הגודל של האולם - ומה גם שכרגע עדיין יש פה בעיה, כי האולמות הגדולים נבנו במודלים כלכליים אחרים לגמרי מאשר מאתיים חמישים אורחים".

 

איך בכלל מתכננים אירועים בימים כאלה, ואיך עוברים את התקופה הזו?

"בסופו של דבר אני באירועים הפרטיים", אומרת לירז ויימן. "האירועים העסקיים נפגעו הרבה יותר קשה כי יש מועדים שלא יחזרו כמו פורים ויום העצמאות. אצלי לפחות באירועים הפרטיים, כל הזוגות לקחו נשימה עמוקה ורובם פשוט דחו את התאריך לא נכנסו ליותר מדי לחץ ועשינו את ההתאמות. כל אחד עושה את ההתאמות לאירוע שלו".

מימין לשמאל: לירן ויימן, מפיקת אירועים; נועם לוי, יו
מימין לשמאל: לירן ויימן, מפיקת אירועים; נועם לוי, יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים.

במסגרת המשדר הזמנו גם בעלי אולמות להצטרף לשידור מהבית. אחד מהם הוא דורון בעל גן אירועים קטן בצפון. "העובדים שלי שהוצאו לחל"ת חוששים לחזור לעבודה עם הרבה פחות ימי עבודה ולאבד את הזכויות עם שלהם, האם יש הקלות מיוחדות שהמדינה עושה?" על כך השיבה עורכת הדין אנה בלאו. "החל"ת הוארך עד סוף יוני. אבל כרגע אם הם מקבלים דמי אבטלה, אז במשך 12 חודשים מתחילת התביעה, אפשר עדיין להמשיך את החל"ת ואפשר לחזור לחל"ת גם אחרי. ואז בעצם הימים האלה שעובדים עבדו לא ילקחו בחשבון".

שאולי אמירה, בעלים של אולמות אירועים; אלון אולמן יזם סופר ומנטור להצלחה  ()
שאולי אמירה, בעלים של אולמות אירועים; אלון אולמן יזם סופר ומנטור להצלחה
 

על מי האחריות עם אורח הוריד את המסיכה?

"קודם כל חד משמעית שאנחנו נעשה את המקסימום כדי לאכוף את זה. אנחנו לא רוצים חלילה לחזור אחורה וחובת ההוכחה היא עלינו", אמר נועם. "בסוף אנשים הם אנשים בוגרים. אני אומר לעם ישראל: בואו נשמור על ההנחיות, בואו נעשה את זה הכי טוב שאפשר. לשמור מרחק, היגיינה, מסיכות, אחרת הסגר הזה יחזור ולא רק אולמות אירועים יפגעו".

 

בשיתוף בנק הפועלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים